Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Silverado

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chevrolet Silverado

    Allen,

    vrij nieuw op het forum hier en een paar vraagjes over een Amerikaanse Pick-up.

    Ik heb een Chevrolet Silverado op het oog van 2000 met een 140.000 km op de teller. Het is een 5.3l V8 met een LPG installatie.

    Maar nu weet ik alles behalve waar ik moet letten bij zo een pick-up. Zijn er hier mensen met ervaring met zo een amerikaan? Waar moet ik op letten op zowel de buitenkant als met de motor.

    De mensen die zo eentje hebben; wat verbruikt die ongeveer?

    Dat er een Amerikaan komt is zo goed als zeker maar wanneer weet ik niet. Want met het aantal PK's dat die heeft weet ik niet wat die verzekering als 25 jarige gaat kosten.

    En at met het onderhoud? Ik heb me laten zeggen dat die pick-up's best weining onderhoud nodig hebben omdat hier niet zoveel electronica op aanwezig is, maar klopt dit ook?

    Een hele boterham maar heeft er iemand antwoorden op?
    MVG.

  • #2
    t is niet de electronica die onderhoud nodig heeft hoor.

    je motor heeft zowieso onderhoud nodig, versnellingsbak, differentuelen, cardans... ik weet niet hoe het bij die chevy's zit, maar bij mijn dodge moest je toch veel extra dingen smeren.
    verbruik hangt ook sterk af van je rijstijl en topsnelheid dat je doet. dit varieerde bij mijn dodge tussen de 22 en 50liter/100km. verbruik van 22 zijnde traag rijden, niet harder dan 85km/H. as ik 140km/h reed, zoop het ding wel een 50-60liter. mijne was een 5.2 uit 1977 !!!
    k denk dat zo een recente bij normale rijstijl tussen de 18 en 25liter zal zitten, met de huidige gasprijzen zelf goedkoper dan een dikke diesel camionette.

    tax is afhnakelijk van het gewicht.als die tot 3,5ton is, kost je dat 148€. LPG tax betaal je niet op een lichte vracht.
    verzekering hangt af van de maatschappij, maar LV's zijn volgens mij goedkoper.
    mijn golf 1.6D kost me iets van 300-350€ verzekering en dat ding heeft 55pk.
    mijn dodge 5.2V8 koste slechts 209€ verzekering. er is een groot verschil tussen 200pk in een kleine honda, en 200pk is een dikke amerikaanse pickup

    Comment


    • #3
      Beste fcarpi,

      Dank voor je reactie. Een dodge van 77 verbruikt hopelijk dan een beetje meer dan een Chevy van 2000 want op dat verbruik had ik nu niet echt gerekend.

      We praten nu wel niet over dezelfde auto maar het zijn toch alletwee Amerikanen he; geraakte je makkelijk aan stukken want niet elke verdelen kan daar aan geraken en waar liet jij je onderhoud doen? Is het onderhoud van je dodge zoveel duurder geweest dan dat van een gewone auto?

      Qua verzekering en taks kan ik volgens mij niet zuiniger rijden dan met een pick-up maar qua onderhoud heb ik er echt geen idee van.

      Ik heb nog wel voor iets schrik eigenlijk. Dat ding heeft maar 285 pk als ik me niet vergis dus niet echt ontzettend veel voor zo een grote, zware, logge auto dus kan ik een beetje mee met het gewone verkeer? Ik heb er niet echt zin voor om als ik eens in een sportieve bui ven me te moeten laten aftroeven tegen een 1.6 dieseltje bijvoorbeeld.

      Voor de rest nog iemand ervaringen met een Amerikaan of een chevy.

      Dat van die verzekering wist ik nog niet, ik zal eens wat info vragen va. Die chevy en dan eens navragen bij de makelaar wat het me zou kosten.

      Mvg.

