Dag iedereen
Zonet op onderhoud geweest en er werd mij verteld dat tegen het volgende onderhoud de remblokken aan vervanging toe zijn. Nu las ik wat rond en sommigen doen het blijkbaar zelf omdat het niet al te moeilijk blijkt te zijn.
Wat is hier van waar? De remmen zijn van levensbelang en hoewel ik handig ben ingesteld, vraag ik me toch af ik het zelf kan doen.
Betreft een Ford Fiesta V (bouwjaar 2002).
Een zijvraag, ik heb het onderhoud laten doen bij iemand die het na zijn uren doet en ik moest 290 euro betalen voor de gewone zaken zoals olie en filters, maar daarnaast ook een brandstoffilter (die blijkbaar 70 euro kostte). Wat er daarnaast nog allemaal is aan gedaan weet ik niet, natuurlijk geen factuur bij zo'n mannen, maar ik kan desnoods wel bellen en vragen wat er juist is gebeurd. Maar de vraag is simpel, is die prijs voor een groot onderhoud bij iemand na zijn uren 'normaal'? Of kan ik dan beter bij een officiele garage gaan, iets meer betalen, maar dan wel de stempel in het boekje krijgen?
Zonet op onderhoud geweest en er werd mij verteld dat tegen het volgende onderhoud de remblokken aan vervanging toe zijn. Nu las ik wat rond en sommigen doen het blijkbaar zelf omdat het niet al te moeilijk blijkt te zijn.
Wat is hier van waar? De remmen zijn van levensbelang en hoewel ik handig ben ingesteld, vraag ik me toch af ik het zelf kan doen.
Betreft een Ford Fiesta V (bouwjaar 2002).
Een zijvraag, ik heb het onderhoud laten doen bij iemand die het na zijn uren doet en ik moest 290 euro betalen voor de gewone zaken zoals olie en filters, maar daarnaast ook een brandstoffilter (die blijkbaar 70 euro kostte). Wat er daarnaast nog allemaal is aan gedaan weet ik niet, natuurlijk geen factuur bij zo'n mannen, maar ik kan desnoods wel bellen en vragen wat er juist is gebeurd. Maar de vraag is simpel, is die prijs voor een groot onderhoud bij iemand na zijn uren 'normaal'? Of kan ik dan beter bij een officiele garage gaan, iets meer betalen, maar dan wel de stempel in het boekje krijgen?
Comment