Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitlaat stiller maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• uitlaat stiller maken

Ik heb hier dus een '72 Nova met 383 stroker staan die veel te luid gaat zijn om naar de keuring te gaan...
    Wat zijn de mogelijkheden om snel redelijk wat geluid te kunnen dempen? Ik zou dit na de keuring dan terug verwijderen wel.

Ben geen fan van het snijden in deze mooie pijpen (3" duals)

Ik heb gezien dat er wel 2 dempers onder zitten maar denk dat die leeg zijn, ik ga dit eens bekijken.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Een simpele db-killer op het einde van je uitlaat (in sierstuk). Je hebt varianten waar je een gaatje voor moet boren maar ook andere. Is eigenlijk gewoon een vernauwing in je uitlaatsysteem.

verstuurd vanaf mijn Nokia 3310

Comment

kunnen ze u wel afkeuren op basis van geluid? Ik bedoel auto's van voor 93 of 94 ergens mogen toch een tuninguitlaat hebben zonder attest. Verder heb ik ook nog nooit een dB meting gezien op de keuring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbeke Bekijk Berichten
        Een simpele db-killer op het einde van je uitlaat (in sierstuk). Je hebt varianten waar je een gaatje voor moet boren maar ook andere. Is eigenlijk gewoon een vernauwing in je uitlaatsysteem.

verstuurd vanaf mijn Nokia 3310
        Zou ik ook doen. Doen we op de moto's ook. Werkt uitstekend en kost geen hol.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          kunnen ze u wel afkeuren op basis van geluid? Ik bedoel auto's van voor 93 of 94 ergens mogen toch een tuninguitlaat hebben zonder attest. Verder heb ik ook nog nooit een dB meting gezien op de keuring
          AH bron? Dan laat ik mijn RVS zitten nu gaat die roeste originele er onder voor de keuring...
          Polo 6n 1.4

Comment

Nooit probleem gehad bij het keuren van mijn Spitfire met een zeer luide RVS ontdubbelde sportuitlaat. De mannen van de keuring hebben steeds wat plezier met deze als een spiegel blinkende knaller te laten grommen ;-))

Comment

Ja mensen we spreken hier over een 383 stroker (6.4 liter) V8, op rechtstreekse pijpen na het checken van de mufflers die er nu onderzitten blijkt de vorige eigenaar de binnenkant van deze leegehaald te hebben... Ik heb om te testen hier eens een beetje staalwol in gestoken en dat hielp wel al wat. Ik ga het achterste compartiment volsteken hiermee en op z'n plaats laten houden door wat kippengaas. op het einde van de uitlaat ga ik een eindstuk laten zetten dat de pijp naar onder doet buigen zodat ze dit niet zien, alles op z'n plaats blijft en het geluid niet extra weergalmt tegen de achteras/achterste wielkasten. Ik ga maandag naar de keuring en dan horen jullie het
              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Ik heb hier dus een '72 Nova met 383 stroker staan die veel te luid gaat zijn om naar de keuring te gaan...
                Wat zijn de mogelijkheden om snel redelijk wat geluid te kunnen dempen? Ik zou dit na de keuring dan terug verwijderen wel.

Ben geen fan van het snijden in deze mooie pijpen (3" duals)

Ik heb gezien dat er wel 2 dempers onder zitten maar denk dat die leeg zijn, ik ga dit eens bekijken.

dynomax superturbo eronder...

en als het iets meer lawaai mag zijn op hogere toeren, ...dynomax VT.

Comment

ik heb destijds zelf ene gelast door een kuipje te maken die net in de opening van de einddemper past.
                  in dat kuipje (ziet eruit als een kopje waar je koffie uit drinkt), maar je een gat en daar steek je een ander stukje buis in die NIET recht naar de uitlaat gaat.
                  dan krijg je reflecties waardoor het geluid zichzelf tegen werkt.

indien goed ontworpen ga je de uitlaat horen 'blazen'
                  google maar eens op afbeeldingen van 'db killer'. je vind genoeg voorbeelden en modellen.

dit was de mijne:

ik vond het geluid van men uitlaat wel ok, maar als de caravan erachter zat, kreeg je zo een gedreun in de auto dat niet normaal was.
                  db killer erin en ik kon stiller cruizen met caravan

Comment

blij te lezen dat jij hier nog zit fcapri! Na het lezen van een dodelijk ongeluk met een capri was ik even ongerust!
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

owla,
                      is dat hem: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150701_0...n-eigen-straat

dat is onze voorzitter...
                      Last edited by ; 04/07/2015, 08:32.

Comment

Mja timmie ik heb niet veel zin om te snijden in de uitlaat, de uitlaat is prachtig gelast door de vorige eigenaar

@fcarpi, ik dacht ook direct aan u toen ik het las, hopelijk komt het goed met hem....

Over de uitlaat, ben nu bezig het achterste deel van de muffler vol te steken met staalwol alsook het achterste stuk van de uitlaat (zo'n 7-8cm). Hier achter heb ik een stukje piping gekocht die 45° naar beneden afhelt, waardoor de uitlaatgassen niet rechtstreeks tegen de achteras komen en men niet in de uitlaat kan kijken naar m'n 'prachtwerk'
                        Maandag verder doen want het is te warm.. Daarna keuring en hopen
                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Het is gelukt, gekeurd met als opmerking dat hij te luid is
                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

meer moet dat niet zijn => congratz
                            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                            2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Thanks. Vant weekend kunnen we dan het varken gaan uithangen
                              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Working...
                              X