      Comment


      • #4
        een collega van, dus uit tweede hand en mogelijks gelogen, heeft nu zijn derde suburban = zelfde auto, de laatste is een 2010...die verbruikt met zijn héél rustige rijstijl 15 liter lpg, wat belachelijk weinig is, zijn vorige...een 2005 zat nog aan 18...wat zijn 2000 zuipte weet ik niet meer

        hij is er altijd erg tevreden van, anders zou je ook niet 3x zelfde auto kopen, maar na 5 jaar moet de lv buiten om plaats te maken voor een nieuwe

        Comment


        • #5
          mijn dodge uit 77 zat tussen de 22 en 50liter.
          ik zet iets later toch ook al dat zo een recentere tussen de 18 en 25liter zal zitten.

          de LPG staat nu een 40ct/liter ofzo, dan is een verbruik van 25liter ongeveer 10€/100km (18liter kost 7,2€). dit is gelijkaardig met een grote dieselcamionette die tussen de 6,5 en 9liter verbruikt (je moet die immers vergelijken met een grote camionette en niet met een smartje hé).

          er zijn wel een paar 'grote' kosten wat zowat één van de redenen is dat mijn dodge weg is. banden zijn DUUR. mijn banden hadden genoeg profiel, maar kreeg al 2jaar opmerking van droogtescheuren. een nieuwe band voor men dodge kost 220€. 4stuks +montage ben ik 1000€ kwijt.
          elke 6jaar ook men gasinstallatie eruit, tanken laten keuren (300€), opnieuw laten monteren, nieuwe vulleidingen, nieuwe ventielen en nieuwe attesten. laatste factuur +1000€.

          mijn dodge had van fabriek 150pk, daar zal na 38jaar nieveel meer dan 100pk over van zijn en het ding woog 2465kg LEEG. die trok aardig snel op hoor. pk's hebben niks te maken in zo een V8, het masale koppel op lage toeren is hetgeen je voortbeweegt.
          mijn dodge had namelijk 332Nm koppel beschikbaar vanaf 1600rpm !!!! (dat is immens laag voor een benzinemotor).
          meekunnen met het verkeer zal wel gaan, maar een stoplichtsprintje tegen een bmw 320 mag je toch vergeten.

          aan stukken geraken is het minste van je problemen, een goeie garage vinden die er aan kan werken, dat is het grote probleem

          Comment


          • #6
            Op gebied van verbruik. Je zal het niet moeilijk hebben om die Silverado +25l te doen verbruiken. Maar voor 20 moet je ook al makkelijk kunnen rijden.

            Een silverado van rond 2000, is dat dan eentje van de modelserie van '88 tot '98 (in sommige modellen tot 2000) of het model daarna?

            Een amerikaan heeft in mijn ogen meer onderhoud nodig dan een gewone auto. Zo'n V8 motor is heel compact en heeft als nadeel dat dat een kleine carter heeft met dus weinig olie in. Een 5.7l heeft iets van een 5 of 6 olie in 't carter zitten. Dus moet je vroeger de olie verversen. Remmen slijten ook sneller doordat die bak zwaarder is. Als je niet gewend bent van met een zware auto met automaat te rijden kan je de remblokken op 5000km oprijden. Met een automaat moet je leren rijden, je moet veel verder vooruitkijken.

            En met 285pk heb je meer dan genoeg vermogen om vlot te rijden. Maar vraag eerst eens na wat de verzekering kost.
            Powered by Detroit Diesel.

            Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

            Comment


            • #7
              Qua Model jaar is het een nieuw model denk ik. Maar zeker ben ik niet.

              De gastank moet om de 6 jaar gekeurd worden dan? Het is de eerste keer dat ik op LPG zou rijden dus ik heb er geen idee van.

              Het verbruik valt me toch een beetje tegen vrees ik. Ik had gehoopt op zelfs max 16, 17 liter te zitten maar daar heb ik me toch in vergist vrees ik.

              Het onderhoud meer nodig dan bij een gewone auto? Maar valt dit onderhoud zelf te doen? Ik ken er echt niks van hoor maar eenmaal ik weet hoe het moet lukt me dat wel denk ik. Ik heb al een technische achtergrond maar dan niet in de auto wereld, wat ik zelf best wel jammer vind want als je veel zelf kan is zo een pick up ideaal volgens mij.

              Waar lieten/ laten jullie je pick up onderhouden en wat kostte een onderhoud ongeveer?

