Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies mogelijke aankoop Saab 900 turbo Cabriolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies mogelijke aankoop Saab 900 turbo Cabriolet

Ik heb de kans om een Saab 900 turbo Cabriolet over te nemen. (Amerikaanse versie)
    • Bouwjaar 1988
    • 145.000 km
    • Reeds vervangen: Airco, elektr. stoffen kap, servo, remcilinders en draagarmen vooraan
    • Prijs: 5.000 euro
    Zaterdag kan ik de wagen bezichtigen, nu is mijn vraag;

Waar moet ik op letten, wat zijn de zwakke punten van zo'n wagen?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Gr, Thomas

ik zou dezelfde vraag eens stellen op www.saabforum.nl ; ik vrees dat hier te weinig mensen zitten met kennis van dat model tenzij Jochen
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Een zekere Jann hier op het forum heeft nog een Saab 900 gehad, hij kan je alvast iets vertellen. Heb ook eens bij hem geïnformeert. Als je hem niet moet, laat eens weten waar hij staat he. Ik heb ook plannen in die richting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
        Ik heb de kans om een Saab 900 turbo Cabriolet over te nemen. (Amerikaanse versie)
        • Bouwjaar 1988
        • 145.000 km
        • Reeds vervangen: Airco, elektr. stoffen kap, servo, remcilinders en draagarmen vooraan
        • Prijs: 5.000 euro
        Zaterdag kan ik de wagen bezichtigen, nu is mijn vraag;

Waar moet ik op letten, wat zijn de zwakke punten van zo'n wagen?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Gr, Thomas
        Altijd moeilijk om zoiets op afstand te beoordelen...
        Wat bedoel je juist met Amerikaans versie?
        Zijn de kilometers echt want dat lijkt me niet zo betrouwbaar (tenzij jij weet van wie hij is geweest natuurlijk). Is er een onderhoudshistorie bij?

Dingen waar je op moet letten:

Trekt de auto nog goed? Hij heeft een tirbodrukmeter dus kijk of die constant zijn druk houdt en vlot tot in het oranje uitzwaaid...

Roets is niet zo'n probleem maar kijk de onderkant van de deuren, de wielkassen en de kofferbak eens na. Weet niet hoe dat bij de cabrio is maar vroeger bij mijn c900 kwam er regelmatig water binnen in de koffer (onder de vloer waar het reservewiel licht) via de lichetn en dat kan problemen geven natuurlijk.

Versnellingsbak: Luisteren of die geen vreemde geluiden maakt (janken) en eens "bruut" achteruit rijden om te zijn of hij in zijn achteruit blijft staan.

Als de kap vernieuwd is, de airco werkende en de algemene staat is goed dan lijkt dit me een zeer scherpe prijs.

Maar toch zou ik argwaan hebben bij de kilometerstand. Vaak kom je zulke standen tegen op Italiaanse imports en zijn ze terug gedraaid...

Veel succes!!!
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
          ik zou dezelfde vraag eens stellen op www.saabforum.nl ; ik vrees dat hier te weinig mensen zitten met kennis van dat model tenzij Jochen
          Thx Alex, 'k ga zeker eens rondneuzen op dat forum!

Comment

Zeker eens doen
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Altijd moeilijk om zoiets op afstand te beoordelen...
              Wat bedoel je juist met Amerikaans versie?
              Zijn de kilometers echt want dat lijkt me niet zo betrouwbaar (tenzij jij weet van wie hij is geweest natuurlijk). Is er een onderhoudshistorie bij?

Dingen waar je op moet letten:

Trekt de auto nog goed? Hij heeft een tirbodrukmeter dus kijk of die constant zijn druk houdt en vlot tot in het oranje uitzwaaid...

Roets is niet zo'n probleem maar kijk de onderkant van de deuren, de wielkassen en de kofferbak eens na. Weet niet hoe dat bij de cabrio is maar vroeger bij mijn c900 kwam er regelmatig water binnen in de koffer (onder de vloer waar het reservewiel licht) via de lichetn en dat kan problemen geven natuurlijk.

Versnellingsbak: Luisteren of die geen vreemde geluiden maakt (janken) en eens "bruut" achteruit rijden om te zijn of hij in zijn achteruit blijft staan.

Als de kap vernieuwd is, de airco werkende en de algemene staat is goed dan lijkt dit me een zeer scherpe prijs.

Maar toch zou ik argwaan hebben bij de kilometerstand. Vaak kom je zulke standen tegen op Italiaanse imports en zijn ze terug gedraaid...

Veel succes!!!
              Er is een onderhoudshistorie bij van de laatste 10 jaar...Dus vanaf de 2de eigenaar van wie ik hem kan overnemen.

'k Weet nu wel niet hoeveel km de 2de eigenaar er heeft gereden.

De Amerikaanse versie heeft een zwarte doorlopende lijn over de zijkant van de wagen en heeft de sidemarks. Dus daaraan kan je het zien (Heb ik me laten vertellen)

Al vast bedankt voor de info Jochen! Zal eens zien of ik al een foto kan tonen...

Comment

't Is dus zo eentje, behalve de velgen dan.
                Zoals je kan zien loopt de lijn over de zijkant door en is er in het achterlicht opzij een reflector (sidemark) aanwezig!
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

De laatste 10 jaar is al veel hè. Beter dan alleen de eerste 9 jaar
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

't Is dus zo eentje, behalve de velgen dan.
                    Zoals je kan zien loopt de lijn over de zijkant door en is er in het achterlicht opzij een reflector (sidemark) aanwezig!
                    Zonder offence ofzo, maat laat jij daar je geile mini voor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                      Die is al lang verkocht he man !!

Thomas rijdt ondertussen met een Sportback 2.0TDI...

Comment

Hij heeft nu zijn rijbewijs en mag nu met een echte auto rijden
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

May you die a horrible death.

Comment

'k Ben eens benieuwd hoe zo'n Saab eigenlijk rijdt...

Comment

Mini is al tijdje verkocht ondertussen en zoals Tommie zegt rij ik nu met Audi SB.

Mocht ik die Saab kopen is het voor in de zomer te genieten van het zonnetje We hebben nog een Smart Crossblade voor in de zomer, maar 'k verbrand er nogal redelijk rap van

Comment

'k Ben eens benieuwd hoe zo'n Saab eigenlijk rijdt...
                                Tja, dat zal wel even aanpassen zijn...

Het gevaar zit erin dat je gebeten gaat worden door het Saab-virus en daar raak je niet makkelijk vanaf...
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Tja, dat zal wel even aanpassen zijn...

Het gevaar zit erin dat je gebeten gaat worden door het Saab-virus en daar raak je niet makkelijk vanaf...
                                  Mijn vader heeft nog met Saab gereden, dus 't zit er ergens wel al in
                                  Maar zo'n 900 vind ik de mooiste

Comment

Maar zo'n 900 vind ik de mooiste
                                    zeker weten

Comment

Working...
                                    X