Maar 1 foto. Eens gaan kijken hé.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoe een goede budgetvriendelijke oldtimer kopen?
Collapse
X
-
Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
-
Al blijf ik erbij dat ge met zo'n auto eig niet meer dagelijks kunt rijden, maar dat kan ook wat aan mij liggen.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenAl blijf ik erbij dat ge met zo'n auto eig niet meer dagelijks kunt rijden, maar dat kan ook wat aan mij liggen.
Comment
-
Zeker niet op O-platen zetten (mag je geen woon-werk mee doen)
Veel verbruiken? Tja als je bijvoorbeeld een VW Golf 1.6 Diesel koopt valt dat verbruik natuurlijk
heel goed mee, koop je bijvoorbeeld een zware 6 of 8 cilinder, ja dan weet je dat het niet interessant
is wat het verbruik betreft.
Comment
-
Je moet er veel verstand van hebben, bereid zijn om er behoorlijk wat geld in te investeren en technisch voldoende onderlegd zijn om een 116 bv. nog maar door de keuring te krijgen, laat staan er 20.000 km per jaar mee afleggen. Auto's van een paar duizend euro's (wat niets is) en meer dan 30 jaar oud kunnen het nog een paar jaar trekken op O-platen en een paar honderd kilometer per jaar zonder al te veel problemen.
Als je pakweg 20.000 km per jaar zou willen afleggen dan ga je met een meer dan dertig jaar oude auto enorm veel problemen ondervinden. Wat je zou nodig hebben daarvoor is een compleet gerestaureerd exemplaar waarbij ophanging, remmen, injectie en ga zo maar door vervangen zijn. Maar een nieuwe auto is veel goedkoper hoor, en al zeker om mee te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenJe moet er veel verstand van hebben, bereid zijn om er behoorlijk wat geld in te investeren en technisch voldoende onderlegd zijn om een 116 bv. nog maar door de keuring te krijgen, laat staan er 20.000 km per jaar mee afleggen. Auto's van een paar duizend euro's (wat niets is) en meer dan 30 jaar oud kunnen het nog een paar jaar trekken op O-platen en een paar honderd kilometer per jaar zonder al te veel problemen.
Als je pakweg 20.000 km per jaar zou willen afleggen dan ga je met een meer dan dertig jaar oude auto enorm veel problemen ondervinden. Wat je zou nodig hebben daarvoor is een compleet gerestaureerd exemplaar waarbij ophanging, remmen, injectie en ga zo maar door vervangen zijn. Maar een nieuwe auto is veel goedkoper hoor, en al zeker om mee te rijden.
Ik rij met mijn E23 nog geen 1000 km per jaar en die wagen kan nog wel wat jaartjes mee.
Voor lange afstanden en dagelijks gebruik heb ik de E46 en de firmawagen
De E23 is dus meer voor de fun in het weekend. (en bij goed weer!)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenJe moet er veel verstand van hebben, bereid zijn om er behoorlijk wat geld in te investeren en technisch voldoende onderlegd zijn om een 116 bv. nog maar door de keuring te krijgen, laat staan er 20.000 km per jaar mee afleggen. Auto's van een paar duizend euro's (wat niets is) en meer dan 30 jaar oud kunnen het nog een paar jaar trekken op O-platen en een paar honderd kilometer per jaar zonder al te veel problemen.
Als je pakweg 20.000 km per jaar zou willen afleggen dan ga je met een meer dan dertig jaar oude auto enorm veel problemen ondervinden. Wat je zou nodig hebben daarvoor is een compleet gerestaureerd exemplaar waarbij ophanging, remmen, injectie en ga zo maar door vervangen zijn. Maar een nieuwe auto is veel goedkoper hoor, en al zeker om mee te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenzoals ik al vermelde hangt het allemaal af van het type voertuig.
men capri of escort als daily woon-werk wagen: echt niet. onderdelen te zeldzaam en te duur.