              Mvg

              Comment


              • #8
                Stoplicht printjes zal je veel winnen, al een paar keer op mijn doos had van zo een Amerikaan en ik was op baan met een Audi s4 weliswaar van 93...tot een 130 kan ik sommige niet volgen.

                LPG is om de 10jaar tenzij je tank onder de auto hangt!!
                Verzekering als je van je 18 een rijbewijs hebt en nog geen ongeval in fout zou ik max 700euro betalen (in combinatie met een brand verzekering kan dat nog wel godpedkoper)

                Onderhoud vind een goeie garage desnoods in Holland laat er aan werken door garages die de wagens kennen ook is dat ver ...je moet er niet elke maand naartoe he!
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • #9
                  Tja, de verzekering uitpluizen is voor vrijdag als ik de auto heb bekeken. Ik ben benieuwd want ik betaal nu 800 eurotjes voor te morgen rondrijden in een benz C220 cdi met een 135 pk dus we zullen zien of het erger kan.

                  En qua onderhoud heb je wel ergens gelijk hoor, waar speelt de rol niet als het maar goed (en relatief deftig qua prijs) gebeurd maar wat als je in panne staat? Dat is niet vlug weggesleept en als je dan nog naar Holland moet, een kostelijke zaak dan.

                  Iemand enig idee hoe het is om met zo een ding in een stadje rond te rijden? Ik woon bijvoorbeeld omstreken geel en als ik daar zou moeten zijn in het shoppingpark gaat parkeren niet niets evident zijn vrees ik.

                  Ik zie de voordelen van een pick up wel maar wil me toch zeker bewust zijn van de nadelen voor ik me die silverado aanschaf.

                  Nog praktische ervaringen van iemand? Alle hulp is echt welkom hoor.

                  Mvg.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Papui Bekijk Berichten
                    Ik ben benieuwd want ik betaal nu 800 eurotjes voor te morgen rondrijden in een benz C220 cdi met een 135 pk
                    Zoveel Ik betaal 750 euro voor klein omnium op mijn Eos (2.0TDI - 138pk), en mijn Volvo zit op 560 ofzo voor alleen BA (2.5T, 220pk (op papier )), en ik ben er ook 25

                    Comment


                    • #11
                      Waarom zou je voor dit type wagen kiezen?
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #12
                        omdat het comfort ongelooflijk hoog is, omdat het op lpg best niet te duur is, omdat het lv is en geen taxen en je rijdt toch v8

                        zoveel redenen en je moet er maar 1

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          omdat het comfort ongelooflijk hoog is, omdat het op lpg best niet te duur is, omdat het lv is en geen taxen en je rijdt toch v8

                          zoveel redenen en je moet er maar 1
                          Als jij vind dat zo een auto komfort heeft dan heb je nog niet veel met iets anders gereden dan een SUV denk ik.
                          Ik vind dat die dingen rijden als een boot eens je over de 120 Km/h komt.
                          En als ze een bocht zien dan zijn ze al bang om die te moeten nemen.
                          Enig goed puntje vind ik het geluid
                          Die zijn gemaakt om in de USA te rijden.
                          Wij hebben er zo aan een paar wat schadeherstel gedaan die uit de Duitse handel kwamen maar bij ons ie er toch ook niemand die daar echt graag mee rijd.
                          Net zoals er vele graag met een Chevrolet Avalanche rijden.
                          Ook een boot om mee te rijden maar toch nog "iets" strakker op de weg dan een Silverado.
                          Maar hier gaan de automaatbakken dan weer van stuk als je er iets mee trekt wat zwaarder is dan 1200 Kg

                          Garfield

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Papui Bekijk Berichten
                            Qua Model jaar is het een nieuw model denk ik. Maar zeker ben ik niet.

                            De gastank moet om de 6 jaar gekeurd worden dan? Het is de eerste keer dat ik op LPG zou rijden dus ik heb er geen idee van.

                            Het verbruik valt me toch een beetje tegen vrees ik. Ik had gehoopt op zelfs max 16, 17 liter te zitten maar daar heb ik me toch in vergist vrees ik.

