Hallo ik ben aan het rondkijken voor een andere wagen.is nog niet dringend.ik ben vader van 4 kindeten dus is mijn oog gevallen op een espace.nu zou ik graag weten of dit een beetje betrouwbare wagens zijn en waar ik moet opletten .ik ben aan het kijken voor ene van 04 tot 06.zijn dit betrouwbare motors geen probleem met elektronica enz....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault espace
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk BerichtenHallo ik ben aan het tondkijken voor een andere wagen.is nog niet dringend.ik ben vader van 4 kindeten dus is mijn oog gevallen op een espace.nu zou ik graag weten of dit een beetje betrouwbare wagens zijn en waar ik moet opletten .ik ben aan het kijken voor ene van 04 tot 06.zijn dit betrouwbare motors geen probleem met elektronica enz....
-
Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk BerichtenHallo ik ben aan het rondkijken voor een andere wagen.is nog niet dringend.ik ben vader van 4 kindeten dus is mijn oog gevallen op een espace.nu zou ik graag weten of dit een beetje betrouwbare wagens zijn en waar ik moet opletten .ik ben aan het kijken voor ene van 04 tot 06.zijn dit betrouwbare motors geen probleem met elektronica enz....
Comment
-
Haha ja lol... 'k zal u zeggen waarom: omdat het door en door slechte auto's zijn. Kan er niks goed over vertellen, brol is het. Goede raad, koop er meteen 3, dan heb je ene om te rijden en de andere twee kunnen intussen hersteld worden van een defecte motor, koppeling, electronica, versnellingsbak, koppelingspedaal, hoogteregeling xenon, enz enz. Renault moet je vermijden tussen 2001 en 2007
Ik weet niet wat uw budget is, maar koop enen vanaf 2008 (een 2.0 dci) en dan heb je een zeer betrouwbare wagen. En enen van 2008 kost nu ook het geld niet he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHaha ja lol... 'k zal u zeggen waarom: omdat het door en door slechte auto's zijn. Kan er niks goed over vertellen, brol is het. Goede raad, koop er meteen 3, dan heb je ene om te rijden en de andere twee kunnen intussen hersteld worden van een defecte motor, koppeling, electronica, versnellingsbak, koppelingspedaal, hoogteregeling xenon, enz enz. Renault moet je vermijden tussen 2001 en 2007
Ik weet niet wat uw budget is, maar koop enen vanaf 2008 (een 2.0 dci) en dan heb je een zeer betrouwbare wagen. En enen van 2008 kost nu ook het geld niet he.
Wel opletten dat je geen 2006-2007 hebt die pas in 2008 is ingeschreven. Komt wel vaker voor!
Persoonlijk zou ik daarnaast ook zeker een automaat adviseren. De pook zit niet op meest aangename plaats en de meeste motoren in de Espace zijn vrij kort van adem (wat ook te maken heeft met het hoge gewicht van de wagen). De manuele zesbak kan dit wel opvangen, maar er valt geen plezier aan te beleven.
Aan de automaat heb je een betere vriend die je meer rust zal geven en perfect bij de roeping van de wagen past.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Espace en goedkoop gaan niet echt samen hoor. Met een budget van 5000 euro of zo zou ik er niet aan beginnen... Setje banden is al rond de 800 Euro. Als je denkt om met pakweg 3000 euro toe te komen zou ik eerder naar een Kangoo gaan. Die is ook ruim en kan je van alles in kwijt.
Tjeu, je zegt kort van adem. De 2.0 dci 150 en 175 toch niet hoor. Trekt krachtig door tot de begrenzer. Enkel de eerste versnelling is nogal kort. Volledig gelijk wat automaat betreft, maar ook hier weer... kopen na 2008 want dan heb je de 6-bak die een heel stuk aangenamer rijdt. Pook van de manuele zit nogal ver naar voor, maar dat ben je snel gewoon. Heb ze alletwee gehad, eerst ene gekocht in 2008, een 150 pk manueel en nu de nieuwe (allé een jaar oud) 175 pk automaat. Beiden erg leuke auto's maar de laatste geniet mijn voorkeur. En echt, die marcheert erg goed zulle.
Comment
-
kort van adem is wat verkeerd uit gedrukt. Het is eerder het bruikbaar toerental dat nogal beperkt is. Je gaat snel uit de powerband van de motor. Bij een normale wagen is dat geen erg, maar bij een wagen van +1800kilo voel je dat snel en moet er meer geschakeld worden.
