Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen na verkoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen na verkoop

Hoi,
    Ik heb een probleem en hopelijk kunnen jullie me geruststellen en/of advies geven.

Twee weken geleden hebben we onze peogeot partner tepee verkocht. De wagen was 6 jaar oud en had 150 000 km op de teller staan. Een franssprekende man is deze komen bekijken. Hij heeft de auto bekeken en heeft samen met mijn man een testrit gemaakt. Hij heeft nog afgedongen en we zijn tot een overeenkomst gekomen.
    Hij heeft een voorschot gegeven. Hij stond er op dat we twee dagen later de auto grkeurd zouden hebben wat we hebben gedaan. Er zat nog een feestdag tussen. Hij is de auto komen halen. Heeft ondertussen nog 100€ afgedongen. Op maandag is het contract opgemaakt in het Frans (hij had een standaardexemplaar bij). Op woensdag wilde ik er op laten zetten ' in de staat waarin hij zich bevindt...' Maar ik heb dat niet gedaan 😳. We zijn dat wel mondeling overeengekomen. Maar op de een of andere manier is het aan mijn aandacht ontsnapt en is het niet schriftelijk gebeurd.
    Hij is met de auto terug naar zijn woonplaats gereden. Na een week kregen we bericht dat het klepje vnazr de brandstoftank niet meer dicht ging en vroeg ons om 300€ terug te storten. Daarna was 150€ ook goed. Daarna was 100€ ook goed. We hebben gereageerd dat we het herl jammer vinden maar niet voor deze kosten opdraaien omdat er bij ons nog niks aan de hand was. Nu dreigt hij opeens dat we nog 1500€ moeten betalen omdat er iets met de motor mis is. Als we dat niet doen gaat hij naar de politie. Ik vind dit zo erg! De auto was in orde. Gekeurd en altijd onderhouden in de peugeotfarage waar we hem nieuw kochten.
    Kan die man ons iets maken? Zeker nu we geen schriftelijk akkoord hebben ivm de staat waarin hij zich bevindt?
    Graag jullie reacties!

Een particulier verkoopt een auto altijd in de staat waarin hij zich bevindt, gekend en goedgekeurd door de koper. Enkel als het anders op de overeenkomst staat kan daarvan afgeweken worden. Staat er niks op de overeenkomst dan kan de koper geen verhaal komen halen tenzij er ernstige verborgen gebreken waren waarvan de verkoper op de hoogte was op het moment van de verkoop.

Laat hem dus maar proberen, hij heeft geen poot om op te staan en probeert er gewoon geld uit te slaan.

Comment

laat 'm dreigen...
      wil wel eens zien met welke argumenten hij over de brug gaat komen.
      Desnoods: zeg dat hij met zijn auto tot bij jullie komt en dat je samen naar jullie garage gaat op zijn kosten om de schade te laten onderzoeken. Dat je zeker geen geld gaat terugbetalen zonder de auto te hebben onderworpen aan een eigen onderzoek.

Zal wel een truukje zijn dat veel gebruikt wordt om alsnog geld terug te krijgen voor de aankoop van een auto.
      www.peugeotforum.be

Comment

Die Fransoos kan de pot op. Heeft totaal geen been om op te staan. Wat denkt ge dat de politie daar gaat zeggen? Die gaan hem ook eens goed uitlachen.

Comment

Zeker als ie gekeurd is voor verkoop, kan hij je toch niets maken?

Gewoon negeren of zelf eens dreigen met naar de politie te gaan.

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Merci allemaal!
            Ik zit er echt mee. Die man doet net alsof wij bandieten zijn terwijl we de auto in eer en geweten hebben verkocht.
            Heb zelfs schrik dat hij hier opeens aan de deur gaat staan als ik alleen thuis ben met mijn twee kindjes. 😟
            Maar misschien laat ik me ook gewoon te snel bang maken. 😉

Comment

Dat is net de bedoeling van die intimidatie dat je zou gaan storten ...

