Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankooptips Mercedes W211

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankooptips Mercedes W211

Wie kan er mij aankooptips geven over de Mercedes W211?

- Welke motorisatie is aan te aan te raden of af te raden. Interesse gaat uit naar een E220cdi, E270cdi, E280cdi of 320cdi. Kent iemand realistische verbruikcijfers? Welke motor is de modernste, meest betrouwbare?

- Welke opties zijn een must of absoluut te mijden?

- Classic, Elegance of Avantgarde? Is een avantgarde wel degelijk een meerwaarde?

- Wat zijn de gevoelige punten waarop je moet letten bij de aanschaf?

- Welke modellen/uitvoeringen zijn absoluut te mijden

- ...
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Dit alvast

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ik ken zelf niet zo veel van Mercedes dus durf mij er niet echt over uitspreken. Maar ik had altijd gehoord dat er bij die eerste 2 bouwjaren veel elektronica problemen zijn.

Maar als de auto goed dealeronderhouden is zal dat met updates wel weggewerkt zijn vermoed ik..

bij de 270 CDI durft de printplaat al wel eens kapot gaan

de automaten zijn goed, niet van de snelste en moeten gewoon op tijd nieuwe olie krijgen, de oliekoeler kan het soms wel eens begeven.

tot zover mijn mercedes kennis.

Mocht mijn vriendin mercedes geen bompa-merk vinden had ik er mij wss zo eentje gekocht.

Ik vond de viercilinder diesels nogal tam, en de manuele bakken zijn niet zo aangenaam om mee te schakelen.

Kennis van mij heeft een 2003 200 cdi automaat. Hij verstookt daar +- 7ltr mee. Wel veel stadsverkeer.
    BMW X5 45e

Comment

mss helpt dit wat voor de motoren?

Een cls is tenslotte en mooiere E klasse

Met de CLS schiep Mercedes-Benz een nieuwe niche: die van de vierdeurs coupe. Inmiddels zijn we al bij de tweede generatie CLS aangekomen, maar de eerste versie smoelt nog steeds erg lekker. Technisch gezien is de CLS (W219) gebaseerd op de Mercedes-Benz E-klasse W211, maar de CLS is alleen geleverd met de dikkere zes- en […]
      BMW X5 45e

Comment

Avantgarde zal hardere ophanging hebben

kdenk dat je m beu gaat zijn na een tijd, goed maar saai op vlak van rijden en design?

Comment

ken je niemand met een 211 die er tevreden van is ?

ik zou die kopen !

Comment

sbc-pomp zou een zwak punt zijn, zeker checken. Luchtvering geeft ook soms problemen. Automaatbak ook eens laten spoelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ken je niemand met een 211 die er tevreden van is ?

ik zou die kopen !
              Mijn ouders hadden een E220cdi maar die is op 150.000kms teruggegeven aan de leasingmaatschappij. Zij hebben er nooit vodde mee gehad behalve tot 2 keer toe dan diefstal van de command system wat extreem duur was om te vervangen. Voor dat geld kan je een extra budget auto kopen. Mijn schoonouders hebben ook een E220 maar die rijden er extreem traag en voorzichtig mee. Als er kosten aan zijn, dan worden die gewoon gedaan... Ze liggen er niet wakker van. Heb ooit een factuur zien liggen van +1000 euro voor een onderhoud en ze vonden dit absoluut normaal...

In een Merc E klasse verkies ik wel een automaat.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

ze hebben je nog het meeste liggen met de banden of de remmen, of beide

vandaar die 1000+ rek

Comment

Airmatic moet je mijden .
                  Pre facelift moet je ook mijden . ( Hebben last van roest en veel elektronica problemen. )
                  De facelift is minder storing gevoelig en hebben minder last van roest.
                  Ze hebben allemaal wel last van injectoren .
                  Avantgarde of elegance hebben zeker een meerwaarde en vooral de avantgarde met hun lagere ophanging , blauwe ruiten .

Ik zou voor een 280 gaan.
                  Last edited by ; 05/03/2015, 19:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Airmatic moet je mijden .
                    Pre facelift moet je ook mijden . ( Hebben last van roest en elektronica problemen. )
                    Ze hebben allemaal wel last van injectoren .
                    Avantgarde of elegance hebben zeker een meerwaarde en vooral de avantgarde met hun lagere ophanging , blauwe ruiten .
                    Als een pfl dealer onderhouden is werd die elektronica mee vervangen en kregen die een update.
                    BMW X5 45e

Comment

bij een be auto is het onderhoud meestal goed gedaan, in 97%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        bij een be auto is het onderhoud meestal goed gedaan, in 97%
                        Door de éérste eigenaar wel maar de rest bespaart er op.

Comment

en die 97 is imaginair hoor

ik zever graag

Comment

320cdi avantgarde
                            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

MKI: 2002-2006: prijzen tot 10k
                              MKII: 2006-2009: prijzen tussen 10-15k

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

Pré facelift:
                                - SBC pomp kan kapot gaan, kost 1500€ ex werk. Komt meermaals voor. Kan gereset worden door de garage "om de hoek" om dan zonder remmen te zitten...
                                - rare foutmeldingen en elektronica gremlins, de ene dag werkt het de andere dag niet

facelift zijn de beste, amper problemen en de 646 motor (4 cil diesel) is onverslijtbaar.

Comment

Ik volg die types zelf ook wat op en ik zou zeker gaan voor een facelift.

De 220 cdi lijkt me al krachtig genoeg (+/- zelfde als een 270cdi pfl).

Als de taks geen rol speelt en je niet aan een 4-cilinder kan wennen, ga dan voor de V6.
                                  Met sportpakket als het kan
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

Comment

;men pa heeft een 270cdi van 2004. Nieuw gekocht.

Nog altijd tevreden van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cotoneaster Bekijk Berichten
                                      ;men pa heeft een 270cdi van 2004. Nieuw gekocht.

Nog altijd tevreden van.
                                      Injectors al vervangen .

Comment

Hier een W211 E280 avantgarde van april 2008 en supertevreden van deze wagen.
                                        Jaarlijks onderhoud gehad en kan de wagen echt niet wegdoen.

Gaat volgende week op onderhoud en ik ga uit voorzorg de automaat eens laten spoelen.
                                        IRIDIUM
                                        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                                        Helderzienden

Comment

Working...
                                        X