Wie weet hoeveel het kost om een nieuwe auto in Belgie te kopen en naar Holland te exporteren? En hoe dat allemaal in in z'n werk gaat?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto vanuit Belgie naar Nederland
Collapse
X
-
-
Sorry, de pagina die je probeerde te openen is helaas niet beschikbaar Het kan zijn dat de pagina niet (meer) bestaat, de naam van de pagina veranderd is of de pagina verplaatst is. Wat nu? Ga naar de Homepage, gebruik de zoekfunctie rechtsbovenin de website om te vinden wa
Hier kun je berekenen wat het je gaat kosten aan bpm. Je moet dan wel de nederlandse catalogus prijs weten ! (www.autoweek.nl --> carbase)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door icew1re Bekijk Berichtenah ok maar trouwens als ik tweedehands auto in belgie koop betaal ik dan geen invoer rechten?
Als je een tweedehands wagen koopt moet je die omzetbelasting niet meer betalen, maar wel steeds de BPM.
Zo denk ik het toch begrepen te hebben na wat opzoekwerk...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door icew1re Bekijk BerichtenHoe kan ik de BPM uitrekenen van een 2dehandse auto. Dus stel ik koop een auto in belgie tweedehands van 25000 hoeveel BPM moet ik dan betalen?
Berekening van de BPM
Als de Douane de netto catalogusprijs van het motorrijtuig heeft vastgesteld, wordt het BPM-tarief hierop toegepast. De uitkomst hiervan is het bruto BPM-bedrag. Het netto BPM-bedrag is het bruto BPM-bedrag minus de korting op basis van de leeftijd of de tegenbewijsregeling.
Als u een nieuw motorrijtuig koopt en laat registreren, dan is dit bruto BPM-bedrag het definitieve bedrag dat u moet betalen. Als u een gebruikt motorrijtuig koopt en laat registreren, dan past de Douane op het bruto BPM-bedrag een kortingsregeling toe, gebaseerd op de leeftijd van het voertuig. Bij een gebruikt motorrijtuig heeft u ook nog de mogelijkheid om de 'tegenbewijsregeling' toe te laten passen. Bij de tegenbewijsregeling bepaalt de daadwerkelijke afschrijving op het motorrijtuig de korting die u op het bruto BPM-bedrag krijgt.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
Comment