Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lakschade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lakschade

    Door mijn eigen schuld heb ik een muurtje geschuurd met mijn wagen (eigen wagen, geen lease wagen).
    Schade:
    Er is heel wat lakschade aan de linkervoorkant van mijn bumper.
    Een heel miniem krasje aan het spatbord. (maar de lak is wel zo goed als weg)
    Een bijna onzichtbaar krasje op de lamp.

    Aangezien ik nog een ominiumverzekering heb, heb ik geïnformeerd bij de verzekering. Mijn franchise bedraagt 512 EUR! Eventueel kan de franchise (met 0,5%) nog verminderd worden als dit bij een erkend hersteller is (dan is het 350 EUR).

    Bij de carroserie:
    -opnieuw spuiten van bumper: +/- 200 EUR
    -opnieuw spuiten van spatbord: +-/ 300 EUR
    -nieuwe koplamp: te bestellen, stukprijs ? EUR

    Ze stellen voor om enkel de bumper opnieuw te spuiten en de rest bij te werken: nettoprijs 150 EUR

    Wat zouden jullie doen?
    -Het klassiek herstellen en zelf de franchise betalen?
    -De goedkoopste oplossing kiezen en 150 EUR betalen?
    -Eens informeren voor bv. een 'spot repair'?
    Last edited by ; 09/01/2015, 10:21.

  • #2
    de bumper is plastic neem ik aan. wil je het hersteld zien omdat het cosmetisch te erg zichtbaar is?
    ik zou eventueel met een lakstift wel de voorvleugel bijwerken. als daar het metaal bloot is, zal het roesten (je zegt dat de lak weg is, is dit dan de kleur lak of ook grondlak die weg is?). en de rest gewoon zo laten. als je er nog eens mee tegen de muur rijd, hoef je tenminste niet weer te herspuiten. als er in de toekomst eens ene tegen uwe bumper rijd, kan je het gelijk laten herstellen met zijn toegebrachte schade (via zijn verzekering).

    minimale krassen laat ik gewoon zo en zou eventueel met lakstift en wax de boel weer wat proper maken.

    als het dan toch volledig hersteld moet worden, zou ik gewoon de bumper spuiten en de rest bij laten werken. die herstelling is even goed als compleet herspuiten hoor

    Comment


    • #3
      20150109_114406.jpg

      Foto toegevoegd ter verduidelijking.
      Bijgevoegde Bestanden

      Comment


      • #4
        als ze dit proper kunnen oplossen voor 150 euro > doen ! Sportrepair zal je niet minder kosten.

        Het stukje ontbrekende lak zullen ze met een beetje lak verhullen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #5
          vleugel is spotrepair als ge dat wilt of zoals fcapri met lakstiftje, koplamp zou ik laten voor wat het is want de schade is daar minimaal
          bumper zal op die plaats goed bijgewerkt moeten worden maar is zeker te redden. Geen scheuren in enkel cosmetische schade.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Je hebt eigenlijk maar een kleine franchise. Bij het afsluiten van je omnium heb je die zelf gekozen. Hoe kleiner de franchise, hoe duurder de verzekering. Ik verzeker me niet voor kleinigheden en koos voor beide wagens franchise van 1250 euro. Gewoon ter info, je omnium is dan een pak goedkoper en zulke kleinigheden betaal je dan zelf.

            Nu die krassen op je bumper moeten bijgewerkt worden en herspoten. De vleugel, als je die laat bijwerken ga je het wel altijd blijven zien. Hou daar rekening mee.
            De krassen op de koplamp kan je niet zien op de foto, dus daar kan ik niets over zeggen.
            Als je die ook goed ziet zou ik de franchise betalen en alles laten herstellen (ikzelf zou niet kunnen verdragen dat er een krasje op mijn auto zit, maar da's misschien een beetje een geestelijke afwijking van mij)
            Vooraleer te herspuiten zou ik contact opnemen met een spot repair specialist omdat dan de vleugel ook perfekt zal zijn.
            Bvb Smartrepair http://www.smartrepairservice.be/
            Dan kan je vergelijken en de voor jou beste keuze maken

            Comment


            • #7
              ja, bij een carossier de kostprijs van spotrepair vragen. als het goedkoper kan dan de franchise prijs, zou ik het gewoon zelf laten doen en de omnium later voor als je eens echte zware schade hebt.

              de schade is ook aanzienlijk, niet iets waar je zo wil mee doorrijden. koplamp zie ik niks aan, maar als het krassen zijn, proberen uit polijsten

              Comment


              • #8
                Waarom wordt er zo weinig een Omnium met Engelse vrijstelling genomen, zeer interessant bij dergelijke gevallen.
                2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                  Waarom wordt er zo weinig een Omnium met Engelse vrijstelling genomen, zeer interessant bij dergelijke gevallen.
                  En dat is?
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    En dat is?
                    - Vaste vrijstellingen in bedragen. Zo kent u onmiddellijk het bedrag dat te uwen laste blijft bij een schadegeval.
                    - Engelse vrijstellingen. In dat geval wordt de vrijstelling afgeschaft na totaalverlies of indien de kostprijs van de herstellingen, uitgevoerd in een van onze geconventioneerde garages, hoger is dan het gekozen bedrag.
                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                    Comment


