Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oude wagen verkopen aan "naamkaartjeshandelaar" of garage overlaten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Kan je alleen maar doen als je bij een garage koopt.
    en dat is is meestal de ecopremie...

Ik had net een andere 2dehands particulier gekocht.

Comment

De prijzen die een garage hanteert zijn inderdaad zeer moeilijk te vergelijken. Meestal gaat je korting op de aanschaf van de nieuwe auto nog wel wat omhoog als je geen andere auto aan hun verpatst.

Comment

Gisteren mijn auto te koop gezet op 2dehands.be, zonder foto's zelfs. Wel met een vrij volledige beschrijving, incl. gebreken.
        Vraagprijs, 1500 met keuring, met de bedoeling er zonder keuring toch minstens 800 voor te vangen.

Toch een vijftal reacties van opkopers, de eerste die heeft gereageerd heb ik deze morgen opgebeld
        Wel vriendelijke kerel: de meesten zeggen gewoon 'voor 1500 kom ik er om' en beginnen dat af te dingen naar 500.
        Deze wou op voorhand de prijs zonder keuring vast leggen, heb gezegd dat ik er zonder keuring 1300 voor wil maar dat hij hem voor 1200 zonder discussiëren mag hebben.
        Die vent is nu vanuit Couvin helemaal onderweg naar mijn werk in Gent, ik ben eens benieuwd of hij effectief 1200 zal willen geven.
        Als hij van zo ver komt zal hij niet met lege handen willen vertrekken, dus ik sta vrij sterk in de onderhandeling...

Comment

Opel Meriva ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
            Gisteren mijn auto te koop gezet op 2dehands.be, zonder foto's zelfs. Wel met een vrij volledige beschrijving, incl. gebreken.
            Vraagprijs, 1500 met keuring, met de bedoeling er zonder keuring toch minstens 800 voor te vangen.

Toch een vijftal reacties van opkopers, de eerste die heeft gereageerd heb ik deze morgen opgebeld
            Wel vriendelijke kerel: de meesten zeggen gewoon 'voor 1500 kom ik er om' en beginnen dat af te dingen naar 500.
            Deze wou op voorhand de prijs zonder keuring vast leggen, heb gezegd dat ik er zonder keuring 1300 voor wil maar dat hij hem voor 1200 zonder discussiëren mag hebben.
            Die vent is nu vanuit Couvin helemaal onderweg naar mijn werk in Gent, ik ben eens benieuwd of hij effectief 1200 zal willen geven.
            Als hij van zo ver komt zal hij niet met lege handen willen vertrekken, dus ik sta vrij sterk in de onderhandeling...
            Dus als we over 2uur en half nog niets gehoord hebben bellen we best de 101? Dan heeft het pistool de onderhandeling gewonnen.
            Laat zeker iets weten of hij nog moeilijk deed ter plekke & ik hoop dat je niet alleen daar staat.

Comment

Inderdaad.

Trouwens contractje opmaken, of niet nodig bij verkoop zonder keuring?

Comment

zowieso opmaken en duidelijk bij noteren dat die voor opmaak of onderdelen is.
                zet er ook maar bij dat de staat gekend is door de verkoper (vermeld desnoods de gebreken ook op het verkoopsbewijs zodat die later niet kan komen klagen dat je er niks van gezegd had)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  zowieso opmaken en duidelijk bij noteren dat die voor opmaak of onderdelen is.
                  zet er ook maar bij dat de staat gekend is door de verkoper (vermeld desnoods de gebreken ook op het verkoopsbewijs zodat die later niet kan komen klagen dat je er niks van gezegd had)
                  Inderdaad, duidelijk vermelden dat je die verkoopt als onderdelen. Zeker niet vermelden dat je die verkoopt zonder keuring, want dat telt niet.

Comment

Amai vind 1500 voor een meriva van 2005 eigenlijk niet veel geld. Zijn die dingen echt zo waardeloos? (met alle respect ) .
                    Voor een jap van 15 jaar oud wordt meer gevraagd.

Comment

Lijkt mij een eerlijke prijs, zeker gezien de kilometerstand (227.000).
                      Je vindt ze bij autohandelaren met garantie en met een goeie 100.000 km op de teller voor 4.000 à 5.000 euro.

De Meriva heeft niet de allerbeste reputatie qua betrouwbaarheid, en ook weinig uitstraling. Dat zijn al twee dingen waarop de gemiddelde Jap beter scoort.
                      Praktische auto, maar daarmee is ook alles gezegd.
                      Ik denk dat ze nieuw rond de 17.000 euro gingen 10 jaar geleden. Ik heb deze overgenomen van mijn schoonvader voor 7.000 euro na 4 jaar en met 97.000 km op de teller.
                      Als ik er nu rond de 1.000 voor vang, ben ik al blij.

Comment

OK ze zijn dus echt waardeloos Bij aankoop van een nieuwe wagen krijg je sowieso een recyclagepremie van 1500 voor je oude.

Comment

Bwa, 1500 moet je volgens mij toch al geluk hebben met condities op overnames.
                          700 à 800 lijkt mij couranter, eigenlijk.

Foto's toegevoegd aan de advertentie, trouwens.

Comment

Verkocht.
                            Toch weer serieus moeten onderhandelen. Deze pakte het wel serieuzer aan de vorige aan wie ik ooit een oude auto heb verkocht.
                            Deze wou direct een testrit, die vorige startte gewoon de auto en reed hem de oplegger op. Deze was niet met een oplegger, ze zijn er nu zelf mee terug aan het rijden naar Couvin.
                            Bij de testrit had hij wil onmiddellijk door dat de koppeling haar beste tijd heeft gehad, en dat de auto bij draaien in neutraal ongelooflijk trilt. 't Is dus niet dat hij dingen uit vond om de prijs naar beneden te krijgen, waren wel gebreken die er wel degelijk waren (maar die ik hem niet verteld had op voorhand...).
                            Zodra hij die koppeling ontdekt had zaten we aan 800 euro, uiteindelijk voor 975 verkocht, dus ik heb nog mijn best gedaan.
                            Blij dat ik er vanaf ben, in elk geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
                              Verkocht.
                              Toch weer serieus moeten onderhandelen. Deze pakte het wel serieuzer aan de vorige aan wie ik ooit een oude auto heb verkocht.
                              Deze wou direct een testrit, die vorige startte gewoon de auto en reed hem de oplegger op. Deze was niet met een oplegger, ze zijn er nu zelf mee terug aan het rijden naar Couvin.
                              Bij de testrit had hij wil onmiddellijk door dat de koppeling haar beste tijd heeft gehad, en dat de auto bij draaien in neutraal ongelooflijk trilt. 't Is dus niet dat hij dingen uit vond om de prijs naar beneden te krijgen, waren wel gebreken die er wel degelijk waren (maar die ik hem niet verteld had op voorhand...).
                              Zodra hij die koppeling ontdekt had zaten we aan 800 euro, uiteindelijk voor 975 verkocht, dus ik heb nog mijn best gedaan.
                              Blij dat ik er vanaf ben, in elk geval.
                              Misschien raakte hij zelfs niet op de oplegger door de koppeling Nuja, meestal hebben ze dan nog wel een andere wrakie staat waarmee ze hem erop kunnen duwen.
                              Blij zijn dat je er vanaf bent en verder doen met de herinneringen eraan.

Comment

Working...
                              X