                            Het onderhoud meer nodig dan bij een gewone auto? Maar valt dit onderhoud zelf te doen? Ik ken er echt niks van hoor maar eenmaal ik weet hoe het moet lukt me dat wel denk ik. Ik heb al een technische achtergrond maar dan niet in de auto wereld, wat ik zelf best wel jammer vind want als je veel zelf kan is zo een pick up ideaal volgens mij.

                            Waar lieten/ laten jullie je pick up onderhouden en wat kostte een onderhoud ongeveer?

                            Mvg
                            Wij hebben thuis ook zo'n silverado gehad, verbruik was ongeveer 16liter op naft, lpg meer. Weggedaan aan 120-140k km ofzo.

                            LPG moet je kijken naar wat voor installatie, probleem is dat zeker bij oudere centrale "vernevelaars" de verspreiding van brandstof over de cilinders niet ideaal is, gevolg is dat de culasse kan scheef trekken ten gevolge van hetere en koelere verbranding over de cilinders. Oplossing is opnieuw afvlakken.
                            Ideaal is eigenlijk eentje zoeken zonder LPG, recent pas LPG of met LPI.

                            Op zich heel goed gebouwde auto's, al hebben we wel een versnellingsbakrevisie nodig gehad op de onze en de een roestende end tip van de uitlaat. De onze werd ook totaal niet gespaard, zware ladingen, altijd buiten staan, exterieur zelden gewassen (was wel champagne, zalig kleur om vuil te verbergen)...

                            De garage waar we op onderhoud gingen bestaat ondertussen niet meer, dus daar kan ik je niet bij helpen.

                            In het stad rondrijden, njah, dat gaat, maar het heeft wel veel beperkingen natuurlijk mbt parkeren. Maar niet ondoenbaar.
                            Last edited by ; 21/02/2015, 02:09.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                              Op gebied van verbruik. Je zal het niet moeilijk hebben om die Silverado +25l te doen verbruiken. Maar voor 20 moet je ook al makkelijk kunnen rijden.

                              Een silverado van rond 2000, is dat dan eentje van de modelserie van '88 tot '98 (in sommige modellen tot 2000) of het model daarna?

                              Een amerikaan heeft in mijn ogen meer onderhoud nodig dan een gewone auto. Zo'n V8 motor is heel compact en heeft als nadeel dat dat een kleine carter heeft met dus weinig olie in. Een 5.7l heeft iets van een 5 of 6 olie in 't carter zitten. Dus moet je vroeger de olie verversen. Remmen slijten ook sneller doordat die bak zwaarder is. Als je niet gewend bent van met een zware auto met automaat te rijden kan je de remblokken op 5000km oprijden. Met een automaat moet je leren rijden, je moet veel verder vooruitkijken.

                              En met 285pk heb je meer dan genoeg vermogen om vlot te rijden. Maar vraag eerst eens na wat de verzekering kost.

                              In w-vl zat er een invoerder van usa pick ups en die veranderde de carters als part of de service bij aankoop.Omdat die idd in verhouding klein zijn vs de cilinderinhoud ( amerikanen wisselen om 3000miles hun dino olie).

                              In Boortmeerbeek zit nog ene die gespecialiseerd is

                              Last edited by ; 21/02/2015, 21:48.

                              Comment


                              • #16
                                Gevoelige plekjes bij chevy's:

                                Airco compressor
                                Versnellingsbak (zeker met sportief rijgedrag op Europese wegen)
                                Remmen

                                LPG installaties hebben meestal hoge prutsgehalte. Verbruik van 20L LPG is niet zeldzaam!

                                2000, dat is de 5.2 V8 zeker? Als dat de al blok is, kijk dan zeker 2x voor de kwaliteit van de LPG installatie!

                                Verder zijn het Amerikaanse bakken: afwerkingskwaliteit is grappig, rijgevoel is abstract, remmen zijn eigenlijk vertragers, veel goodies aanwezig die nu zelfs ver te zoeken zijn op europese wagens (zetelverwarming, standverwarming, elektrochroom spiegels, cruisecontrol). Let er voor op dat alles werkt, en probeer ook de radio (sommige USA radio's konden enkel de oneven FM zenders ).

                                Comment

                                Working...
                                X