Mededeling

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar mercedes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• op zoek naar mercedes

ik ben nu een beetje aan het uitkijken naar een auto voor men vrouw.
    benzine/diesel is minder van belang, alleen willen we liever een automaat.

als ik zo rondkijk naar grote autos 4/5deurs met automaat bakken kom ik grotendeel mercedes tegen. daarom ben ik al een tijdje aan het kijken naar de oude E klasses (model 1995-2002).
    die zijn niet overdreven duur, maar wel altijd grote dikke dieselblokken (2.2, 2.7,...).

vermoedelijk gaan die autos een pak geld kosten om in te schrijven, of valt dit nogal mee?
    wat mag zo een auto nog gaan in waarde en waar moet ik vooral op letten bij deze motorisaties met automaatbak (heb er al veel met roest gezien aan spatborden en deuren, dus dat ken ik al)

€ 1000 277000 km dacht ik (of 370000), staat in kalmthout

meer moet je er niet aangeven
    er is een verschil tss de cdi's in het begin met 2151ccm en die met 2143cc kwa tax, scheelt 1 fpk 2.1 = 2 liter, de 2.2 een 2.2

Comment

maar maakt het veel uit voor BIV?

ik heb zo eens gekeken voor men golf 2 diesel uit 88. 41€ BIV en 35€ TAX.
      neem ik nu diezelfde golf maar bouwjaar 91 (net geen oldtimer) is het 1700€ BIV en 269€ tax.
      zou ik dus een jongere golf kopen, ben ik dus beter om een golf 4 te kopen en minder BIV te betalen, dan een golf 2 te kopen en torenhoge BIV.

als ik dus een benz van 2000 zou kopen voor 1200€, en ik moet daar 1700BIV betalen, dan ben ik beter een auto te kopen van 2006 voor 2500€ en daar 500€ biv op te betalen. ik ben in beide gevallen toch 3000€ armer.

daarom vraag ik wat info. als het van mij zou afhangen, kwam er nog een oldtimer bij, maar men vrouw rijd liever niet in een oudere wagen

Comment

Moet je met concrete cijfers biv tool checken, helaas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          ik ben nu een beetje aan het uitkijken naar een auto voor men vrouw.
          benzine/diesel is minder van belang, alleen willen we liever een automaat.

als ik zo rondkijk naar grote autos 4/5deurs met automaat bakken kom ik grotendeel mercedes tegen. daarom ben ik al een tijdje aan het kijken naar de oude E klasses (model 1995-2002).
          die zijn niet overdreven duur, maar wel altijd grote dikke dieselblokken (2.2, 2.7,...).

vermoedelijk gaan die autos een pak geld kosten om in te schrijven, of valt dit nogal mee?
          wat mag zo een auto nog gaan in waarde en waar moet ik vooral op letten bij deze motorisaties met automaatbak (heb er al veel met roest gezien aan spatborden en deuren, dus dat ken ik al)
          Mercedes is tweedehands nogal duur en leverde in die periode zeker niet zijn beste producten af. Toen ik vorig jaar naar een comfortabele goedkope wagen met automaat zocht ben ik bij Volvo uitgekomen. Kan je nog vinden van eerste eigenaar en met volledige historiek. Premiums zijn dan vaak al derde hands en zonder historiek.

Taks voor mijn 2.4 is 585 en biv was 100 euro.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

fcapri 2148cc noem jij dat een 'dik dieselblok'?
            is nog altijd maar 11 fiskale pk hoor
            Voor de rest akkoord met wat de onafscheidelijke Jos en Jef zeggen
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              277000 km dacht ik (of 370000)
              t steekt niet op 100k voor een oude Benz
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                fcapri 2148cc noem jij dat een 'dik dieselblok'?
                is nog altijd maar 11 fiskale pk hoor
                Voor de rest akkoord met wat de onafscheidelijke Jos en Jef zeggen
                die 2.7cdi (kwam ook nog advertenties tegen van 320 en 450motoren) blokken wel. men vrouw leert pas rijden en mijn daily is een 1.6D uit 1988. in vergelijking met mijn auto zijn die benzen idd dikke dieselblokken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Mercedes is tweedehands nogal duur en leverde in die periode zeker niet zijn beste producten af. Toen ik vorig jaar naar een comfortabele goedkope wagen met automaat zocht ben ik bij Volvo uitgekomen. Kan je nog vinden van eerste eigenaar en met volledige historiek. Premiums zijn dan vaak al derde hands en zonder historiek.
                  ben er eigenlijk niet mee akkoord, er waren kinderziektes (en de roest natuurlijk) die benz een ferme knauw hebben bezorgd, maar de w210's die vandaag nog bollen zijn evenwaardig aan de 124-ers hoor

