Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oude wagen verkopen aan "naamkaartjeshandelaar" of garage overlaten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oude wagen verkopen aan "naamkaartjeshandelaar" of garage overlaten.

Ongeveer een 12j geleden heb ik mijn auto verkocht aan iemand die de wagen voor export gebruikte, ge weet wel zo van die naamkaartjes onder de ruitenwisser.
    De persoon heeft mij gewoon betaald aan de deur heb de wagen bij hem gaan afzetten moest hem niet laten keuren. Dat is wel een 12jaar geleden.

Hoe zit het nu eigenlijk met de keuring als men de wagen wegdoet aan deze "naamkaartjes" handelaren.
    Volgend jaar wordt de Honda van 18j oud vervangen door een nieuw exemplaar en weet niet wat het interessants is de wagen aan de garagist over laten of aan een "naamkaartjeshandelaar".
    En wat zou mij het meest opleveren de inruilwaarde of mogelijk meer korting als er geen inruil is?
    www.skodaforum.eu

Was gisteren nog in het nieuws: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150724_01790760

Die gasten met die kaartjes werken met prepaid telefoons en sjoemelen er maar op los. Wil jij met zo iemand zaken doen?

Comment

Als gij u geld krijgt? Who gives a fuck dat ze de wet overtreden door meer dan 3000 cash te geven? Of int zwart of weet ik veel wat?

Zolng ik mujn geld krijg kan mij niet schelen wat er met die auto gebeurd/wie de koper is.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Bedankt voor de tip.

Als ik het lees zijn er meer overtredingen gedaan omdat men boven de 3000€ grens zit, deze bedragen ga ik zeker niet krijgen van de wagen.

Wat mij het meest zorgen maakt is wat doen zij daarna met de wagen, brengen zij deze hier weer in het verkeer?
        Als ik de wagen overlaat wil ik er ook niets meer mee te maken hebben, daarom dat ik mij wat vragen stel dat ze deze wagens opkopen zonder keuring.
        www.skodaforum.eu

Comment

Meeste zijn voor export naar afrika oid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
            Als gij u geld krijgt? Who gives a fuck dat ze de wet overtreden door meer dan 3000 cash te geven? Of int zwart of weet ik veel wat?

Zolng ik mujn geld krijg kan mij niet schelen wat er met die auto gebeurd/wie de koper is.
            Tot zo'n clown jou eens gedeeltelijk met vals geld betaalt, dan ga je plots wel een fuck geven.

Comment

Altijd naar de bank direct ermee met de koper bij. Als ze dat niet willen weet ge al hoe laat het is. Zowel particulieren als van die opkopers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                Altijd naar de bank direct ermee met de koper bij. Als ze dat niet willen weet ge al hoe laat het is. Zowel particulieren als van die opkopers.
                + 1, doe ik ook zo.
                Heb mijn 118d ook weggedaan voor 13k cash

Comment

Indianenverhalen ... Er is nergens een wetgeving dat een belastingplichtige geen facturen boven de 3000 euro cash mag betalen. Hij mag ze niet cash ontvangen. In theorie kan hij dus bij een particulier een wagen cash betalen. Cash geld wil ook niet noodzakelijk zwart geld zeggen. Volgens sommigen blijkbaar wel.

