Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat leon fr 1.4 tsi ACT 150 pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat leon fr 1.4 tsi ACT 150 pk

Op het internet is weinig te vinden over deze motorisatie. Zijn er hier mensen die misschien zelf zo'n wagen hebben of ervaring hebben met dit model? Wat zijn jullie bevinden omtrent deze motorisatie?
    Ik ben misschien van plan om deze te kopen maar ik ben nog wat onzeker omtrent het vermogen. Ik moet geen racekar hebben maar een vlot gevoel mag wel aanwezig zijn Denken jullie dat dit vermogen voldoende is?

Met 140pk

Maar er is hier ook ergens een polo bleu gt op het forum...

Comment

Meer dan voldoende vermogen.

Comment

Je zal meer info vinden op Franse of Nederlandse sites, daar zie je vaker 1.4's tegen.

Comment

Mijn papa heeft sinds begin januari eentje maar dan in de Golf.
          Is er enorm content van, vlot en toch zuinig.

Comment

heb dit weekend een proefrit gedaan met zo een Leon met die motorisatie maar als je van een diesel komt mis je toch wel dat koppel, moest men mij gezegd hebben dat de auto 120pk had, ik had het ook gelooft.

wat wel leuk is, is dat je wel langer kan doortrekken dan met een diesel.

Dus ik vraag me af hoe weinig pit zo een Leon 1.2 tsi moet hebben.

Maar ik rijd al heel men leven 90% diesel dus ben wel verwend aan koppel boven de 250nm
            Last edited by Liquid Li0n; 09/02/2015, 14:51.
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Tiens, in verschillende tests en reviews zeggen ze dat het zo'n pittige motor is.

Comment

Volgens Autogids één van de beste 4-cilinders op benzine die op de markt is
                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Tiens, in verschillende tests en reviews zeggen ze dat het zo'n pittige motor is.

Is naar mijn mening toch zo.

Comment

Ik heb de 1.4 tsi (140pk) in een nieuwe skoda octavia combi als bedrijfswagen. Sinds augustus vorig jaar al goeie 12.000km op gezet. Had bij aanvang ook wat schrik van de kleine motorinhoud maar heb het mij achteraf nog niet beklaagd.

Motor is zeker meer dan voldoende en trekt goed. Ik heb daarvoor nog een tijd lang met een bmw 318d gereden uit 2009, deze reed wel beter qua handling en had duidelijk wat meer koppel maar puur qua prestaties was die toch echt wel trager aangezien deze 1.4 toch wel veel beter aan het gas hangt. Voor ons dagelijks verkeer is die motor dus zeker voldoende vlot naar mijn bevinding.

Enige waar ik toch een beetje van schrok t.o.v. mijn vroegere wagens is dat ze toch redelijk veel olie verbuiken, je mag zeker rekenen op minimum 1l per 4.000 km volgens de dealer wat ik toch een beetje veel vond maar is blijkbaar perfect normaal.

Comment

Volgens de constructeurs valt 1L/1000km olieverbruik nog binnen de tolerantie.

Is gewoon belachelijk. Vind 1L/4000km ook al behoorlijk veel.

Comment

Soms stopt dat ook na een tijdje. Ik weet nog dat ze thuis een Saab hadden met een 2.2dti motor van Opel (spreek nu wel van 13-14j. geleden). In het begin zoop die olie en iedereen zei dat het een slechte motor was. Na een paar 10000km is dat gewoon gestopt en ze hebben er uiteindelijk 265k opgezet en mijn pa vindt het tot op heden zijn beste wagen ooit.
                        Ik wil maar zeggen..niet panikeren bij olieverbruik van een nieuwe wagen...
                        2.0 JTDm

Comment

Bedankt voor de reacties, ik heb de kosten en baten afgewogen en ben gegaan voor de 1.4 tsi act 150pk. Volgens wat ik hier gelezen heb en wat er te vinden was op internet denk ik, dat dit de goeie keuze is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CarZ Bekijk Berichten
                            Bedankt voor de reacties, ik heb de kosten en baten afgewogen en ben gegaan voor de 1.4 tsi act 150pk. Volgens wat ik hier gelezen heb en wat er te vinden was op internet denk ik, dat dit de goeie keuze is.
                            Proficiat je hebt een goeie koop gedaan en als je de auto gewoon bent kan je nog altijd chippen of dergelijke
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Volgens de constructeurs valt 1L/1000km olieverbruik nog binnen de tolerantie.

Is gewoon belachelijk. Vind 1L/4000km ook al behoorlijk veel.
                              Wat? Na 20.000km stond het oliepeil van m'n 330d nog perfect in orde... Bij m'n vorige 120d NOOIT olie moeten bijvullen. Ging wel elke 20.000 op onderhoud voor oliewissel.

Comment

sommige autos drinken graag olie in het begin.
                                bij men astra destijds ging na 7k km het olielampje branden. binnengesprongen bij garage en zou normaal zijn. kreeg een busje van 1liter mee om bij te gieten. onderhoud was pas op 15K km dus heb nog een busje gevraagd

Comment

Na 3000km moest er bij mij ook al een liter olie bij

Nu zit ik op 15000 km en nog 32% resterende olie.. 1.7cdti blok lust best een slokje.

Wat betreft de 1.4tsi, deze heb ik ook overwogen wanneer ik voor een golf/Leon aan het kijken was. De diesel heeft nog altijd een meerprijs in aanschaf. Reed wel vlot m.i.
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                    Na 3000km moest er bij mij ook al een liter olie bij

Nu zit ik op 15000 km en nog 32% resterende olie.. 1.7cdti blok lust best een slokje.

Wat betreft de 1.4tsi, deze heb ik ook overwogen wanneer ik voor een golf/Leon aan het kijken was. De diesel heeft nog altijd een meerprijs in aanschaf. Reed wel vlot m.i.

20500km en 12%resterende olie, maar dat heeft niks te maken met de hoeveelheid dat erin zit he.

Das eigenlijk om aan te tonen wat de kwaliteit is, al is dat ding compleet nutteloos gezien de dealer zegt dat de olie minimaal 30.000Km moet meekunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                      heb dit weekend een proefrit gedaan met zo een Leon met die motorisatie maar als je van een diesel komt mis je toch wel dat koppel, moest men mij gezegd hebben dat de auto 120pk had, ik had het ook gelooft.

wat wel leuk is, is dat je wel langer kan doortrekken dan met een diesel.

Dus ik vraag me af hoe weinig pit zo een Leon 1.2 tsi moet hebben.

Maar ik rijd al heel men leven 90% diesel dus ben wel verwend aan koppel boven de 250nm

Ben je zeker dat het Seat Drive profile niet op eco of normal stond ? Enkel als je op "sport" staat is de gasrespons wat je kan verwachten van de 140/150pk versie van de 1.4TSI
                                      Ikzelf heb de 1.4 122pk TSI en het verschil in gasrespons tussen de 3 modi is erg duidelijk.

Voorts heb je met 250NM weinig te klagen wat koppel betreft, dat is evenveel dan de bvb de oudere 1.9TDI, en bovendien is het koppel sneller beschikbaar. Zelfs de 122pk versie met "maar" 200NM koppel laat zich rijden zoals een diesel als je dat wenst
                                      Last edited by Novastar; 15/03/2015, 15:19.
                                      Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
                                      Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

Working...
                                      X