Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verstandig auto kopen met een nieuwe motor?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verstandig auto kopen met een nieuwe motor?

Dag allemaal, ik vroeg me nu af of het verstandig is om een 1serie 118 te kopen waarvan de motor kappot is gegaan er en nu een nieuwe in zit,
    ik dacht eigenlijk dat als een motor vervangen is dat er altijd problemen zullen komen of heb ik het mis ? :/ zal het geen probleemauto zijn? de prijs is 8000 btw

Alvast Bedankt

Als dit door de garage gedaan is zou ik kopen!
    Polo 6n 1.4

Comment

Dit is gedaan door een eigen zaak persoon, zou dat te vertrouwen zijn?

Comment

waarom is de motor kapot gegaan?
        zijn de nodige attesten erbij van de nieuwe motor? het is niet zomaar dat je er een nieuwe inlegt en gedaan, je moet een attest hebben waar die motor vandaan kwam, wie die erin heeft gestoken, welke specs de motor heeft...
        zoniet zou je later nog problemen kunnen krijgen met keuring (motornr en auto komen namelijk niet meer overeen). ik heb nog nooit geweten dat ze het controlleren, maar je zult maar pech hebben

Comment

1 Serie 118d zal misschien door een kapotte distributieketting geweest zijn, gekend probleem met de N47 motoren van BMW.

Ik zelf zou zoiets niet kopen.

Comment

Ik zou het enkel doen bij een speciale auto, maar niet bij een alledaags ding. Grootste minpunt voor mij zou de doorverkoop waarde zijn, als ge zelf een nieuwe auto koopt binnen x aantal tijd, dan geraakt ge hier moeilijk(er) vanaf.
            & de reden dat die kapot is gegaan.. Laattijdig onderhoud? Slechte garage? Rijgedrag? Pech kan natuurlijk ook altijd..

Comment

Ik zou dat alleen kopen als het door BMW zelf gedaan is.
              Hoe kan je iemand vertrouwen waarvan je de kennis en mogelijkheden niet kent.
              Die man kan bij wijze van spreken de koelleidingen vervangen hebben door tuinslang.

En als hij niet proper was bij het monteren van het brandstofsysteem kunnen je injectoren nu al beschadigd zijn.

Is er garantie op die motor?

Comment

Dank u voor uw antwoord
                Het is eigenlijk de vader van mijn vriend, de zakenman, ik zal in de weekend dan gaan kijken naar de auto en alles wat je hebt vermeld vragen aan hem

Comment

Mijn V70 is eentje met nieuwe motor toen ik die kocht, km stand staat op 131.000 en motor zit er een dikke 20.000 km in. Gedaan door Volvo dealer. In mijn ogen niets mis mee, heb zelfs de factuur van een dikke €10.000 van de herstelling. Nuja, zoals de rest zegt, zou hem enkel kopen als die in uw geval hersteld is door een BMW dealer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ramses19 Bekijk Berichten
                    Dank u voor uw antwoord
                    Het is eigenlijk de vader van mijn vriend, de zakenman, ik zal in de weekend dan gaan kijken naar de auto en alles wat je hebt vermeld vragen aan hem
                    Je zou eigenlijk iemand moeten meenemen die veel van auto's kent.

Comment

Het is sowiso niet door bmw garage gedaan maar door de mechaniekers van die zakenman , ik ben echt aan het twijfelen, zal in de weekend gaan kijken

Comment

Je opent nu al twee topics, met enkel kijken zal je er niet komen.

Comment

Working...
                        X