Comment

Ik heb mijn vorige ook weggedaan aan zo'n naamkaartjeskerel.
                    Wel beetje mee opletten, aan de telefoon doen ze een goed bod, eens ze er zijn willen ze maar de helft meer geven omdat er vanalles aan mankeert (vooral optisch, dan).
                    Voor mijn auto boden ze aan de telefoon 1500 euro, maar nadat ze hem zagen maar 700 meer. Uiteindelijk heb ik dat toch nog naar 1150 euro kunnen optrekken na lang onderhandelen.
                    Op zich geen slechte prijs voor een Opel Meriva van 9 jaar oud met + 210.000 km, een kapot roulement (als ik hem met keuring zou verkocht hebben, moest dat eerst worden hersteld), een versnellingsbak die bijna de geest ging geven, een handrem die niet meer werkte en een kapotte airco.
                    Aan een particulier wou ik hem niet meer verkopen en een garagist was geen optie omdat de 'nieuwe' ook tweedehands van een particulier was.
                    Die kerels kopen die auto's trouwens op voor export, vandaar dat ze ook het tweede deel van je kentekenbewijs nodig hebben, anders kunnen ze de auto niet uitvoeren.
                    Al moeten er wel mogelijkheden zijn om hem opnieuw in België in te schrijven, want toen ik vroeg waar de auto naartoe ging zei hij dat hij het nog niet wist en dat hij hem misschien in België ging verkopen.
                    Ik vond het gewoon absurd dat ze er zelfs niet mee rijden, ze kijken gewoon naar optische schade en die airco had hij ook gemerkt (zal wel belangrijk zijn in de woestijn, natuurlijk...).
                    Dat roulement en die versnellingsbak hebben ze nooit gemerkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                      Indianenverhalen ... Er is nergens een wetgeving dat een belastingplichtige geen facturen boven de 3000 euro cash mag betalen. Hij mag ze niet cash ontvangen. In theorie kan hij dus bij een particulier een wagen cash betalen. Cash geld wil ook niet noodzakelijk zwart geld zeggen. Volgens sommigen blijkbaar wel.

Die wetgeving is er wel degelijk. Het is niet omdat jij dit niet weet dat het er niet is. Lees dit van de FOD economie maar eens: https://www.nbb.be/doc/ts/enterprise...olderfodnl.pdf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Die wetgeving is er wel degelijk. Het is niet omdat jij dit niet weet dat het er niet is. Lees dit van de FOD economie maar eens: https://www.nbb.be/doc/ts/enterprise...olderfodnl.pdf
                        Er staat letterlijk: Voorbeeld: het is geoorloofd van een particulier een twee-dehandswagen ter waarde van 100.000 eurogeheel cash te kopen, onverschillig of de ko-per al dan niet handelaar is. "

Tenzij je het hebt over de uitzonderingen voor metalen en onroerende goederen...

Comment

Dus als een particulier verkoopt is de limiet van die 3000 euro niet van toepassing ook al is het aan een verkoper.

Verkopen door een particulier

Geen beperking, behalve voor de verkoop van gebou-wen (0 euro) alsook voor de verkoop van edele metalen(3.000 euro) en koperen kabels (0 euro ) aan een handelaar.
                          Voorbeeld: hetisgeoorloofdvaneenparticuliereentwee-dehandswagen ter waarde van 100.000 eurogeheel cash te kopen, onverschillig of de koper al dan niet handelaar is.
                          Last edited by Snelle; 20/08/2015, 16:39.
                          www.skodaforum.eu

Comment

Die auto van 18j oud gaat zeker naar Afrika. Een handelaar moet garantie geven als hij aan een particulier verkoopt, en dat risico willen ze zeker niet nemen.

Ik heb een jaar of 2 een oude Mitsubishi verkocht voor 1000€ (seintje op Autoscout).
                            Die kerel had geen enkel document nodig en gaf me alles in echte briefjes van 50€.
                            Enige voorwaarde was dat die zelf de depanneur op kon rijden.

Comment

Een Honda van 18 jaar verkoop je niet....die koester je hahah

ik zou hem ook weg doen voor de export. Je gaat hem toch niet vervangen door een Samen Knutselen Onder De Auto?
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                Een Honda van 18 jaar verkoop je niet....die koester je hahah

ik zou hem ook weg doen voor de export. Je gaat hem toch niet vervangen door een Samen Knutselen Onder De Auto?
                                Wat is er mis met een beetje Samen Knutselen Onder De Auto?

