Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste auto. Is dit een buitenkans? Een SAAB 9-3 Turbo LPG.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Grappig dat er hier zoveel zijn die dit zogezegd zonder aarzelen zouden kopen. Als puntje bij paaltje zou komen zouden er veel afhaken, zoveel is zeker.
    Dat denk ik ook . Ik neem aan dat de topicstarter met een erg beperkt budget zit en dan is dit een grote "nee" om te kopen.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      Dat denk ik ook . Ik neem aan dat de topicstarter met een erg beperkt budget zit en dan is dit een grote "nee" om te kopen.
      Mij lijkt het een buitenkans. Zelfs met beperkt budget kan je het nodige onderhoud laten doen. Je hebt de auto immers zo goed als gratis. Koop eender welke andere auto van dat budget of zelfs duurder, zeg tot 5000 euro en je hebt ook gegarandeerd (veel) kosten. En dan ben je die paar duizend euro die je aan de aankoop gegeven hebt al kwijt. En voor zover ik zie, is die goed onderhouden.

En zo een benzine turbo rijdt dan ook nog eens veel beter dan een andere auto van dat budget waar een 1.6 of 1.3 diesel of zo uit de prehistorie in ligt.

Comment

Hoeveel beginnend bestuurders zijn er niet die als eerste auto een Corsa'tje of zo kopen? Vb. 2dehands voor €4500. Dat is nog altijd duurder dan deze met alle kosten er bij, denk ik? Bij deze komt wel de taks en verzekering elk jaar terug, maar dan nog denk ik dat de topicstarter liever hier mee zou rijden ipv met een koekendoos zonder ziel.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Waw veel meningen veel tips, bedankt allemaal!
          hier een detail uitleg over de situatie

Ik heb geen rijbewijs, ik leg nu mijn laatste lessen af, en een examen is gepland.
          Ik wil de auto dus proberen via mijn ouders te verzekeren en in te schrijven. Ben nu aan het 'shoppen' qua verzekering.
          Ik heb inderdaad héél weinig budget. het ius mn eerste auto en mn eerste loonfiches kwamen pas net binnen
          Dus zelfs een verzekering van 1500 is me wat teveel.
          Maar inderdaad zoals de bovenstaanders zeggen. Ik zoek geen auto om jàren mee te rijden, dus dat veranderd de zaak wel.
          Ik wil NU graag een auto om véél rij ervaring op te doen. ik heb m'n voorlopig rijbewijs laten aanpassen omdat ik alleen in brussel woon,
          mijn begeleiders (moeder, broer) wonen elders en hebben geen tijd om met mij te rijden.
          Dus als ik via hen kan verzekeren zou ik deze auto kunnen gebruiken om veel solo-ervaring op te doen.
          En nadien zou ik misschien nog een paar leuke roadtrips te doen met een auto met een ziel.
          Als ik een investering wilde doen dan kocht ik wel een koekendoos uit 2008 met weinig km's etc.
          of zoiets: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...3?asrc=st%7Cas echt nog wel een interessante koop, me dunkt.

pluspunten aan de saab:
          Zalige auto om - als eerste auto! -mee te rijden,
          quasi gratis in aankoop
          lpg kost geen fluit

negatief:
          peperdure verzekering
          groot risico qua onderhoud

Bottomline: als mijn ouders een interessante verzekering kunnen verkrijgen (ik doe nu mijn research hierover)
          Dan zou ik mijzelf dit risico-cadeau wel willen gunnen. En als het fout afloopt dan is het ook zo.

niet?

veel dank
          j

Comment

Een tip die ik je geef als je de auto verzekert op naam van je ouders. Spreek altijd over de wagen van je ouders. Want op sommige momenten sta je er niet bij stil dat het op die moment van belang kan zijn. Bv. je hebt een ongeval en er komt politie terplatsen. Ze nemen een verklaring van je af en je spreekt over mijn auto. Daar wordt een pv van opgesteld en die wordt naar de verzekering gestuurt. Die lijden daar uit af dat jij eigenlijk de hooftbestuurder bent en niet je vader of moeder en de verzekering trekt zich terug.
            RIP Den borre!

Comment

Houd ook rekening van dit : over de Saab weet je al iets over zijn verleden. Als je begint te zoeken in de aanbod van goekope wagen via de okkasie-sites, loop je veel meer kans op een opgekalfaterde auto die je kort na de aankoop al op kosten jaagt. De pareltjes worden meestal in de vienden/kenniskring aangeboden.

Comment

Ik zou het persoonlijk niet doen. Ja het is een koopje voor nu, maar op de langere termijn kan het eerder een duurkoop zijn. Als beginnende bestuurder is het voor de verzekering ook een heel stuk goedkoper om een auto te nemen met minder pk. Gaat de belasting ook een heel stuk lager zijn. Heb je een 2.0 nodig? Nee? Dan waarom kopen? Ik zou persoonlijk niet willen riskeren om mijn volledige loon als pas beginnende werknemer in een auto te moeten investeren omdat er constant hoge kosten aan zijn.

Dus: een auto met een karakter kan later nog. Voor nu: koop iets betrouwbaar met weinig pk en waarvan je weet dat het onderhoud betaalbaar zal zijn zonder dat je telkens je portemonnee moet leegplunderen.

