Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies Polo 6N

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies Polo 6N

Op mijn zoektocht naar een wagentje kom ik steeds terecht bij een Polo 6N. Is dit een beetje een degelijk betrouwbaar wagentje ?

Een goede vind je al wel voor 1000€ en dat past mooi in mijn budget, aangezien ik er niet te veel aan wil uitgeven. Bovendien vind ik 't nog steeds een knap model.

Diesel of benzine?

Ze zijn vrij betrouwbaar aangezien ze vrij basic zijn. Comfort moet je wel niet verwachten, geen zitcomfort en geen akoestisch comfort, 't zijn echte stadswagentjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Diesel of benzine?

Ze zijn vrij betrouwbaar aangezien ze vrij basic zijn. Comfort moet je wel niet verwachten, geen zitcomfort en geen akoestisch comfort, 't zijn echte stadswagentjes.
      Benzine...
      Hij zou moeten dienen voor een paar keer per week me van Sint-Truiden naar Hasselt te begeven (20km)...

Ik ben nu eenmaal VW-minded, ook al betekent dat dat ik een grote VW critici ben. Merkenliefde mag, kritiek op minder goede dingen van dat merk dus zeker ook. Net omdat het vrij-basic is, lijkt het me interessant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
        Benzine...
        Hij zou moeten dienen voor een paar keer per week me van Sint-Truiden naar Hasselt te begeven (20km)...

Ik ben nu eenmaal VW-minded, ook al betekent dat dat ik een grote VW critici ben. Merkenliefde mag, kritiek op minder goede dingen van dat merk dus zeker ook. Net omdat het vrij-basic is, lijkt het me interessant.
        Net omdat je misschien zo VW-minded ben ga ik niet proberen je iets anders aan te raden.

Voor de Polo, de 1.4-blokjes zijn wel goede dingen. Ze hadden ze in 1.6 ook maar dat extra vermogen was niet echt nodig, 1.4 was vlot genoeg. Net omdat ze zo basic zijn ze vrij betrouwbaar, wat er niet opzit kan tenslotte niet kapot gaan.

Qua geluidsisolatie zijn 't zwakkelingen, ook qua thermische isolatie. Door 't donkere interieur warmde alles zeer snel op. De stoelen geven te weinig steun voor veel km mee te rijden, 't zijn daarom stadswagentjes, z'n breedte van 1.64 verbetert daar niet veel aan.

Kijk zeker naar roest aan de wielkasten.

Als je maar 1000 euro voorhanden hebt en je wil absoluut zo'n Polo én 't is voor niet veel (liefst geen snelweg-) kilometers te rijden kan je er naar uitkijken.

Indien 't ook iets anders mag zijn, Mazda had een tegenhanger van de Ford Fietsa, vaak wel leuk uitgerust en zijn zeer degelijk.

Comment

daarnet 'n post van gTa tegengekomen in het 'ultieme niet-driverscar-topic'...over z'n Polo 1.2

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Ik kan me maar weinig misbaksels voor de geest halen, maar eentje uit 'n "recent" verleden is de laatste Volkswagen Polo 1.2, standaardversie met misschien enkele opties (metaalkleur, stuurbekrachtiging, radio).

Voor in 't stad is dat dingetje nog doenbaar, maar daarmee is ook alles gezegd.

Algemeen gezien :
          zeer gevoelloos stuur (onregelmatige bekrachtiging, huilende servopomp, géén feedback van wat de voorwielen meemaken naar de bestuurder toe)
          zeer zéér zwaar gebuisde ophanging (ondermaats om trage bumps te slikken, zoals putdeksels of dwarsrichels in 't stad, en levensgevaarlijk op de autostrade aan 120, waar 'ie gaat deinen zodat de kont te vaak te licht wordt)
          te zijwindgevoelig (mede door dat sponzige stuur en de belachelijke bandjes)
          futloos motortje (mjah, wat wil je...)
          haperende versnellingsbak, onprecies en nukkig
          100% gevoelloze koppeling
          belabberde rijhouding (planken als zetels, slecht opgestelde pedalen, ...)
          ongelofelijk triest interieur met camionetteplastic ... (VW wil premium zijn, haha...)
          slechte geluiddemping
          ...
          Vooral de ophanging, daar kon ik niet van over. Ze zouden zo'n dingen eigenlijk niet op de baan mogen laten. Met zo'n karretjes rijden doorgaans mensen die geen kaas gegeten hebben van 't "redden" van een auto uit penibele situaties, en vaak ook met dat ding rijden alsof 't een Audi A8 is. Levensgevaarlijk...

Ik heb wel enkele vergelijkingspunten, zoals de vorige Clio (facelift-model), de huidige Ford Fiesta (prefacelift én facelift) en de vorige en huidige Opel Corsa ... en die rijden allemaal, één voor één, een héél pak beter : die liggen rustig op de weg, rijden stabiel, en boezemen toch nog een béétje veiligheid in.

Volkswagen Polo : zwaar GEBUISD !

