Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verbruik VW Polo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verbruik VW Polo

Ik rij dus rond met nen 1.4 L 60pk 8V benzine van 12/2000
    Valt toch op dat die redelijk veel verbruikt
    Doe met 45 L tank van rond de 50€ toch maar een 500-550 km
    Vind dat eigenlijk vreselijk veel voor zo'n licht moteurken

Iemand ervaring? Tips? Kost me pakken geld voor het luttele plezier dat ik er maar van terugheb...

Spritmonitor zegt het volgende:

16 VW Polo 6N2 1.4 44kw verbuiken gemiddeld 7,21 l/100km (181.135 km en 13.052 l)
    Volgens mijn berekening verbruik je 8,2 liter, dat is dus een liter meer dan het gemiddelde. Zware voet misschien? Nu ja, TE lichte motoren verbruiken nu eenmaal veel (in verhouding), omdat ze op toeren gehouden moeten worden. Dat in combinatie met een zware voet, en je krijgt al snel een hoog verbruik. Vraag maar aan P. Stichelb

Ik vind 7,21 ook wel extreem hoor, voor zo een kleine motor (zonder afbreuk te willen doen aan je wagen, ik heb namelijk ook een 1.4 )

We hebben trouwens een groot verbruikstopic (klik hier)
    Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Ik heb van 1996 tot eind 1999 met een Polo gereden (+/-110.000km) met deze motor. Is niet van de zuinigste, zat bijna altijd tussen de 7.5 en de 8l/100km.

Comment

Vond het trouwens een leuk bakske om mee rond te bollen. Was voor mij eerste eigen wagen.

Comment

Mja van als de motor warm staat durf ik wel es de voet laten zakken.
          Heb er namelijk vorige vrijdag een zacht ronkend inox sportuitlaat op gestoken dus de verleiding is wel gestegen.
          Wel 8,2 L/100km is wel redelijk veel vindt ik...mijn pa zijn ex-BMW 2.0 met 136 paarden had maar 11 L/100km en die was meer dan dubbel zo krachtig.

De uitleg dat lichte motors hoog in toeren moeten gehouden worden is ergens wel waar, maar ik rij op cruisesnelheid altijd aan 2000 toeren ongeveer, dus zo overdreven mag da nu ook ni uitmaken hé. En ik verleg bijna 3/4de van de tijd onder of max aan de 3000 toeren (zeker als hij niet warm staat).

Hier komt trouwens een interessante vraag denk ik:
          Als je zeer snel verlegt en dus altijd voor de 2000 rpm schakelt, gaat dat dan een lager verbruik geven? Want als je dat doet met een 1.4 heb ik de indruk dat ie veel meer energie moet leveren om de snelheid op te halen (-> hoger verbruik?! nee?)
          Mijn vader rijdt met een 3.0d 6 cylinder en die rijdt quasi ALTIJD onder de 2000 toeren maar die heeft natuurlijk zo'n gigantische kracht dat het niet minder dan normaal is.
          Vraag me dus sterk af of het niet minstens evenveel verbruikt om de motor eens goed te laten optrekken (voor een 1.4tje welliswaar) dan altijd zeer lage toeren te doen...

Iemand met technische skills?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
            Vond het trouwens een leuk bakske om mee rond te bollen. Was voor mij eerste eigen wagen.
            tis hé...ik rij er ook zeer graag mee (is ook mijn eerste)
            al moet de volgende toch wel 100+ paardjes hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $T@CkDuMP Bekijk Berichten
              Mja van als de motor warm staat durf ik wel es de voet laten zakken.
              Heb er namelijk vorige vrijdag een zacht ronkend inox sportuitlaat op gestoken dus de verleiding is wel gestegen.
              Wel 8,2 L/100km is wel redelijk veel vindt ik...mijn pa zijn ex-BMW 2.0 met 136 paarden had maar 11 L/100km en die was meer dan dubbel zo krachtig.

De uitleg dat lichte motors hoog in toeren moeten gehouden worden is ergens wel waar, maar ik rij op cruisesnelheid altijd aan 2000 toeren ongeveer, dus zo overdreven mag da nu ook ni uitmaken hé. En ik verleg bijna 3/4de van de tijd onder of max aan de 3000 toeren (zeker als hij niet warm staat).

