Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scirocco

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Scirocco

Dag iedereen

Ik heb een vraagje,

Ik ben van plan om een vw scirocco te kopen maar heb mijn twijfels tussen een tsi of een tdi, ik ben ook van plan om een dsg te kopen wss maar daar ben ik nog niet zeker van

Ik kijk naar 3 opties, de tsi 1.4 160pk, tsi 2.0 211pk of de tdi 2.0 150pk

Ik heb altijd een benzine liefhebber geweest sinds het voor mij persoonlijk ook beter is en ik pas graag wat aan aan mijn auto (geluid, etc) maar ik doe ook redelijk wat kms. Ik heb nu een suzuki swift 1.3 benzine, ik doe zeker 600 of meer kms per week, soms veel meer als ik op weekends met de vriendin naar parijs ofz ga dusja ik ben aan het denken dat een tdi veel beter zou gaan maar wat denken jullie hiervan?

Dit is zeker een noob question maar ik heb dit eigelijk nooit ondervonden of heb geen vrienden die iets doen met hun diesel maar een diesel wagen, kan je het geluid ook aanpassen met een filter, uitlaat etc? of is dit alleen mogelijk met benzine motors?

Hartelijk dank op voorhand

Tsi 180pk kan naar 300pk gechipt worden. Moest je daar intresse in hebben. Los daarvan een zeer goede motor.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ga je een nieuwe of een 2 de hands kopen?
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Met de 1.4 tfsi zijn er redelijk wat problemen geweest. Die zou ik mijden. Vermits ge toch al min. 30000km/j gaat rijden zou ik de tdi aanbevelen met 184pk.

Comment

2.0tdi 150pk is het 'nieuw' model van 2014 en de 1.4tsi 160 en 2.0tsi 110pk zijn het oud model van '08-'14. Van het '14 model hebt ge enkel een 125pk in 1.4tsi. Dus het is idd te zien of je 2e hands of nieuw gaat kopen.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
            2.0tdi 150pk is het 'nieuw' model van 2014 en de 1.4tsi 160 en 2.0tsi 110pk zijn het oud model van '08-'14. Van het '14 model hebt ge enkel een 125pk in 1.4tsi. Dus het is idd te zien of je 2e hands of nieuw gaat kopen.
            Het zou een nieuwe zijn, kzou hem in duitsland kopen

Ik heb er 2 in het oog, tdi en tsi, allebei dsg

tsi: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...400?asrc=st|as

tdi: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...506?asrc=pl|as

Ik schat dat ik zeker min 30000 kms doe, ik had mijn swift met 70000 kms ongeveer, heb hem 2 jaar en zit al aan 135000, ongeveer 30kms heen en terug naar werk (binnekort wss langer door dat ik verder verhuis) en de weekends dat ik meestal iets doe met mijn vriendin (duitsland, frankrijk, hier en daar in belgie zelf etc)

Dusja int kort, tis een nieuwe xp

Comment

wat je ook doet koop geen 1.4 benzine ! grote probleem motors (heb het zelf mogen ondervinden)

ik zou zeggen de 2.0 TDI met 184 pk of de 2.0 TSI 180 pk (of de R versie met 280 pk )
              Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
              Klikerdeklikhier
              Car name: Octavius Rsus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
                wat je ook doet koop geen 1.4 benzine ! grote probleem motors (heb het zelf mogen ondervinden)

ik zou zeggen de 2.0 TDI met 184 pk of de 2.0 TSI 180 pk (of de R versie met 280 pk )
                Ok geen 1.4 tsi dan haha xp

Kdenk da ik voor de tdi zou gaan, wel geen 184pk want die is 9000 duurder en denk nie da da haalbaar is voor me dus wss een 150pk en dan later chippen, zou ook niet slechte zijn ofwel mss?

die van 150pk heeft ook sportophanging dus dat is ook iets waar ik voorkeur geef ondanks minder pks te hebben haha
                Last edited by ; 18/08/2015, 20:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten

Deze TSI heeft toch geen problemen meer? Vermogen is teruggeschroefd en ketting is vervangen door een riem...
                  Vorige TSI met 160pk waren bij pré week 45 2010 die wel problemen hadden. Motoren nadien hadden aangepaste software en andere ketting met verbeterde kettingspanner.

Comment

Een vraagje nog, als ik hem van duitsland wil kopen, nieuwe tdi 2.0 dsg 150pk, hoeveel zou het kosten of wat zou ik allemaal moeten doen om hem in belgie te laten inschrijven? Als ik zou gaan zou mijn oude wagen daar gelaten worden en wat korting krijgen dan en ja dan neem ik mn nummer plaat wss mee? Ik heb hier echt geen ervaring mee dus weet allemaal niet wat ik moet of niet moet doen

Comment

Zie het topic hoe voer ik een auto uit Duitsland in.
                      den borre

Int3x0r

Comment

Tot daar rijden, vraag of de verkoper een transitplaat (met zwarte rand, niet met gele rand) regelt. Ga niet met uw eigen plaat op de nieuwe wagen rijden. Verzekeringstechnisch zijt ge dan niet in orde (wat uw makelaar ook mag beweren) en als ge de pech hebt om tegengehouden te worden door de politie gaat het uw een pak meer kosten dan die transitplaat.

