Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pontiac solstice

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pontiac solstice

Iemand een idee waar je best op onderhoud gaat met een Pontiac solstice? En of er nog makkelijk aan stukken is te geraken?.het gaat om de 2.4 motor en niet de 2.0 zoals in de Opel GT. Alle info is welkom. Ik zou wel eentje willen kopen, alleen schrik omdat het merk niet meer bestaat.
    Mercie

Kan ik je niet bij helpen. Maar: cool bakske! Je ziet ze hier helaas bijna nooit rijden, ik denk dat ik mijn eerste nog moet spotten. Als je 't zou kopen, dan kom ik graag eens kijken - ik ben ook van Gent

[edit] ... maar ik ga gokken dat je hiervoor bij je Opel-dealer terecht kan. Als ik het goed heb begrepen, werd de Saturn Sky in dezelfde fabriek op 't zelfde onderstel/platform gebouwd als de Solstice. En de Saturn Sky, dat is de Opel GT in een ander kleedje. Er moeten dus veel onderdelen gemeenschappelijk zijn. Ik heb bij Opel Regniers in Gent lange tijd een GT in de toonzaal zien staan, dus onbekend zullen ze er niet mee zijn. Misschien daar eens uw licht opsteken?
    Last edited by ; 02/09/2015, 06:49.

Comment

In de Amerikaanse fabriek werdt vanaf Juni 2005 de Pontiac Solstice gebouwd.

Vanaf Januari 2006 op hetzelfde platform, met veel overeen komsten maar met duidelijk andere lijnen, ook de Saturn Sky.

Vanaf Oktober 2006 werden in dezelfde fabriek een aantal Sky's minimaal aangepast en verkregen Opel GT badges.

Later werden in dezelfde fabriek een aantal Sky's ook nog minimaal aangepast tot een Daewoo G2X.

Je hebt dus eigenlijk twee modellen
      - Pontiac Solstice
      - Saturn Sky = Opel GT = Daewoo G2X

De Solstice en Sky zijn zowel met de 2.0 als wel de 2.4 motor geleverd. De GT en volgens mij ook de G2X met alleen met de 2.0 motor

Ik bezit ook een Solstice 2.4 , een fantastisch roadster met als gratis optie het voor velen onbekende "permagrin". Voor Service heb ik GM Nederland aangeschreven en zij stelden twee dealers voor die het onderhoud konden uitvoeren. Ik heb gekozen voor Nefkens in Amersfoort en ben er uitermate tevreden over. Ik neem aan dat GM België ook wel een aantal suggesties zal hebben.

De Solstice is een auto die honderden zaken heeft geleend van vele andere auto's. Een klein , niet compleet, overzicht hieronder. Verder zijn er online ook nog genoeg onderdelen te verkrijgen.

Een zeer goede plek voor Solstice liefhebbers en zeer veel goede informatie is http://www.solsticeforum.com/forum/

Last edited by ; 02/09/2015, 21:36.

Comment

Bij een onafhankelijke GM dealer zul je daar het beste mee af zijn denk ik. Een USA dealer zal je ook wel kunnen helpen.
        Alles is nog te bestellen natuurlijk
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

i het slechtste geval, moest de motor het ooit begeven.
          in Amerika is de LS3 conversie populair in deze autos

Comment

Thx voor de vele info. Il twijfel nu tussen opel gt wegens makkelijker om garagist te vinden maar de solstice vind ik gewoon de allermooiste. Of misschien voor een zorgeloze maar 1 van de zovele mx5 gaan....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timpo Bekijk Berichten
              Thx voor de vele info. Il twijfel nu tussen opel gt wegens makkelijker om garagist te vinden maar de solstice vind ik gewoon de allermooiste. Of misschien voor een zorgeloze maar 1 van de zovele mx5 gaan....
              Volg u hart en koop die solstice
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Alles is nog te bestellen natuurlijk
                Dat is niet correct. Alles is te verkrijgen maar niet alles is via de standaard kanalen te bestellen daar een opkoper de inhoud van de Pontiac magazijnen heeft opgekocht. Bij Opel is dat anders, deze bestaan nog, en hebben dus de wettelijke plicht een aantal jaren onderdelen te moeten kunnen leveren. Opel heeft dus ook niet zijn reserve onderdelen verkocht.

Oorspronkelijk geplaatst door Timpo Bekijk Berichten
                Niemand koopt een dergelijke auto omdat hij hem nodig heeft. De Opel and Mazda zijn natuurlijk Fantastisch. Maar de Pontiac is uniek. Een gestorven merk, en daarom nog unieker. Het kopen van een roadster is pure emotie. Ga dus voor de wagen die je de meeste kick geeft. Als dat de Solstice is ga dan voor de Solstice !
                Persoonlijk vin ik de Solstice ook de mooiste, heeft prachtige lijnen, en trekt zeer veel aandacht, wat vaak ook zeer leuk is.
                Last edited by ; 04/09/2015, 17:15.

Comment

Veel info te vinden ook op Kappa Performance forum.

Mvg

Comment

Mercie!

Comment

Working...
                    X