Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houden of ruilen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Houden of ruilen?

    Hallo

    Ik heb hier een tijd geleden is gevraagd of het mogelijk was om een Opel kadett c als eerste auto te kopen. Heb dit uiteindelijk gedaan. Was alleen jammer dat de eerste die ik kocht zo rot als iets was. Op aanraden van garagist en oldtimerkenner (zeiden dat hij het niet meer waard was) maar een andere gezocht en een goede gevonden. Maar nu zit ik natuurlijk ook wel met die andere rotte.

    Met mijn goede kadett wil ik alleen in mooi weer rijden (wil er zuinig op zijn). Nu dacht ik toch wel dat een auto voor slecht weer ook handig was en heb ik dus 2 opties:

    - De rotte kadett een beetje oplappen en deze als auto voor slecht weer gebruiken

    - De onderdelen van de kadett los verkopen ( had jammer genoeg al heel veel plaatwerk gehaald) en een goedkope Volkswagen golf mk2 als slecht weer auto.

    Wat zouden jullie doen?

  • #2
    Die rotte zou je dan ruilen voor die MK2?

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • #3
      zijn het 2 dezelfde kadetten? waarom dan niet de rotte slopen en uw onderdelen ZELF bijhouden. vroeg of laat heb je toch eens iets nodig. een schakelaartje, een ruit, ruitenwissermotortje, ophangingsdeel...

      Comment


      • #4
        Ja de rotte zou dan ingeruild worden voor die mk2.

        Het zijn allebei c kadetten maar de rotte is een sedan en de goede is een coupé. De rotte ligt trouwens ook al volledig uit elkaar maar inderdaad hij zou nog kunnen dienen voor onderdelen voor mijzelf (niet dat de coupe er nu nodig heeft)

        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
        Last edited by ; 26/10/2015, 07:35.

        Comment


        • #5
          best bijhouden wat je kan, en de kas zwier je op internet of op het oud ijzer.

          als je kan, sloop die desnoods uit elkaar en stockeer die ergens in een hoekje. ik heb al een golf2, escort mk2 en capri mk3 in een hoekje staan en daar zijn al HOPEN onderdelen uit gekomen.
          van 2 autos het dak al verkocht, 1x de chassisbalken, 1x de tunnel, 1 auto de handrembevestigingen, paar keer een raamrandje, 1x de bult van de chauffage.
          en binnenkort heb ik een binnenwielkuip achteraan van een golf te vervangen. ideaal als je dat allemaal hebt liggen. bespaar je een pak geld mee. het zal misschien 10jaar in de weg liggen, maar tegen dat je het nodig hebt, heb je het tenminste nog

          Comment


          • #6
            Een oldtimer in de winter gebruiken is wat zottenwerk tenzij hij volledig is aangepakt tegen roest.

            Comment


            • #7
              ik gebruik men golf al 5jaar winter en zomer en gaat nog altijd goed.

              266km/dag, inclusief sneeuw


              en die wordt niet gespaard


              t hangt er natuurlijk vanaf welke auto het is. men dodge is daily geweest tot zijn 38jaar. winter en zomer stond die buiten (garage te klein). die heeft zelf met een vervrozen blok gestaan. starten op LPG en rijden!!! als het van mij afhangt gaat de golf ook door tot zen 40.

              radiator was toen wel gebarsten. gewoon brandertje ertegen, deksel losgemaakt, vers tin tussen en weer samen gezet.



              maar een capri of men escort mk2 zijn dan niet geschikt om daily door wind en weer te gaan.

              mijn broer heeft een 88'er bmw 730i ingeschreven voor zen vriendin om daily mee te rijden.
              Last edited by ; 26/10/2015, 18:10.

              Comment


              • #8
                OK dan zal ik het grootste deel van de onderdelen van de kadett houden ( dingen zoals bumpersteunen en dashboard vervang je toch nooit dus die gaan wel weg) .

                Dat golfke houd ik in mijn achterhoofd en als ik merk dat ik deze winter toch wel nood heb aan een eigen auto zal ik me zo wel een aanschaffen. Als je op kapaza en 2dehands kijkt zie je toch dat er een ruim aanbod is dus eentje vinden is niet echt moeilijk.

                Een diesel versie aanschaffen in deze tijden is niet echt verstandig neem ik aan?

                Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  die dieseltjes zijn de max. superzuinig, oerdegelijk maar wel zien dat je een oldtimer hebt zodat je geen hoge inschrijftaxen aan u been hebt.

                  bumpersteunen zou ik nu wel houden van de escort. moet maar eens ene een klein tikje geven waardoor de bumper goed is, maar een bumpersteun krom. vind er maar eens eentje

                  Comment


                  • #10
                    Een oldtimer is nu nog vanaf 25 jaar, misschien toch voor een golf van 30 jaar gaan voor als de regering weer lastig gaat doen

                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      golf 2 is al vanaf 83, dus die zijn al 32jaar.

                      als ze de oldtimers <30jaar gaan belasten, vliegt de mijne toch de deur uit. k ga daar geen 2jaar belasting voor betalen (was vroeger 350€/jaar, dus zal nu met zijn euro0 wel een pak erger zijn). en 2jaar stockeren... daar heb ik geen zin in. t is een daily en geen oldtimer, en die wordt gewoon vervangen dan.

                      ik overweeg nu zelf om men escort mk2 op te maken als daily. een 1.3naftje aangezien mijn woon-werk verkeer nog slechts 35km enkel is en ik grotendeels met de fiets ga gaan

                      Comment

                      Working...
                      X