Comment

De nieuwe 2.0tdi 150pk vind ik een grote vooruitgang tov de oude 140pk.
                          Ik zou de naften links laten als je veel km's doet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            De nieuwe 2.0tdi 150pk vind ik een grote vooruitgang tov de oude 140pk.
                            Ik zou de naften links laten als je veel km's doet .
                            Zal ik doen er is eentje voor 24000€ is da nog goed van prijs?
                            Zetelverwarming, sportophanging, xenon, enz

Heb ook gecheckt dat van importeren, maar er staat 2de hands op, die ik in zicht heb is nieuw, pas ingeschreven deze maand dusj dan is da anders zeker? Heb iets gelezen van kopen maar zonder btw betalen en dan in belgie de 21% dat je dan bij moet leggen ofzo voor inte schrijven en nog wat maar ben hier echt slecht in xs
                            Last edited by ; 26/08/2015, 22:47.

Comment

Ik neem aan dat ge een particuliere koper zijt. Vermits de auto jonger is dan 6 maanden en minder dan 6000km op de teller heeft staan moet ge in België BTW betalen.

Die moet ge echter ook in Duitsland betalen maar kunt ge vervolgens terug vorderen als ge aan de Duitse handelaar het bewijs van invoer en het inschrijvingsbewijs doorstuurt.

Ze storten u dan de Duitse BTW terug, al kan dat wel 1/3 weken duren.

24k is een mooie prijs, al is er de mogelijkheid om er eentje te bestellen via EU-import handelaars. Autoforumlid Spitsmuis heeft dat zo gedaan. Weet natuurlijk niet hoe dringend ge een auto nodig hebt, al is deze prijs wel scherp.
                              Last edited by David67; 26/08/2015, 23:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Ik neem aan dat ge een particuliere koper zijt. Vermits de auto jonger is dan 6 maanden en minder dan 6000km op de teller heeft staan moet ge in België BTW betalen.

Die moet ge echter ook in Duitsland betalen maar kunt ge vervolgens terug vorderen als ge aan de Duitse handelaar het bewijs van invoer en het inschrijvingsbewijs doorstuurt.

Ze storten u dan de Duitse BTW terug, al kan dat wel 1/3 weken duren.

24k is een mooie prijs, al is er de mogelijkheid om er eentje te bestellen via EU-import handelaars. Autoforumlid Spitsmuis heeft dat zo gedaan. Weet natuurlijk niet hoe dringend ge een auto nodig hebt, al is deze prijs wel scherp.
                                Dringend dringend is het nu ook niet, ik wil er eentje zo snel mogelijk maar direct gaat dat ook niet gaan ik kijk altijd naar betere opties en tot nu toe 24k is de beste.
                                EU import handerlaars, waar vind ik die of waar moet ik zoeken? Heb er nooit van gehoord of gezien op the net

Kzal snel link zetten van die vw scirocco http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...989?asrc=st|as
                                qua opties en alles ziet het er volledig uit, dus dat wilt dan zeggen als ik hem koop dat als ik naar belgie ga moet ik daarna nog 21% bijrekenen? ongeveer 5050€ dus? En ja met de papieren ook op voorhand naar de dealer sturen dat ik de btw van DE terug krijg dan of niet?
                                Last edited by ; 27/08/2015, 00:29.

Comment

Deze kan echt een verlaging gebruiken.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Deze kan echt een verlaging gebruiken.
                                    Bedoel je die scirocco?
                                    Als dat zo is, heb al een mail gestuurd, prijs is niet onderhandelbaar dusja..
                                    Ik heb zitten kijken op de vw site en car configurator, 34k ongeveer dang xp wel met een voorschot van 14400€ dan en dan ist 500€ 48 maanden afbetalen

Ben wel curieus over de EU import handelaars, kweet er echt niks van waar ik moet zoeken ofzo dus kwil wel keer da is checken

Comment

Een verlaging als moet lager tegen de grond hangen. Wel spijtig dat er 'maar' een rcd310 inzit, voor de rest redelijk uitgerust en dan die basisradio.

Ik zou daar nog een rcd510 insteken of eventueel een RNS als ge gps moet hebben.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Denk dat ge bij EU importhandelaars geen betere prijs gaat krijgen als deze. Die blauwe is ook prachtig van kleur.

Duw daar vooral geen RNS510 in want die worden abnormaal veel gestolen. Voor die keer dat ge de weg niet weet beter uw smartphone of een TomTom of iets dergelijks gebruiken.

Nadat ge de auto in DE gekocht hebt en betaald (incl Duitse BTW) gaat ge vervolgens naar de Belgische douane en kunt ge daar de Belgische BTW betalen. Wel met een bankcheque want cash betalen hebben ze niet graag. (denk zelfs dat dit niet meer gaat) Vervolgens naar de keuring en dan uw platen aanvragen. Vanaf het moment dat ge uw inschrijvingsbewijs hebt stuur ge een kopie daarvan door naar de Duitse dealer samen met een kopie van bewijs van import (betaling BTW) van de douane.

Informeer bij de dealer wel vooraf of hij dit wil doen. Er zijn er bij die u naar het Duitse finanzambt sturen en dan moet uw Duits goed zijn om de uitleg te doen. Maar in 99% van de gevallen regelt de dealer dit.

Comment

Working...
                                        X