Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto kopen in buitenland.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto kopen in buitenland.

Hey!

Ik heb een vraagje over een auto kopen in het buitenland, ik weet er zelf weinig of niets van hoe het werkt en wat ik moet doen dus daarmee...

Ik ben zowa verliefd geworden op de nieuwe ford mondeo.
    Blijkbaar is griekenland zowat het goedkoopste land voor mijn zoektocht met aanzienlijke prijsverschillen waarvoor ik zeker tot daar wil afreizen.

Nu was mijn vraag wat ik juist moet doen als ik met die auto in belgië aankom, hoe geraak ik tot in belgië zonder onderwegen in problemen te geraken met politie? moet ik verzekering op voorhand in orde brengen? Kan ik afbetalen naar het buitenland toe? (helft voorschot, helft afbetaling) Is die software in de auto dan in het grieks of kan ik dat naar mijn wensen laten instellen?

Hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken!

EDIT: op dezelfde manier als het wordt uitgelegd voor die BMW? Btw, hoe kan ik deftig communiceren met de griekse site van ford, ik versta er bijna geen zak van en vertalen is ook al niet zo simpel.

Cheers,
    Dennis
    Last edited by ; 10/06/2007, 01:46.

Oorspronkelijk geplaatst door |HarDSounDs| Bekijk Berichten
    Hey!

Ik heb een vraagje over een auto kopen in het buitenland, ik weet er zelf weinig of niets van hoe het werkt en wat ik moet doen dus daarmee...

Ik ben zowa verliefd geworden op de nieuwe ford mondeo.
    Blijkbaar is griekenland zowat het goedkoopste land voor mijn zoektocht met aanzienlijke prijsverschillen waarvoor ik zeker tot daar wil afreizen.

Nu was mijn vraag wat ik juist moet doen als ik met die auto in belgië aankom, hoe geraak ik tot in belgië zonder onderwegen in problemen te geraken met politie? moet ik verzekering op voorhand in orde brengen? Kan ik afbetalen naar het buitenland toe? (helft voorschot, helft afbetaling) Is die software in de auto dan in het grieks of kan ik dat naar mijn wensen laten instellen?

Hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken!

EDIT: op dezelfde manier als het wordt uitgelegd voor die BMW? Btw, hoe kan ik deftig communiceren met de griekse site van ford, ik versta er bijna geen zak van en vertalen is ook al niet zo simpel.

Cheers,
    Dennis

Volgens mij is dit hetzelfde als met de BMW
    Wij hebben een E-mail gestuurd naar onze verzekeraar met deze vragen:

"U dient zich aan te bieden bij een douanekantoor ( zonder de wagen ) maar met volgende documenten : aankoopfactuur, bewijsstuk van betaling van btw in land van aankoop, oorspronkelijk buitenlands inschrijvingsbewijs, aanvraag om inschrijving op uw naam ( bij ons of bij garage te verkrijgen ).

De douane zal dan een vignet 705 geven, nodig voor de inschrijving in Belgie.

De volledige procedure kan ik u faxen; onder welk nummer kan dit ?

U kan zich wenden tot volgende douanekantoren : Brugge, Louis Coiseaukaai 7 of in Oostende Slijkensesteenweg 3.

Graag tot uw dienst en vriendelijke groeten."

Dit zond onze verzekeraar na onze vraag hoe we mijn wagen moeten importeren.
    Wij hadden uiteindelijk geluk omdat de wagen Belgische papieren heeft

Comment

Thx.
      Ma hoe kan ik deftig communiceren met die mensen? Kan je afbetalen? Moet ik terug naar ginder voor de garantie of is die service op elk verdeelpunt toegangelijk?

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
        Volgens mij is dit hetzelfde als met de BMW
        Wij hebben een E-mail gestuurd naar onze verzekeraar met deze vragen:

"U dient zich aan te bieden bij een douanekantoor ( zonder de wagen ) maar met volgende documenten : aankoopfactuur, bewijsstuk van betaling van btw in land van aankoop, oorspronkelijk buitenlands inschrijvingsbewijs, aanvraag om inschrijving op uw naam ( bij ons of bij garage te verkrijgen ).

De douane zal dan een vignet 705 geven, nodig voor de inschrijving in Belgie.

De volledige procedure kan ik u faxen; onder welk nummer kan dit ?

U kan zich wenden tot volgende douanekantoren : Brugge, Louis Coiseaukaai 7 of in Oostende Slijkensesteenweg 3.

Graag tot uw dienst en vriendelijke groeten."

Dit zond onze verzekeraar na onze vraag hoe we mijn wagen moeten importeren.
        Wij hadden uiteindelijk geluk omdat de wagen Belgische papieren heeft

Hoe doe je dat als je de wagen praticulier aankoopt ??
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Ow boy, weer iemand die denkt het warm water te hebben uitgevonden

Denk je nu echt dat je het aankopen van een Griekse auto at the end goedkoper gaat zijn

Comment

-reis griekenland heen en terug 2x
            -belgische btw én griekse btw als je je in't zak laat zetten
            -eventuele garantieproblemen
            -reiskosten om auto hier te krijgen
            -problemen met taal
            -...

Ja hoor, ga maar in Griekenland een auto bestellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
              Ow boy, weer iemand die denkt het warm water te hebben uitgevonden

Denk je nu echt dat je het aankopen van een Griekse auto at the end goedkoper gaat zijn
              Nee, met amerikaantjes kan je wel eens een slag slaan, als je 'n goedkope container vind

Comment

De snotters die alles al weten, hebben het weer eens gezegd.

Nee, serieus, laat hem toch die vraag stellen. Een neutraal antwoord is altijd aangenamer.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                  in the end
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                    Hoe doe je dat als je de wagen praticulier aankoopt ??
                    Dat valt waarschijnlijk te zien ofdat er nog BTW op de wagen zit en waar je hem wil kopen enz enz.

Comment

Als je 't geld niet hebt om hier een Mondeo te kopen, koop dat iets anders. Wat als je in de clinch komt te liggen met bvb de garantie? Effe naar griekenland rijden?

Wat is leven volgens je stand toch moelijk op aw...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        Als je 't geld niet hebt om hier een Mondeo te kopen, koop dat iets anders. Wat als je in de clinch komt te liggen met bvb de garantie? Effe naar griekenland rijden?

Wat is leven volgens je stand moeilijk op aw...

juste Stefanus , ik moest allang met ne porsche rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                          De snotters die alles al weten, hebben het weer eens gezegd.

Nee, serieus, laat hem toch die vraag stellen. Een neutraal antwoord is altijd aangenamer.
                          Jij doet vooral je bijdrage.

Ik heb gezegd waarom 'ie het beter niet kan doen, ik zie geen reden waarom 'ie het beter wél kan doen.
                          Dat is neutraal en ik heb hem de vraag laten stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

Wat is leven volgens je stand toch moelijk op aw...
                            Wat voor antwoord is dat nu, hij probeert toch gewoon zoveel mogelijk waar voor zijn geld te krijgen!

Lenen om toch nog een iets mooier model te kunnen kopen, terwijl je niet zeker weet dat je 't ooit terug kan betalen, dàt is boven je stand leven...

Garantie telt in gans Europa en als je bij een officiele garage gaat en 't is echt een duidelijk geval van garantie zal die je zeker helpen, voor hem brengt het waarschijnlijk zelfs op!
                            Als 't een twijfelgeval is kan 't wel zijn dat ze iets minder hun best doen, maar voor de rest zie ik 't probleem niet.

Comment

Working...
                            X