Mededeling

Collapse
No announcement yet.

transitplaten verzekeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• transitplaten verzekeren

eventjes een vraagske lanceren, ik moet morgen een voertuig uit nederland gaan afhalen, en de verkoper zou zorgen voor transitplaten, maar nu verneem ik hier net van mijn verzekering , dat de KBC dus géén transitplaten verzekerd...
    Wat ik nu volgens jullie de beste manier om dat volgens het boekske te regelen?

Kan ik het voertuig op chassis laten verzekeren en er eventueel mijn eigen nummerplaten ophangen? Of is er nog een andere mogelijkheid?

ik dacht dat bij transitplaten automatisch een verzekering bijzat!

Comment

KBC gaat het voor mij in orde zetten goe bezig die mannen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sammie Bekijk Berichten
        ik dacht dat bij transitplaten automatisch een verzekering bijzat!
        in Duitsland toch...

Comment

Waar kun je die transitplaten eigelijk halen? En hoe lang mag je daar mee rondrijden, of hoe lang zijn ze geldig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
            Waar kun je die transitplaten eigelijk halen? En hoe lang mag je daar mee rondrijden, of hoe lang zijn ze geldig?
            Op de Transit afdeling van het DIV:

DIV transit antenne
            Stapelhuisstraat 11
            1020, Brussel (Haven van Brussel)

maandag tot vrijdag van 8u30 tot 15u30.

Geldigheidsduur afhankelijk van je verzekering met een maximale duur van 1 jaar. Minimaal 1 maand, "normaal" 3 maanden en kan verlengd worden tot max. 1 jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
              Op de Transit afdeling van het DIV:

DIV transit antenne
              Stapelhuisstraat 11
              1020, Brussel (Haven van Brussel)

maandag tot vrijdag van 8u30 tot 15u30.

Geldigheidsduur afhankelijk van je verzekering met een maximale duur van 1 jaar. Minimaal 1 maand, "normaal" 3 maanden en kan verlengd worden tot max. 1 jaar

Maar als ik een wagen uit Nederland wil invoeren, moet dat dan geen transitplaat zijn uit Ned?

Comment

Maar als ik een wagen uit Nederland wil invoeren, moet dat dan geen transitplaat zijn uit Ned?
                Dat is natuurlijk iets anders

Comment

Blijft de plaat niet bij de wagen in Ned.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                    Dat is natuurlijk iets anders
                    Hoe zit 't eigenlijk met dergelijke zaken hier in BE?
                    Als je in DE, GB, NL, ... een auto koopt en de auto naar BE haalt, hoe lang mag je dan met die platen rondrijden, en bv naar de keuring gaan... ?
                    ----------------------------------------------------------------------------------
                    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                    Pictures here: BMW 7 Series
                    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                    It might need half a starsystem to turn around,
                    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                      Hoe zit 't eigenlijk met dergelijke zaken hier in BE?
                      Als je in DE, GB, NL, ... een auto koopt en de auto naar BE haalt, hoe lang mag je dan met die platen rondrijden, en bv naar de keuring gaan... ?

Wel, dat zijn dus allemaal vragen waar ik mee zit. Ik heb een brochure gedownload waar alles mooi uitgelegd staat. Maar zit toch nog met enkele vragen.

Moest iemand interesse hebben, die brochure kan je hier downloaden.

Wat ik nog graag zou weten, stel je ziet een wagen ni Ned, en je koopt die, dan kan je met transitplaten alles in orde brengen, maar dan mag je toch nog niet met die wagen rondrijden?

De wagen die ik op 't oog heb, is ouder dan 15, dus wrs heeft die nog geen Europees certificaat. Dus via d'ieteren aanvragen en da kan tot 2 maanden duren!

Pfff, wat een gedoe... en in die brochure staat dan da ze da willen aanmoedigen en 't daarom zo makkelijk mogelijk maken.

Comment

Wel, dat zijn dus allemaal vragen waar ik mee zit. Ik heb een brochure gedownload waar alles mooi uitgelegd staat. Maar zit toch nog met enkele vragen.

Moest iemand interesse hebben, die brochure kan je hier downloaden.

Wat ik nog graag zou weten, stel je ziet een wagen ni Ned, en je koopt die, dan kan je met transitplaten alles in orde brengen, maar dan mag je toch nog niet met die wagen rondrijden?

De wagen die ik op 't oog heb, is ouder dan 15, dus wrs heeft die nog geen Europees certificaat. Dus via d'ieteren aanvragen en da kan tot 2 maanden duren!

Pfff, wat een gedoe... en in die brochure staat dan da ze da willen aanmoedigen en 't daarom zo makkelijk mogelijk maken.
                        Met de transitplaten (of de originele) naar hier bollen. Wagen laten invoeren bij de douane (kostprijs 1 euro). Gelijkvormigheidsattest aanvragen bij D'ieteren (ik weet niet of VW de wagen moet zien, MB bv wel, peugeot dan weer niet) of speciale keuring laten doen in Alken. En dan kan je de wagen inschrijven (bij DIV) en laten keuren.