Tijd dat het puur budget en brol is, is al even verleden tijd...
                                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Even hierop inpikken.
                                  Eind deze maand wordt mijn leasingwagen geleverd en mag mijn 10 jaar oude Opel Meriva met 225.000 km op de teller de deur uit.
                                  Als ik er 2 nieuwe voorbanden op zou leggen, zou hij door de tweedehandskeuring raken, maar ik vrees eerlijk gezegd dat zo'n auto met zo'n kilometerstand toch weinig interesse bij particuliere kopers zal opwekken.
                                  Ik heb al eens een auto verkocht aan een 'naamkaartjeshandelaar'. Op zich is dat allemaal vlot gegaan, maar als je de auto online zet wordt je overstelpt met telefoontjes, die mannen willen allemaal ergens afspreken, de ene wil er net niet genoeg voor geven dus je moet weer afspreken met een andere... Veel tijd en moeite, dus.
                                  Nu vroeg ik mij af of die kerels ook vaste garages hebben waar je gewoon kan langs rijden en de auto te koop kan aanbieden. Liefst ergens omgeving Aalst - Brussel waar er enkele bij elkaar zitten, zodat ik zelf de auto kan aanbieden en kan verkopen aan de eerste die er mij een redelijke prijs voor wil geven.
                                  Kent iemand zo'n garages?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
                                    Even hierop inpikken.
                                    Eind deze maand wordt mijn leasingwagen geleverd en mag mijn 10 jaar oude Opel Meriva met 225.000 km op de teller de deur uit.
                                    Als ik er 2 nieuwe voorbanden op zou leggen, zou hij door de tweedehandskeuring raken, maar ik vrees eerlijk gezegd dat zo'n auto met zo'n kilometerstand toch weinig interesse bij particuliere kopers zal opwekken.
                                    Ik heb al eens een auto verkocht aan een 'naamkaartjeshandelaar'. Op zich is dat allemaal vlot gegaan, maar als je de auto online zet wordt je overstelpt met telefoontjes, die mannen willen allemaal ergens afspreken, de ene wil er net niet genoeg voor geven dus je moet weer afspreken met een andere... Veel tijd en moeite, dus.
                                    Nu vroeg ik mij af of die kerels ook vaste garages hebben waar je gewoon kan langs rijden en de auto te koop kan aanbieden. Liefst ergens omgeving Aalst - Brussel waar er enkele bij elkaar zitten, zodat ik zelf de auto kan aanbieden en kan verkopen aan de eerste die er mij een redelijke prijs voor wil geven.
                                    Kent iemand zo'n garages?
                                    Vroeger nog met de auto van mijn ouders naar zo'n automarkt geweest...daar springen ze met trossen voor uw auto om hem eerst te kunnen kopen
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ja, en ze bieden allemaal 2 keer niks.

Gewoon op autoscout zetten aan een realistische prijs.
                                      Als je prijs OK is, dan heb je binnen het half uur telefoon.
                                      Je noteert de eerste 3 die bellen je prijs willen geven, en dan haal je je annonce van de site.

Tegen de eerste zeg je dat hij mag komen, maar dat de prijs vast is (desnoods geef je nog 100e toe).
                                      Tegen de tweede en derde zeg je dat je ze zal bellen als de eerste niet komt opdagen.

Ik gaf mijn adres pas een uurtje voor de afspraak, omdat ze anders mogelijk vroeger komen (en mijn vrouw kan niet onderhandelen, en wil dat ook niet doen).

De eerste die bij mij belde is ook gekomen, en heeft de prijs -50€ cash betaald. Hij had geen enkel document nodig, en betaalde cash met echt geld.
                                      De auto zou naar Benin verscheept worden. Volgens zijn info zou het transport ca 1400€ per auto kosten (en daarom steken ze er ook nog een frigo en een paar matrassen in). Dus een auto waarvoor ze hier 1000€ betalen, gaat ginder waarschijnlijk voor 3-3500€ verkocht worden.... Best wel veel vind ik voor auto's van 14j aar en meer.

Comment

Wel mijn garage heeft er 1500€ voor en dat is niet zo slecht. Wel daar een nieuwe wagen gekocht.
                                        www.skodaforum.eu

Comment

Working...
                                        X