Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leveringsproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leveringsproblemen

op 6 oktober heb ik een Audi besteld (Avant A4). De dealer meldt de vermoedelijke levering januari of mogelijk februari. Einde 2006 wordt gemeld dat de auto in week 8 (week van 21/02) geproduceerd wordt.

Gisteren verneem ik dat D'Ieteren de productie uitstelt tot week 11. Dit wil zeggen dat de leveringstermijn oploopt tot 6 maanden.

Hebben nog mensen dergelijke ervaringen? Zijn er stappen te ondernemen hiertegen?

Op dit ogenblik rij ik een A6 van 11 jaar oud, 184.000 km, en deze leeftijd laat zich voelen (zeker mocht er de volgende weken een echte winter beginnen)
    2007 Audi A4 Avant 2.0 TDI
    1997 Audi A6 Avant 1.9 TDI
    1992 Audi 80 2.3 E
    1986 Audi 80 1.8 S
    1982 VW Golf 1.6 D
    1980 Renault R5

Oorspronkelijk geplaatst door agly Bekijk Berichten
    op 6 oktober heb ik een Audi besteld (Avant A4). De dealer meldt de vermoedelijke levering januari of mogelijk februari. Einde 2006 wordt gemeld dat de auto in week 8 (week van 21/02) geproduceerd wordt.

Gisteren verneem ik dat D'Ieteren de productie uitstelt tot week 11. Dit wil zeggen dat de leveringstermijn oploopt tot 6 maanden.

Hebben nog mensen dergelijke ervaringen? Zijn er stappen te ondernemen hiertegen?

Op dit ogenblik rij ik een A6 van 11 jaar oud, 184.000 km, en deze leeftijd laat zich voelen (zeker mocht er de volgende weken een echte winter beginnen)
    Neen, mijn audi Q7 is besteld op eind oktober. De voorziene datum was Maart 2007. Daarna is gemeld dat de wagen in week 3 wordt geproduceerd. Volgende week maandag (overmorgen) mag ik hem afhalen.

Wat ik wel ben tegengekomen ... gisteren zag ik hem staan op de parking van de garage nog onder de plastic. Ik heb dan natuurlijk onmiddellijk gevraagd of ik hem eens mocht bekijken. Wat bleek (!!!) ... het dashboard was voorzien van alu-inlegplaatjes niettegenstaande ik duidelijk wortelnotenhout had besteld. Ik heb uiteindelijk beslist om het zo te laten. Die alu-plaatjes geeft toch meer een sportieve/jongere look wat niet kan gezegd worden van wortelnotenhout.
    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

bedankt voor uw reactie.
      Bij bestelling had men mij duidelijk gemaakt dat datum bestelling cruciaal was voor levertijd. Dus ik ga terug eens aan tafel met mijn dealer.
      @Antonio : ben je bereid om de naam van uw dealer kenbaar te maken?
      bedankt en veel succes met de Q7
      1992 Audi 80 2.3 E
      1986 Audi 80 1.8 S
      1982 VW Golf 1.6 D
      1980 Renault R5

Comment

bedankt voor uw reactie.
        Bij bestelling had men mij duidelijk gemaakt dat datum bestelling cruciaal was voor levertijd. Dus ik ga terug eens aan tafel met mijn dealer.
        Heb je dat ook op de bestelbon laten zetten?

Comment

Als de levertijd een bepaalde periode overschrijdt, heb je recht op een aanzienlijke korting, vooral als het dan nog eens 6 maanden betreft !

Spreek erover met je dealer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
            Ik heb uiteindelijk beslist om het zo te laten. Die alu-plaatjes geeft toch meer een sportieve/jongere look wat niet kan gezegd worden van wortelnotenhout.
            alu is voor de oude mensen, leve notenhout

Comment

op mijn bestelbon staat levering januari !!
              wat die 6 maanden betreft, bedoel je de overschrijding van de levertijd met 6 maand of meer dan 6 maanden na levering

wat een korting betreft, mijn dealer heeft al wel een discussie aangegaan met D'Ieteren.
              1992 Audi 80 2.3 E
              1986 Audi 80 1.8 S
              1982 VW Golf 1.6 D
              1980 Renault R5

Comment

wat die 6 maanden betreft, bedoel je de overschrijding van de levertijd met 6 maand of meer dan 6 maanden na levering

wat een korting betreft, mijn dealer heeft al wel een discussie aangegaan met D'Ieteren.
                Met de hand geschreven (dus als extra voorwaarde laten noteren) of gewoon zo uit de printer gerold?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                  Met de hand geschreven (dus als extra voorwaarde laten noteren) of gewoon zo uit de printer gerold?
                  doet dat er wat toe kwa rechtsgeldigheid ?

Comment

dan ist toch simpel, je vraagt een aanloopwagen voor de periode te overbruggen

Comment

op de bestelbon afgedrukt, niet handgeschreven
                      wat zou het verschil kunnen zijn?

mijn dealer heeft inderdaad al gesproken over een vervangwagen ('aanloopwagen'). maar gratis? Volgende week ga ik dit verder uitklaren
                      1992 Audi 80 2.3 E
                      1986 Audi 80 1.8 S
                      1982 VW Golf 1.6 D
                      1980 Renault R5

Comment

Je bestelbon vermeldt een vermoedelijke leveringsperiode of datum. Indien deze met 20% of 25% wordt overschreden kan je kijken op de achterzijde lezen wat er daarover staat vermeld. (die kleine letterkes allemaal)
                        Zonde hé, zo lang al gewacht en dan zeggen ze dat ge nog langer moet wachten
                        Veel geluk!

Comment

wat staat er op de voorwaarden van de bestelbon

Ik herinner mij de aankoop van een rover 25, ook daar was de levertijd overschreden. In de aankoopvoorwaarden stond vermeld dat bij een overschrijding van de levertijd van 25% (dus verschill tussen datum levering en datum ondertekening) het contract kon opgezegd worden middels aangetekende brief.

Ik heb dat toen gedaan en de auto is wel te laat geleverd maar voor de verstrijking van de 25%, anders was de verkoop geannuleerd en kon ik schadevergoeding eisen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten
                            Je bestelbon vermeldt een vermoedelijke leveringsperiode of datum. Indien deze met 20% of 25% wordt overschreden kan je kijken op de achterzijde lezen wat er daarover staat vermeld. (die kleine letterkes allemaal)
                            Zonde hé, zo lang al gewacht en dan zeggen ze dat ge nog langer moet wachten
                            Veel geluk!
                            Dat bedoel ik dus. Daarom laat ik het er nu schriftelijk opzetten op de bon met vermelding van tegenprestatie (gratis aanloopwagen, ...). Anders is het dus een vermoedelijke datum die mag overschreden worden en waarna je de wagen eventueel kosteloos kan anuleren. Maar wat heb je aan anulatie. Je hebt hem besteld dus je wilt hem hebben.

Comment

Working...
                            X