Ik heb vooral met de 115-130pk versie gereden.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Benzine vind je bijna nooit. 2.0 turbo is niet zo goed, 2.0 16V zeer goed. Verbruikt wel veel. 2.0 dci is altijd ketting, heb je in 130,150 en 175 pk. 130 vond ik weinig. Verbruik... fase2 ongeveer 9 liter, vanaf fase 3: 8 liter. Bij fase 3 werden verbeteringen aangebracht om het verbruik te minderen. Stadsverkeer wel rond de 10 liter natuurlijk, weegt ten slotte 2 ton. (fase 3 herken je aan de drl in de koplampen, fase 4 heeft andere neus). Reken budget van 10 k voor een Espace dci. 8000 voor de aankoop, 2000 voor biv en eventuele kosten van onderhoud zoals banden en zo. Daarvoor zal je een goede vinden van 2008. Beter 2000 euro meer geven voor een goed onderhouden exemplaar... voor 6000 zal je ene hebben die veel km heeft en zo.
Als je je budget wat optrekt wil ik je de mijne wel verkopen, 15 k gereden, initiale, grand en panoramisch open dak. Dan koop ik ne vijf lol.
Comment
-
Mijn buurman heeft een Espace van 2004 gehad (1.9 diesel). Zowat alles wat er kapot kon gaan ging kapot (start kaart , versnellingsbak , remmen , motorproblemen...) , een vreselijke wagen dus. De wagen was nog geen 6 jaar oud/amper 200.000 km en Renault weigerde zijn verantwoordelijkheid op te nemen door die rotzooi gratis te herstellen. Rijdt nu al enkele jaren probleemloos rond met een Nissan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAls je je budget wat optrekt wil ik je de mijne wel verkopen, 15 k gereden, initiale, grand en panoramisch open dak. Dan koop ik ne vijf lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenBenzine vind je bijna nooit. 2.0 turbo is niet zo goed, 2.0 16V zeer goed. Verbruikt wel veel. 2.0 dci is altijd ketting, heb je in 130,150 en 175 pk. 130 vond ik weinig. Verbruik... fase2 ongeveer 9 liter, vanaf fase 3: 8 liter. Bij fase 3 werden verbeteringen aangebracht om het verbruik te minderen. Stadsverkeer wel rond de 10 liter natuurlijk, weegt ten slotte 2 ton. (fase 3 herken je aan de drl in de koplampen, fase 4 heeft andere neus). Reken budget van 10 k voor een Espace dci. 8000 voor de aankoop, 2000 voor biv en eventuele kosten van onderhoud zoals banden en zo. Daarvoor zal je een goede vinden van 2008. Beter 2000 euro meer geven voor een goed onderhouden exemplaar... voor 6000 zal je ene hebben die veel km heeft en zo.
Als je je budget wat optrekt wil ik je de mijne wel verkopen, 15 k gereden, initiale, grand en panoramisch open dak. Dan koop ik ne vijf lol.
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Die hadden toch ook veel probs hoor man. Hing vooral van het onderhoud af. Renault schreef voor om de 30k wat veel te lang was. Diegenen die om de 15k kwamen hadden veel minder probs. Maar uit het rijtje van de drie die ik noemde is dit de minst betrouwbare. De 16V die is echt beresterk, maar te zwak om enig rijplezier te geven.
Je zegt van dat bruikbare toerental he, dat was vooral de 1.9 die dat zo erg had. Bij de 2.0 dci was het vermogen ook nog te nipt voor het gewicht van die auto. Want die 175 pk bvb werd gebruikt in de Laguna GT motoren en ik herinner me dat bij het uitkomen ervan geschreven werd door een blad dat ze aanvoelden als een benzinemotor, net omdat je zo'n bruikbaar gebied hebt.Vanaf 1500 neemt die mooi op tot aan het einde zonder vermogenverlies naar het einde. Je moet als je de kans hebt echt eens met een 150 of 175 rijden.
Op de duur weet ik niet meer wat avn wie komt, maar de samenwerking met Nissan was toch een goede stap he. Nu zijn er die makkelijk 350 k rijden zonder noemenswaardige problemen. Enkel rekening houden dat de onderdelen wel duurder zijn dan van een berline en bepaalde zaken zoals banden en remmen wat sneller slijten als je beetje doorrijdt.
Patateke... Prijs vraag je. Ik moet daar nog veel voor vragen om een beetje een normaal verlies te lijden he. Ik betaalde 41,5k net 1 jaar geleden en heb nu 15 k gereden. Is nog zo goed als ne nieuwe. Een 7000 euro verlies lijkt me doenbaar, maar of dit interessant genoeg is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk Berichtenals ik ene koop dan zeker een bouwjaar 2008. die 2 liter is dat een diestibutieriem of een ketting?hoeveel verbruikt een espace ongeveer.heb al gekeken voor een benzine maar die vind ik in be niet.zijn de benzine motoren wel betrouwbaar?
Onlangs er eens echt op gelet en ik ben naar 6.8 kunnen gaan!
Voor de rest een goede auto, tot op heden geen problemen mee (1 jaar in bezit en op die tijd 40k kilometer gereden) en ben er best wel tevreden mee.
@Patatke: De mijne mag binnen een paar maanden ook weg als je interesse zou hebben.De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
Comment