Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmw 320 d touring met turboproblemen jullie mening

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bmw 320 d touring met turboproblemen jullie mening

    hierbij wil ik even jullie meningen vragen voor ons huidige probleem.
    Wij hebben op dit moment een bmw 320 d touring van 2006 met 200000 km erop en de turbo heeft het deze week begeven. Nu staat hij in de garage en het kostenplaatje is 2200 euro met nieuwe leidingen erbij. Nu zijn we er niet aan uit wat we het beste doen ofwel laten maken en ermee verder rijden. ofwel niet maken de garage hem laten overkopen en een nieuwe premium aanschaffen. Ofwel laten maken en hem particulier verkopen. We hebben een beetje schrik dat we de ene kost na de andere gaan hebben door zijn ouderdom en kms op dit moment.
    Alle meningen welkom
    alvast bedankt voor de info
    Jan en Tamara

  • #2
    Is een lastige keuze met die leeftijd en km stand. Moeilijk in te schatten wat er nog van kosten zit aan te komen. Anderzijds een '06 320d is nog de M47 motor en die zijn erg goed (betrouwbaarder dan opvolger zelfs).
    2200 lijkt me wel aan de hoge kant, is meer dan een kwart van de marktwaarde van de auto.
    Als je er nog graag mee rijdt zou ik eens zien voor een gereviseerde turbo en die eventueel buiten het BMW-netwerk laten plaatsen, dan ga je veel goedkoper af zijn.
    Maar als je bvb. zegt, we hebben het wat gehad na 9j. en 220000km, dan zou ik voor iets anders kijken
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • #3
      tubo revisie zou ik ook laten doen

      er zijn er verschillende in het land. Die ik ken zijn niet echt bij jou in de buurt

      Turbo's Hoet

      Limburgse Turbo Service (Herk-de-Stad)
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Is het effectief wel de turbo? Dit zeiden ze bij mijn Volvo ook, maar bleek een onderdeel aan de turbo (van 250 euro) te zijn dat defect was. Tegenwoordig wantrouw ik merkgarages, en geloof ik het pas als men mij laat zien wat er defect is.
        Nuja ik ken niks van BMW.

        Comment


        • #5
          Laat dat gewoon in een c garage goedkoop herstellen . Vind u een occasie turbo en daarna direct verkopen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Laat dat gewoon in een c garage goedkoop herstellen . Vind u een occasie turbo en daarna direct verkopen.
            Je kan hem ook verkopen in de staat zoals hij is (zonder kosten te doen).
            Komt vaak op hetzelfde neer qua prijs, en hoef je niet meer die moeite en kost van het herstellen te doen! Je trekt gewoon de kostprijs van een turbo af van het verkoopbedrag.
            Ik heb het zo gedaan voor mijn Vectra, was uiteindelijk de beste oplossing.

            Comment


            • #7
              Ik zou nog laten vervangen al dan niet herstellen/revisieren ,maar zeker met een factuur.
              Zo behoudt je dit als een pluspunt/meerwaarde bij latere verkoop.
              Heb ook onlangs getwijfeld om een herstelling(koppeling/drukgroep/dubbel vliegwiel) van 1800 euro laten doen bij een auto met dagwaarde 9000.Had een overnamebod van 6000 zonder herstelling...
              heb toch doorgebeten en laten herstellen omdat ik wist dat de auto zelf nog goed was.
              Last edited by DZOW; 13/05/2015, 15:33.

              Comment


              • #8
                Toen de turbo van mijn BMW 525d kapot was rekende de dealer hier 3000 euro voor aan incl onderhoud. Ik heb toen alternatieven gezocht. Je kan via Turbo's Hoet gaan maar ik heb mijn turbo rechtstreeks via Garrett gekocht. Ze doen daar wel extreem moeilijk want voor België moet alles via Turbo's Hoet gaan. Het heeft een maand geduurd maar dan had ik eindelijk mijn turbo. Uiteindelijk was ik voor een 1300 euro gesteld incl montage en onderhoud. De oude turbo heb ik wel moeten teruggeven aan hen zodat zij deze konden reviseren.

                Of je de kost nog zou doen is een moeilijke. Op 200.000kms mag je toch rekenen dat er kosten aan de auto zullen komen. Dit moet je voor uzelf uitmaken. Welke kosten heb je al gehad aan de auto tot hiertoe? Als je tevreden van de auto bent dan zou ik hem bijhouden en de pil slikken als er iets kapot gaat. Als je een nieuwe auto koopt zit je met een grote waardedaling elk jaar, wellicht terug een omnium,... De auto is nu toch niks waard... waarom hem opgeven? Ik zou hem oprijden.

                Alternatief zou zijn om een occassie turbo te laten monteren en de auto te verkopen. Zo ga je er het meeste van krijgen.
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                  Je kan hem ook verkopen in de staat zoals hij is (zonder kosten te doen).
                  Komt vaak op hetzelfde neer qua prijs, en hoef je niet meer die moeite en kost van het herstellen te doen! Je trekt gewoon de kostprijs van een turbo af van het verkoopbedrag.
                  Ik heb het zo gedaan voor mijn Vectra, was uiteindelijk de beste oplossing.
                  Yeah right .Daar krijg je gemakkelijk 4000euro minder voor dan ééntje met een werkende turbo . Gewoon een goedkope revisie turbo kopen voor een 400euro en monteren die handel gaat zeker een pak meer opbrengen.

                  Comment


                  • #10
                    M47 motor lijkt me deze herstelling meer dan waard
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • #11
                      Waarom enkel bij een M47?
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #12
                        omdat die het waard is, een N47 euhm...minder
                        M47 uit 2006 is de laatste (en dus meest betrouwbare/doorontwikkelde) evolutie van de oorspronkelijke 320d uit 1998,
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • #13
                          N47 is ook goed. Je moet alleen zien dat hij dealeronderhouden is en niet getuned is. De N47 motor is massaal verkocht in zowat elke BMW. Het is een feit dat er kettingproblemen zijn maar BMW geeft garantie als er problemen zijn ongeacht de kmstand of ongeacht het aantal eigenaars. Op zich dus geen probleem. Eigenlijk is de N47 motor nog beter! Want mijn auto krijgt binnen 2 weken ook alles nieuw.
                          The shark is BACK! BMW 635csi

                          BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017


                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                          Comment

                          Working...
                          X