Comment

maar die post zegt niets over de betrouwbaarheid van de polo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
              maar die post zegt niets over de betrouwbaarheid van de polo.
              de betrouwbaarheid is al 2 keer duidelijk beschreven in bovenstaande posts: wat er niet op zit kan niet kapot gaan. Voor enkele luttele kilometers: doen, voor grotere rijders: afblijven wegens te weinig comfort. Duidelijker kan niet dacht ik.

Comment

Een Vento met 150k km; is dat nog te betrouwen?

Comment

Een Vento met 150k km; is dat nog te betrouwen?
                  Diesel of Benzine?
                  Nora!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                    Diesel of Benzine?
                    1.8 benzine

Ik kan trouwens maar moeilijk geloven dat een Polo rijdt zoals gTa beweerd.

Comment

1.8 benzine

Nochtans, it does... Verschrikkelijk auto's (IMO).

Dat het niet dynamisch is, tot daar toe, dat hoeft niet voor het publiek waar het wagentje zich op richt, maar wat je wél verlangt van zo'n autootje is dat 'ie lang meegaat, betrouwbaar is, ...
                      En dat is zo'n Polo OOK niet, veel van m'n vrienden hebben al Polootjes gehad, en hoe die eruit zagen ondanks een km'stand < 100.000km, schandalig!
                      Roest in de wielkassen, geratel overal, doffe lak, ...

Neen geen Polo voor mij, zoek je een zielloos transportmiddel, ga dan bij Toyota winkelen, het rijdt ook rot, maar het blijft dat wel doen zonder morren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                        Nochtans, it does... Verschrikkelijk auto's (IMO).

Dat het niet dynamisch is, tot daar toe, dat hoeft niet voor het publiek waar het wagentje zich op richt, maar wat je wél verlangt van zo'n autootje is dat 'ie lang meegaat, betrouwbaar is, ...
                        En dat is zo'n Polo OOK niet, veel van m'n vrienden hebben al Polootjes gehad, en hoe die eruit zagen ondanks een km'stand < 100.000km, schandalig!
                        Roest in de wielkassen, geratel overal, doffe lak, ...

Neen geen Polo voor mij, zoek je een zielloos transportmiddel, ga dan bij Toyota winkelen, het rijdt ook rot, maar het blijft dat wel doen zonder morren...
                        Ik heb niets tegen Toyota. Maar een Yaris is verschrikkelijk duur vind ik.

Comment

en de starletjes???

nicht kapputt zum kreigen!!!

Comment

Ik heb niets tegen Toyota. Maar een Yaris is verschrikkelijk duur vind ik.
                            Akkoord, maar een Starletje will do the trick..

Ik heb er eentje gehad, het rijdt leuker als een Polo (al is dat relatief), en je weet gewoon wat je eraan hebt, het gaat nooit ofte nooit kapot, en je krijgt het op 1,2,3 verkocht als je er vanaf moet...

Comment

1.8 benzine

Geloof wat je zelf wilt geloven,ik zou me daarvan niks aantrekken.
                              Ne Vento 1.8 benzine = een sterke wagen met stevige mechaniek.

Foto's?
                              Nora!

Comment

Mijn vriendin is toch content van haar Polo (ook 1.2 benzine) en ik heb er ook geen probleem mee, buiten dat ik niet graag in kleine auto's zit. Ik ben niet zeker maar ik denk dat er ~7000km opstaan nu en het heeft nog geen krimp gegeven eigenlijk. Maar ja, komt ook niet zoveel buiten.

De wagen wordt ook enkel gebruikt voor heen/terug naar haar werk (20km heen en terug in't stadsverkeer) en voor eens naar de winkel/kapper/... te rijden. Anders rij ik altijd of gaat ze met de fiets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                                  Ne Vento 1.8 benzine = een sterke wagen met stevige mechaniek.
                                  Een traktor heeft biedt net hetzelfde.
                                  De 11 liter naft/100km nemen we er ook maar bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurzey Bekijk Berichten
                                    Ik ben niet zeker maar ik denk dat er ~7000km opstaan nu en het heeft nog geen krimp gegeven eigenlijk.
                                    't Zou erg zijn, na amper 7000km, 't bakske is nog niet eens ingereden

De wagen wordt ook enkel gebruikt voor heen/terug naar haar werk (20km heen en terug in't stadsverkeer) en voor eens naar de winkel/kapper/... te rijden.
                                    Daar zeg je het.

Comment

't Is onderhand wel duidelijk denk ik, niet?

Zo'n Polo is betrouwbaar en degelijk zolang je binnen 't dorp blijft en geen autostrade rijdt. Zo'n Polo is goed wanneer je er z'n zwakke kanten bij neemt (roest, zwakke interieurkwaliteit, geen comfort).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                        't Is onderhand wel duidelijk denk ik, niet?

Zo'n Polo is betrouwbaar en degelijk zolang je binnen 't dorp blijft en geen autostrade rijdt. Zo'n Polo is goed wanneer je er z'n zwakke kanten bij neemt (roest, zwakke interieurkwaliteit, geen comfort).

Bwa, de kleine wagens uit die tijd hebben allemaal wet die problemen. Een Fiesta uit 95 was ook een roestbak.

Comment

Working...
                                        X