men golf 2 diesel: ASBOLUUT, alles te krijgen, onderdelen spotgoedkoop, goed rijgedrag en zuinig.
een oude passat, vento, caddy, mercedes, audi,... allemaal best wagens waar je nog daily mee kan rijden.
men dodge W200 uit 1977 was ook een ideale cruizer, ... als je graag veel tankt. maar ging ook perfect. heb die enkele maanden als enige voertuig gebruikt voor woon-werk verkeer
natuurlijk gaan sommige zeldzamere oldtimers een serieus prijskaartje krijgen om zomaar te gebruiken. zowel voor aankoop, als onderdelen als reparaties.
als je een roestgaatje hebt, kan je dit laten lassen door een beunhaas zodat je auto 2jaar nog door de keuring geraakt,
maar je kan dat ook laten herstellen door een vakman, maar dan ben je de auto 2-3weken kwijt voor die herstelling, maar t is dan wel perfect gedaan voor de komende 15jaar.
verschiet niet van de prijzen dan. een beunhaas vraagt ook al snel 2-300€ voor een gaatje te lassen.
ik heb het geluk dat ik zelf kan lassen, zelf mechaniek kan, enorm veel plaats en werkmateriaal ter beschikking hebMaar de topicstarter zag een Golf 2 of consorten als oldtimer niet zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenIk vind dat toch wat kort door de bocht. Akkoord dat je met zo'n oude wagen al sneller wat moet gaan vervangen, zijn uiteindelijk vele van die wagens waar alle rubbers van de ophanging al goed versleten zijn om een voorbeeld te geven. Maar volledig restaureren lijkt me wat overdreven, of je moet een echte perfectionist zijn.
Als je onderdelen gaandeweg moet gaan vervangen staat die oldtimer regelmatig in herstelling. En zit je iedere keer zonder wagen.
De fun is er dan misschien snel vanaf.
Comment
-
Koop er 2 en anders misschien 3 als men naar auto's kijkt van meer dan 40 of 50 jaar oud, dan is er altijd wel eentje die rijdt tenminste als je geluk hebt.
Wisselstukken zal niet altijd evident zijn. Ik ken mensen die hun stukken zelf freezen wegens quasi onvindbaar (Panhard).
Ik vind het ook jammer daarmee door weer, wind en pekel te gaan rijden, maar iedereen doet met z'n spullen uiteraard wat ie zelf wil.
Comment
-
Renault Dauphine... cool!
Ik heb er zelf wel 4 of 5 (Ondine en Gordini) gehad en vind het best leuke dingen.
Mijn bedenkingen:
-overstuurkarakter met geen gewicht vooraan en alles achteraan
-heel dun plaatwerk, 0,6mm op de dikke stukken
-gevoelig voor roest waren ze altijd al, dus ga zeker met een magneet op zoek; ik heb er geweten waarbij ik dacht dat mijn magneet stuk was...
-crashbestendigheid = 0 / inherent aan constructie
-onderdelenvoorziening is redelijk OK, zeker mechanisch
-verbaasd over de staat van deze, zéker met het open dak; dit laatste lijkt me een waardevolle optie maar verhoogt nog de roestgevoeligheid
-qua verbruik valt het allemaal heel goed mee: 5-6 liter moet kunnen - ze wegen ook niks
-comfort: ongeveer een lichtjaar terug in de tijd
-zou ik het doen? neen
-waarom geen mint R4 of 2cv bijvoorbeeld?King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
-waarom geen mint R4 of 2cv bijvoorbeeld?
Al zou ik het persoonlijk ook niet meer als daily gebruiken die twee ... maar het zou nog kunnen voor max 10.000km per jaar.
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenvan de week stond er een 2CV op van '90 die maar vier jaar gereden had: 29000 km maar wel 11.000 knotsenBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenEen R4 wil ik ooit eens hebben gehad ... in een 2CV wil ik eens gereden hebben !
DSC01117.jpg
mijn geit voor 1 dag (rechtse)
DSC01147.jpg
Comment
Comment