Comment

ben er eigenlijk niet mee akkoord, er waren kinderziektes (en de roest natuurlijk) die benz een ferme knauw hebben bezorgd, maar de w210's die vandaag nog bollen zijn evenwaardig aan de 124-ers hoor
                    Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar de proper onderhouden met een deftige historiek kosten veel.

Ik kocht een dealer onderhouden wagen uit 2003 van eerste eigenaar voor 4000 gekeurd en met 4 nieuwe banden.

Dat moest ik afwegen tegenover een Benz uit de jaren 90 voor die prijs en dan heb je een pak minder passieve en actieve veiligheid aan boord. Of het dubbel geven voor eentje met dezelfde specs, kijk maar naar gere zijn Benz uit 2003.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Een W124 E 500 ... een porsche motor in zowat het beste wat MB toen te bieden had ...

doe maar een slotje

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Zo een 2.2 cdi is 400 VB en BIV gaat ook zeker niet meer zijn dan 500. Wel opletten want die mogen binnenkort niet meer in de steden ...

Comment

dat boeit mij nu eens niks.
                          mijn golf mag die steden niet in, men toekomstige benz mag de steden niet meer in. naar antwerpen ga ik zowieso al niet met de auto.
                          of ik nu een 1999 benz of een 1985 benz koop, beide mogen het stad niet in en beiden gaan een duik in waarde nemen.
                          t is toch maar een auto voor de vrouw om nu wat mee te leren rijden, doch groot genoeg om de kleine achteraan makkelijk in en uit te halen terwijl er nog een vrije koffer is (is al moeilijk genoeg in men golf 2deurs).
                          zal eerder gebruikt worden voor familiebezoek, woon-werk verkeer van de vrouw en wat winkelen

Comment

Een w211 wordt ook al het overwegen waard ... die kinderzitjes achteraan zijn wel handig, heb dat ook in mijn c-klasse.

Ik weet natuurlijk niet wat je max. budget is ...

Comment

ik zou gere's benz - met alle respect - nooit kopen

voor mij hoeft het geen avantgarde te zijn in uiterlijk perfecte staat...als ik voor zoiets in de markt was

die van hierboven voor 1000 of was't 1500 (?) wel, is van een klant van een klein garageke waar de overbuur een goeie maat is en zijn auto's laat onderhouden (om maar een vb te geven)

probleem is dat je altijd op zo'n auto's botst wanneer je er nix mee kan doen

als je op internet kijkt wegen ze allemaal hun prijzen tegen elkaar af en staan ze mi allemaal te hoog...loop wat in je buurt rond en toevallig staat er mss wel eentje met een prehistorisch bordje te koop op en met lekker geschaarde bumperhoeken en een vastzittend schuifdak...de die moet je hebben

er staat hier een bmw 320 cd te koop voor ... eerste reacties dan van o die gaat snel weg zijn, wel er stond krek dezelfde in kapellen voor 3500 op een oprit

probleem is dat we veel te graag willen en daardoor ons vaak laten stropen....incl mezelf
                              Last edited by bobo; 07/07/2015, 12:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                Een w211 wordt ook al het overwegen waard ... die kinderzitjes achteraan zijn wel handig, heb dat ook in mijn c-klasse.

Ik weet natuurlijk niet wat je max. budget is ...
                                Duitse taxi denk ik.
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

die van hierboven voor 1000 of was't 1500 (?) wel, is van een klant van een klein garageke waar de overbuur een goeie maat is en zijn auto's laat onderhouden (om maar een vb te geven)
                                  staat die ergens in een advertentie online?

Comment

denk het niet, maar nr is 03 666 98 98 total brasschaatsesteenweg 264 kalmthout

Comment

gebarsten lak en redelijk geschaart, maar dat is voor jou niet echt een prob, meen ik

Comment

doe geen moeite voor deze, hij is weg...belde net met de overbuur

Comment

Working...
                                        X