Edit: waar ik trouwens aan moest denken, LPG? In Brussel? Hoe wil je dat doen met parkeergarages?
                Last edited by ; 20/07/2015, 20:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                  Een tip die ik je geef als je de auto verzekert op naam van je ouders. Spreek altijd over de wagen van je ouders. Want op sommige momenten sta je er niet bij stil dat het op die moment van belang kan zijn. Bv. je hebt een ongeval en er komt politie terplatsen. Ze nemen een verklaring van je af en je spreekt over mijn auto. Daar wordt een pv van opgesteld en die wordt naar de verzekering gestuurt. Die lijden daar uit af dat jij eigenlijk de hooftbestuurder bent en niet je vader of moeder en de verzekering trekt zich terug.
                  Verzekeringen weten tegenwoordig wel hoe laat het is als je daar binnenkomt en gelijk zegt "ja het moet op de naam van mijn ouders". Eerste keren dat ik in een kantoor binnenstapte voor een offerte had ik duidelijk gemaakt dat het op MIJN naam moest staan. Die vrouw vond dat echt awesome en begon me te vertellen over de horrorverhalen van jonge bestuurders die in een ongeval raken waarvan de verzekering op de mama of papa's naam staat en ze werkelijk alles eraan doen om NIET te betalen. Ze gaan zo ver dat ze blijkbaar zelfs bij de buren zouden aanbellen om te vragen wie nu het meeste met de auto reed om te kijken of de jonge bestuurder wel een sporadische bestuurder was.

TIP: ik heb toen ik mijn voorlopig rijbewijs had gelijk mij als sporadische bestuurder gezet op de auto van mijn vader. Hierdoor zakte mijn BM over die 3 jaar heen en begon ik met een BM van 4 ipv 12 toen ik mijn eigen auto had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten
                    Ik zou het persoonlijk niet doen. Ja het is een koopje voor nu, maar op de langere termijn kan het eerder een duurkoop zijn. Als beginnende bestuurder is het voor de verzekering ook een heel stuk goedkoper om een auto te nemen met minder pk. Gaat de belasting ook een heel stuk lager zijn. Heb je een 2.0 nodig? Nee? Dan waarom kopen? Ik zou persoonlijk niet willen riskeren om mijn volledige loon als pas beginnende werknemer in een auto te moeten investeren omdat er constant hoge kosten aan zijn.

Dus: een auto met een karakter kan later nog. Voor nu: koop iets betrouwbaar met weinig pk en waarvan je weet dat het onderhoud betaalbaar zal zijn zonder dat je telkens je portemonnee moet leegplunderen.

Edit: waar ik trouwens aan moest denken, LPG? In Brussel? Hoe wil je dat doen met parkeergarages?
                    En wat is iets betrouwbaars met weinig pk voor pak em beet, 2000 euro? En dan ga je nog voorbij aan het feit dat op LPG rijden de helft goedkoper is dan met benzine of diesel. Daar heb je je dure verzekering al half terugbetaald...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                      En wat is iets betrouwbaars met weinig pk voor pak em beet, 2000 euro? En dan ga je nog voorbij aan het feit dat op LPG rijden de helft goedkoper is dan met benzine of diesel. Daar heb je je dure verzekering al half terugbetaald...
                      Ben geen gigantische autokenner, maar ik weet wel dat je Twingo's, Ka's, een Peugeot 206 etc. allemaal voor onder de 1000 euro kan vinden in Brussel met een heel stuk minder kilometers als die Saab. Het eerste zoekertje dat ik vond op Kapaza was een Ka voor €350. Zijn allemaal auto's die prima zijn als eerste autootje de eerste 1 à 2 jaar en meer moet dat ook niet zijn vind ik. Als er al iets aan scheelt gaan dat ook geen verschrikkelijk zotte kosten zijn. Vind betrouwbaarheid een nogal loos begrip tbh, tis pech of chance hebben met een auto ongeacht welk merk je nu koopt.

Comment

De verzekering op naam van je ouders lukt ook alleen maar zolang je nog thuis woont. Je zegt het zelf, je zit met heel erg beperkt budget. Dan ga je toch niet zo een grote gok riskeren... Koop iets goedkoop, deftig onderhouden, lage taksen, goedkope verzekering,... Leer ermee rijden, spaar wat geld, doe rij ervaring op en koop u dan wat je graag wil. Als je er toch voor wil gaan, zie dat je de nodige euro's hebt om onvoorziene kosten te voorzien.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                          Ik zag net een saab ttid van 2001. voor 1.900 euro op Kapaza. 120.000 km. http://www.2dehands.be/autos/saab/9-...245064245.html

Iets minder vermogen, maar als je het model leuk vindt, is het misschien te overwegen. Ik denk dat er van dat model wel andere exemplaren met minder km te vinden zijn, niet? (Ik heb het nog niet opgezocht)
                          Er waren nog geen TTiD's in 2001. Dat waren nog 2.2-blokken van Isuzu. Single turbo, vrij lawaaierig, met niet echt veel pit. Maar: zonder alle filtertechnologie die bij de latere diesels van Fiat-origine voor "enkele" problemen hebben gezorgd. Niet alleen bij Fiat, trouwens, alle automerken hebben op de een of andere manier last van de Euronormen op uitstoot. Laat me vandaag de keuze, na 2 Saab-diesels, en ik ga blindelings voor de benzine / LPG-combinatie.
                          Last edited by ; 21/07/2015, 13:23.

Comment

Working...
                          X