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

als de schrik er al inzit, moet ge voor uw eigen gemoedsrust al niet meer twijfelen en dit melden bij de politie. Als hij dreigende taal gebruikt, zou dat al voldoende moeten zijn voor een klacht.
                www.peugeotforum.be

Comment

Laat u niet afdreigen. Zo'n types zijn erop uit uw auto uiteindelijk gratis te krijgen. Gewoon negeren die handel, en als ie langskomt, direct politie bellen. Klaar.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Mails en sms bewaren en u niet zot laten maken.
                    Al even gaan melden bij de politie zou ik ook doen.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

We hebben inderdaad alles bewaard. Moet ik dan gewoon een melding doen?
                      Hij heeft op dit moment nog niks gedaan ( buiten constant sms-en en app-en), maar ik vertrouw het niet helemaal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ellebel Bekijk Berichten
                        We hebben inderdaad alles bewaard. Moet ik dan gewoon een melding doen?
                        Hij heeft op dit moment nog niks gedaan ( buiten constant sms-en en app-en), maar ik vertrouw het niet helemaal...
                        Ja, gewoon gaan melden.
                        Als hij jullie blijft lastig vallen maken ze daar een pv van.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Politie gaat eens goed lachen als die franzoos daar zou aankomen ....wat hebben die daar mee te maken? Helemaal niets

Daarnaast vind ik het zelfs al zot dat ge nog van uwe prijs hebt af gedaan nadat al voorschot en al gegeven was...

Als die u nog veel lastig valt zou ik hem gewoon sturen dat ge naar politie gaat bij volgende sms of wat dan ook om klacht neer te leggen voor stalking en zegt hem dat hem het geval dan voortrekt dmv zijne advocaat ( zo mannen doen dat toch niet)

Maar door het feit dat ge toen nog hebt laten afpingelen, weet die dat jullie toegeven aan dingen en probeert die vanalles...

En stuur hem in nederlandstalig terug

Comment

Dit is nu DE reden waarom ik nooit een wagen verkoop aan een particulier. Als ik mijn wagen niet meer graag zie, dan sta ik ze weliswaar voor iets minder geld af aan een garage, maar ik ben er van af zonder al dat gedoe en gezever.

Comment

Gewoon niet meer reageren op zijn communicatie, uw tijd niet waard. Die koopt vast overal wagens op en probeert op deze manier zijn aankoopprijs super laag te houden, om zijn winst bij verkoop te maximaliseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Dit is nu DE reden waarom ik nooit een wagen verkoop aan een particulier. Als ik mijn wagen niet meer graag zie, dan sta ik ze weliswaar voor iets minder geld af aan een garage, maar ik ben er van af zonder al dat gedoe en gezever.
                                Zo scheer je wel alle particulieren over dezelfde kam natuurlijk. Er zijn ook kopers die zeer correct zijn.

Aan topic starter: je kan ook telefoonnummers blokkeren (zowel in je Whatsapp als voor SMS'en of telefoongesprekken). Als hij jullie blijft lastig vallen zou ik daarvoor opteren.
                                Honda S2000 2002
                                BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Hoi,
                                  We hebben nog terug geantwoord dat we geen reacties meer gaan sturen en dat hij moet stoppen met ons lastig te vallen. Daarna voorlopig niks meer gehoord. We hadden idd in het nederlands gestuurd en dat was een drama! Hij kent de wonderen van google translate nog niet blijkbaar! 😉
                                  Ik heb wel veel geleerd uit deze situatie! Weer een stukje monder naief! ☺️

Comment

Is niet leuk natuurlijk als ze je bedreigen. Beste wat je kan doen is inderdaad zeggen dat je man naar de politie gaat indien hij je blijft lastig vallen. Wees niet te bang, die mannen profiteren gewoon van je angst (kan wel goed begrijpen dat je bang bent)

Comment

Je niet laten bang maken zoals al zo vaak gezegd is. Wellicht is er zelfs niks mis met de auto maar wil hij gewoon zoveel geld als mogelijk recuperen. Niet meer op reageren en desnoods de politie verwittigen als het niet stopt.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                                        Zo scheer je wel alle particulieren over dezelfde kam natuurlijk. Er zijn ook kopers die zeer correct zijn.

Aan topic starter: je kan ook telefoonnummers blokkeren (zowel in je Whatsapp als voor SMS'en of telefoongesprekken). Als hij jullie blijft lastig vallen zou ik daarvoor opteren.
                                        Klopt, al 3 wagens verkocht particulier en nog nooit problemen. Zelfs 1 keer aan bruin mannen.
                                        Op Fransen reageer ik echter nooit, moet daar niet van weten.

Comment

Working...
                                        X