Comment

De verzekering die bij duitse transitplaten zit is enkel geldig in Duitsland volgens mij. GTA zal dat wel allemaal weten :-)
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                            Met de transitplaten (of de originele) naar hier bollen. Wagen laten invoeren bij de douane (kostprijs 1 euro). Gelijkvormigheidsattest aanvragen bij D'ieteren (ik weet niet of VW de wagen moet zien, MB bv wel, peugeot dan weer niet) of speciale keuring laten doen in Alken. En dan kan je de wagen inschrijven (bij DIV) en laten keuren.

Aha, iemand met ervaring?

Dus, ik rijd naar Ned, ik zeg, goe, die koop ik. Dan ga ik daar transitplaten halen (waar?). Ik rijd met die wagen naar de douane en dan naar D'ieteren (gesteld dat ze hem moeten zien). Tot daar kan ik volgen. Maar dan moet ik minstens 2 weken wachten op dat attest. Dan mag die auto ni bollen veronderstel ik? Tot ik dat papier krijg, dan rijd ik met die wagen naar de DIV in Kontich, en daarna naar de keuring. En breng ik de verzekering op de hoogte. Zoiets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              De verzekering die bij duitse transitplaten zit is enkel geldig in Duitsland volgens mij. GTA zal dat wel allemaal weten :-)

Ik weet dat gTa hier allemaal van op de hoogte is, maar volgens mij alleen vanuit Duitsland, en niet vanuit Nederland.

Comment

Ik weet dat gTa hier allemaal van op de hoogte is, maar volgens mij alleen vanuit Duitsland, en niet vanuit Nederland.
                                Ik had verzekering op chassisnummer en ben met de originele platen vanuit de UK naar hier gereden
                                ----------------------------------------------------------------------------------
                                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                Pictures here: BMW 7 Series
                                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                It might need half a starsystem to turn around,
                                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                Cylons have respect for it...

Comment

Aha, iemand met ervaring?

Dus, ik rijd naar Ned, ik zeg, goe, die koop ik. Dan ga ik daar transitplaten halen (waar?). Ik rijd met die wagen naar de douane en dan naar D'ieteren (gesteld dat ze hem moeten zien). Tot daar kan ik volgen. Maar dan moet ik minstens 2 weken wachten op dat attest. Dan mag die auto ni bollen veronderstel ik? Tot ik dat papier krijg, dan rijd ik met die wagen naar de DIV in Kontich, en daarna naar de keuring. En breng ik de verzekering op de hoogte. Zoiets?
                                  Klein beetje (ben ondertussen bezig met ene zonder papieren).
                                  Wij halen de wagen echter altijd met remork (dus geen transitplaten) en gaan (samen met een garagist) naar de invoerder en de keuring met Z-platen.
                                  Duurt dat attest 2 weken bij D'ieteren? Ik weet dus niet of je met de transitplaten hier nog mag rondrijden? Frankie (of gTa) zal wel antwoord weten.
                                  Naar de DIV moet je niet rijden met de wagen gewoon het roze formulier (dat je krijgt bij de douane) opsturen naar DIV.

Comment

ik weet uit mijn recente ervaring , dat het allemaal serieus lang kan duren ik heb de ford op 13 februari gekocht , en kon er pas afgelopen weekend 100 % in regel mee bollen, en dan heb ik het nog wat kunnen forceren, of het had nog langer geduurd...

bij mij had die garagist waar ik hem kocht voor die transitplaten gezorgd, en ik heb hem toen laten verzekeren op chassis...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                      Klein beetje (ben ondertussen bezig met ene zonder papieren).
                                      Wij halen de wagen echter altijd met remork (dus geen transitplaten) en gaan (samen met een garagist) naar de invoerder en de keuring met Z-platen.
                                      Duurt dat attest 2 weken bij D'ieteren? Ik weet dus niet of je met de transitplaten hier nog mag rondrijden? Frankie (of gTa) zal wel antwoord weten.
                                      Naar de DIV moet je niet rijden met de wagen gewoon het roze formulier (dat je krijgt bij de douane) opsturen naar DIV.

Da's ook een optie natuurlijk, maar een remork heb ik niet. Ik ken wel een garagist die mss met z'n z-platen naar de keuring wil gaan.
                                      Dat attest dat van D'ieteren moet komen duurt minimaal 2 weken. Tot 2 maanden!

Dus dat wil zeggen da je een wagen koopt waarvan 't 2 maanden kan duren vooraleer je weet of hij door de keuring geraakt.

Wat een gedoe...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                        ik weet uit mijn recente ervaring , dat het allemaal serieus lang kan duren ik heb de ford op 13 februari gekocht , en kon er pas afgelopen weekend 100 % in regel mee bollen, en dan heb ik het nog wat kunnen forceren, of het had nog langer geduurd...

bij mij had die garagist waar ik hem kocht voor die transitplaten gezorgd, en ik heb hem toen laten verzekeren op chassis...
                                        Wannes, gij geeft me ook ni echt goeie moed é?

Mss was da omdat uwen auto een specialleke is?

Kweet dat die transitplaten bij jou door een garagist geregeld werden. Maar mag je dan rondrijden? Want je moet toch thuis geraken?

Comment

Working...
                                        X