Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Land Rover Defender 90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Land Rover Defender 90

Ik heb een paar vragen over de Defender 90 i.v.m een eventuele aankoop (2dehands) als vervanger voor de Partner (hangt van jullie antwoorden af en of ik mijn vader kan overtuigen).

1: Rond welke prijs moet ik denken voor een Defender 90 met liefst niet meer dan 125.000 km, in goede staat, liefst al als LV, kortom een wagen die deftig in orde is.

2: Wat zuipt zo'n beest ?

3: Wat kost een klein en groot onderhoud ?

4: Is die Td5 betrouwbaar, kan ik er m.a.w nog jaren plezier van hebben zonder grote kosten ?

Ik heb er al wat gevonden maar voor een deftige zit ja toch al rap een € 15.000 tot € 20.000, ik zoek natuurlijk liefst iets in de richting van € 15.000 rekening houdend met wat ik nog voor de Partner krijg.

www.speedfarm.net , zeer goede garage met betrouwbaar speelgoed en goede prijzen qua onderhoud !

Verbruik : Schommelt rond de 12 l..

Td5 : Supersterke dieselmotor, krijg je niet kapot..

Je vindt voor 20 000€ iets deftigs, daaronder zou ik persoonlijk niet gaan..

Zoek je eentje van na 2002, dan zit je met de Facelift en zijn de problemen met de stuurstang er zeker uit !

Succes met de zoektocht !

Comment

voor 15k heb je toch wel wat beters dan een defender.

Comment

een 110 is dan wel veel groter en mss onpraktischer in dat opzicht, maar is wel comfortabeler en heeft een beter rechtuistabiliteit

maar het hangt er natuurlijk vanaf waarvoor hij gebruikt wordt

Comment

Huis, tuin en keukengebruik ?

Tis meer voor de "look" dat ik een Defender zou willen, wat wel belangrijk is is een redelijk grote achterbak (dus absoluut een LV) en een dakrek voor ladders op te bevestigen.

Een 110 is te duur en te groot, een 90 is ideaal kwa grootte (ongeveer zoals de Partner). Een 90 is ook meer praktisch voor int stad ofzo.

Het zal dus niet voor intensief gebruik zijn, en niet voor grote afstanden ofzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
            www.speedfarm.net , zeer goede garage met betrouwbaar speelgoed en goede prijzen qua onderhoud !

Verbruik : Schommelt rond de 12 l..

Td5 : Supersterke dieselmotor, krijg je niet kapot..

Je vindt voor 20 000€ iets deftigs, daaronder zou ik persoonlijk niet gaan..

Zoek je eentje van na 2002, dan zit je met de Facelift en zijn de problemen met de stuurstang er zeker uit !

Succes met de zoektocht !
            Spreek je uit ondervinding .
            Motor is toch dezelfde als in de vorige Discovery en was gekend/berucht omwille van het feit dat de "joint de cullas" zeer vaak lekte wat een dure zaak kan zijn (+/- 4.000 euro als de hele koppakking moet vervangen worden).

En ja ik had een Disco, en ja hij lekte op +/- 100.000 km (gelukkig slechts minimaal en heb dit dan ook niet laten maken)

Comment

Mijn ervaringen met de Td5 zijn super.

Het is een beregoede motor (qua karakter), heeft zalig veel kracht, is gewillig tot in de hoge toeren, en het geluid is ook heel tof.

Verbruik van een Td5 in een Deffie 130, met een dubbelasser erachter, ligt rond de 11-14 liter, wat imo marginaal weinig is.

Chip zo een 90 Td5, en je hebt een ziek snel machien.

Comment

Ik zit al een langere tijd in het 4x4 wereldje en ik weet dan ook uit eerste hand de ervaringen van de Landrovers Defender, ik kan enkel maar zeggen dat je voor betrouwbaarheid en degelijkheid zeker GEEN Defender moet aanschaffen, veel beter een Patrol of Landcruiser, maar die hebben volgens de echte kenners dan weer te weinig looks en klasse.

Een Defender is betrouwbaar en je kan er heel lang mee rijden indien je regelmatig investeert en wat kosten maakt, ook al kan dit tamelijk oplopen, de echte Defenderfanaten maken er meestal geen probleem van want die vinden hun wagen fantastisch.

Comment

voor de betrouwbaarheid niet
                  maar voor de zuinigheid van de tdi wel, de vorige generatie

Comment

Als ik zo mijn rekening maak is het allemaal toch wat te duur voor de moment.

Tzal dus niet voor binnenkort zijn maar toch merci, dan weet ik het voor de toekomst.

Comment

Het is beter dat je hier tot die conclusie komt dan dat je dat moet doen als ie op uw oprit staat hé
                      Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                        Als ik zo mijn rekening maak is het allemaal toch wat te duur voor de moment.
                        een jeep IS duur, tov een gewone wagen...en het ni altijd waard

natuurlijk zal een x3 ni zoveel duurder zijn als een 3 serie met 4-wielaandrijving

Comment

Sowieso, zoals hierboven ook al gezegd, moet je een echte Deffie-freak zijn om met eentje te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Mijn ervaringen met de Td5 zijn super.

Het is een beregoede motor (qua karakter), heeft zalig veel kracht, is gewillig tot in de hoge toeren, en het geluid is ook heel tof.

Verbruik van een Td5 in een Deffie 130, met een dubbelasser erachter, ligt rond de 11-14 liter, wat imo marginaal weinig is.

Chip zo een 90 Td5, en je hebt een ziek snel machien.
                            meen je die laatste zin nu echt

ik heb gezien dat het vermogen na tuning dan op 145pk komt. En dan ga je nog +10s nodig hebben voor de sprint naar 100. En dat is niet bepaald snel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten

ik heb gezien dat het vermogen na tuning dan op 145pk komt. En dan ga je nog +10s nodig hebben voor de sprint naar 100. En dat is niet bepaald snel
                              Dat voelt gewoon snel aan, tis zo al meer dan genoeg "beest" voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten

Hmmm...

Ik vind dat een standaard Td5 130 of 110 al beregoed van z'n plek komt. Fantastisch koppel hebben die motoren.

10-11 seconden naar 100 met een container, niet snel? Zo een ding geeft gewoon een machtig gevoel als je daarmee accelereert.

Stuur je Td5 naar Groot-Britt. en hij komt terug met 210pk.

Dus: inderdaad, ik meen die laatste zin écht.

Comment

Working...
                                X