Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto inschrijven bij DIV zonder gelijkvormigheidsattest?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto inschrijven bij DIV zonder gelijkvormigheidsattest?

Hallo

Ik heb me een auto gekocht bij een Belgische garage, waar er geen gelijkvormigheidsattest bij zit. De auto is wel gekeurd voor verkoop en op die keuring staat er dat een gelijkvormigheidsattest of COC niet verplicht is.

Gaat men niet moeilijk doen op de DIV hierover?

De auto is van 2010.

Lijkt me een heel straf verhaal. En dat er op een keuringsbewijs staat dat het niet verplicht is, vind ik ook al raar.
    Ge kunt altijd een duplicaat aanvragen.

Denk dat uw verzekeringsmakelaar u meer gaat kunnen vertellen.

Comment

Er zitten wel Duitse papieren bij en die zouden dan in principe moeten tellen als gelijkvormigheidsattest? Fahrzeugbrief en fahrzeugschein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PappaGiorgio87 Bekijk Berichten
        Er zitten wel Duitse papieren bij en die zouden dan in principe moeten tellen als gelijkvormigheidsattest? Fahrzeugbrief en fahrzeugschein.
        Dat attest is enkel van belang bij de keuring, div moet enkel vignet en duits inschrijvingsbewijs hebben.
        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
          Dat attest is enkel van belang bij de keuring, div moet enkel vignet en duits inschrijvingsbewijs hebben.
          Hoe zit dat eigenlijk onderweg?
          Ik heb een Duitse wagen geimporteerd (met COC/Übereinstimmungsbescheinigung), maar op mijn keuringsbewijs staat ook "Vrijgesteld van gelijkvormigheidsattest".
          Moet ik die Übereinstimmungsbescheinigung nu eigenlijk bijhebben onderweg of niet?

Comment

Als de auto reeds bij de keuring gepasseerd is en er is een aanvraag tot inschrijving afgeleverd dan zal het geen probleem zijn. Bij geïmporteerde wagens is een coc niet verplicht, bij van oorsprong Belgische wagens is een COC/gelijkvormigheidsattest wel verplicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Als de auto reeds bij de keuring gepasseerd is en er is een aanvraag tot inschrijving afgeleverd dan zal het geen probleem zijn. Bij geïmporteerde wagens is een coc niet verplicht, bij van oorsprong Belgische wagens is een COC/gelijkvormigheidsattest wel verplicht.
              Wagen in kwestie is ondertussen een jaar geleden al zonder problemen ingeschreven.
              Reden waarom ik het vraag is dat ik me kan voorstellen dat als ik controle krijg onderweg, het keuringsbewijs met vermelding "vrijgesteld van gelijkvormigheidsattest" niet veel indruk gaat maken op de heren ...

Comment

Die zaken zijn allemaal wettelijk vastgelegd hoor, de politiediensten zijn of zouden daarvan op de hoogte moeten zijn. In Europa zijn er trouwens veel landen waar auto's geen COC moeten hebben, België is op een bepaald moment veroordeeld omdat ze een COC bleven eisen bij geïmporteerde auto's, daarom is het nu niet meer verplicht.

Comment

COC is niet meer verplicht, als ge naar DIV gaat kopie meenemen van keuring waardat duidelijk vermeld staat dat het niet nodig is.. Stel dat ze lastig doen (normaal niet)

Comment

Working...
                  X