Hier komt trouwens een interessante vraag denk ik:
              Als je zeer snel verlegt en dus altijd voor de 2000 rpm schakelt, gaat dat dan een lager verbruik geven? Want als je dat doet met een 1.4 heb ik de indruk dat ie veel meer energie moet leveren om de snelheid op te halen (-> hoger verbruik?! nee?)
              Mijn vader rijdt met een 3.0d 6 cylinder en die rijdt quasi ALTIJD onder de 2000 toeren maar die heeft natuurlijk zo'n gigantische kracht dat het niet minder dan normaal is.
              Vraag me dus sterk af of het niet minstens evenveel verbruikt om de motor eens goed te laten optrekken (voor een 1.4tje welliswaar) dan altijd zeer lage toeren te doen...

Iemand met technische skills?
              In mijn golf 4 zat ook en 1.4 75pk of ik nu gewoon reed of super sportief
              weinig verschlil in verbruik !! ik was tevreden, moets hem wel in de toeren houden
              om vlot vooruit te komen

Comment

ge kunt geen benzinemotor met ne diesel vergelijken..nen diesel loopt veel lager in toeren dan ne benzine en verbruikt veel minder!!
                ik vind 8 liter ni zo veel voor die polo, eerder normaal..ik reed vroeger met ne alfa 147 1.6l benzine en die kwam vlotjes aan de 10l/100km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sammie Bekijk Berichten
                  ge kunt geen benzinemotor met ne diesel vergelijken..nen diesel loopt veel lager in toeren dan ne benzine en verbruikt veel minder!!
                  ik vind 8 liter ni zo veel voor die polo, eerder normaal..ik reed vroeger met ne alfa 147 1.6l benzine en die kwam vlotjes aan de 10l/100km
                  hmm ok thx
                  voelt al beter aan nu, want ik doe maar anderhalve week max me nen tank en voor een niet-werkende student is da redelijk prior hé

Comment

In de lage toeren houden, veel gas geven en anticiperend rijden en uw banden op druk houden. (en met niet al te brede banden rondbollen)
                    Last edited by 911turbo; 15/02/2007, 20:34.
                    A Twist of the Wrist

Comment

Ik rij dus rond met nen 1.4 L 60pk 8V benzine van 12/2000
                      Valt toch op dat die redelijk veel verbruikt
                      Doe met 45 L tank van rond de 50€ toch maar een 500-550 km
                      Vind dat eigenlijk vreselijk veel voor zo'n licht moteurken

Iemand ervaring? Tips? Kost me pakken geld voor het luttele plezier dat ik er maar van terugheb...
                      Jij hebt een even grote autonomie met die 45 liter als ik met een Golf V GTI, en die heeft meer dan 3 keer jouw vermogen, weegt zwaarder, heeft maat 225 schoentjes en krijgt regelmatig de zweep opgelegd.
                      Bij deze dus een tip voor je volgende wagen, daar krijg je dan toch wat meer plezier voor je geld van terug....

Je verbruik moet je zonder twijfel makkelijk naar beneden kunnen halen door wat anticiperend te rijden.

Comment

ik rijdt nu rond met maatje 195/45/R15
                        idd zo'n GTI is natuurlijk een beest en het verbruikt in vgl veel minder, maja
                        ik kon da ni kopen als 1ste wagen é...tzal in elk geval ietske véél krachtiger moeten zijn volgende keer, ben nogal sportief aangelegd

Comment

ben nogal sportief aangelegd
                          ga dan lopen

alle benzines zuipen te veel, daar word je ni vrolijk van
                          maar dat weet je bij aanschaf

+ dat een diesel dan nog eens meer duw in de rug geeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ga dan lopen

alle benzines zuipen te veel, daar word je ni vrolijk van
                            maar dat weet je bij aanschaf

+ dat een diesel dan nog eens meer duw in de rug geeft
                            ik loop ni rapper dan 25-30km/u en dan isda ni voor lang

heb al zitten denken en aan het tempo dat ik nu rij zal ik toch wel meer dan 20 000km /j doen dus mss toch best es diesel-benzine bekijken voor de volgende

Comment

Met een iets gezapiger tempo (redelijk stuk autosnelweg) kwamen we vrij gemakkelijk op een goede 600km uit.
                              Maar gemiddeld zaten we inderdaad iets boven de 7 liter/100km.

Comment

Working...
                              X