                    • #11
                      Ok, bedankt.
                      Het woord omnium en vrijstelling in één zin vind ik ook al raar. 😃
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Ok, bedankt.
                        Het woord omnium en vrijstelling in één zin vind ik ook al raar. ��
                        Je kunt ook geloof ik een omnium nemen zonder enige vrijstelling maar daar hangt een stevige premie aan vast.
                        De Engelse vrijstelling is een mooi compromis.
                        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                        Comment


                        • #13
                          Ik begrijp niet goed waarom mensen een kleine vrijstelling nemen. Je kan (bij KBC toch) kiezen van 0 tot 1250 euro, dit met een groot verschil in prijs.
                          Moet u voorstellen, mocht je nu met een wagen die 1250 euro waard is rijden, zou je dan een omnium nemen? Risico op ongeval is idem...
                          Hoeveel kleine schades rij je gemiddeld op 10 jaar? (ik geen enkele).
                          En als je dan eens 1000 euro schade hebt, is dat dan zo onoverkomelijk? je kan je blijven verzekeren, maar je moet je indekken voor de grote bedragen. (auto in zijn geheel, je huis, je inboedel enz)
                          Als ik me zou verzekeren voor een franchise van 1250 euro te vermijden, zou ik ook mijn iphone moeten verzekeren, mijn ipad die ik veel meeneem, zou je nooit geld op zak mogen hebben enz enz.. Natuurlijk, 't is daar dat de aanbieders van verzekeringen op uit zijn, want die verzekeringen brengen goed op.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                            - Vaste vrijstellingen in bedragen. Zo kent u onmiddellijk het bedrag dat te uwen laste blijft bij een schadegeval.
                            - Engelse vrijstellingen. In dat geval wordt de vrijstelling afgeschaft na totaalverlies of indien de kostprijs van de herstellingen, uitgevoerd in een van onze geconventioneerde garages, hoger is dan het gekozen bedrag.
                            Vader van een vriend heeft dit, ik vind het maar een raar systeem.

                            Hij had een aantal maanden ook krassen, maar deze vielen onder zijn vrijstelling. De garage stelde bijgevolg zelf voor om een aantal krassen bij te trekken zodat er niets betaald moest worden.
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                            16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                              Je kunt ook geloof ik een omnium nemen zonder enige vrijstelling maar daar hangt een stevige premie aan vast.
                              De Engelse vrijstelling is een mooi compromis.
                              Vandaag nog eens nagevraagd en mijn vrijstelling geldt alleen maar als ik zelf iets tegenkom zonder een tegenpartij.
                              Deze bedraagt dan 750€.
                              Vanaf er een tegenpartij is (auto, fietser, kind, hond, enz), is er geen vrijstelling.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                Vader van een vriend heeft dit, ik vind het maar een raar systeem.

                                Hij had een aantal maanden ook krassen, maar deze vielen onder zijn vrijstelling. De garage stelde bijgevolg zelf voor om een aantal krassen bij te trekken zodat er niets betaald moest worden.
                                Dat gebeurt wel meer.
                                Of nog snel een nieuwe ruit laten steken voor de omnium vervalt.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Ik begrijp niet goed waarom mensen een kleine vrijstelling nemen. Je kan (bij KBC toch) kiezen van 0 tot 1250 euro, dit met een groot verschil in prijs.
                                  Moet u voorstellen, mocht je nu met een wagen die 1250 euro waard is rijden, zou je dan een omnium nemen? Risico op ongeval is idem...
                                  Hoeveel kleine schades rij je gemiddeld op 10 jaar? (ik geen enkele).
                                  En als je dan eens 1000 euro schade hebt, is dat dan zo onoverkomelijk? je kan je blijven verzekeren, maar je moet je indekken voor de grote bedragen. (auto in zijn geheel, je huis, je inboedel enz)
                                  Als ik me zou verzekeren voor een franchise van 1250 euro te vermijden, zou ik ook mijn iphone moeten verzekeren, mijn ipad die ik veel meeneem, zou je nooit geld op zak mogen hebben enz enz.. Natuurlijk, 't is daar dat de aanbieders van verzekeringen op uit zijn, want die verzekeringen brengen goed op.
                                  Ik heb nu zelf een franchise van € 400 op mijn eerste wagen die ik nieuw heb gekocht. Nochtans bedraagt mijn omnium nog steeds + € 2000 per jaar.

                                  Ik word nog steeds als "jonge bestuurder" beschouwt en ik doe veel km's. Dit ondanks ik 24 jaar ben en mijn rijbewijs 5 jaar heb...

                                  Nuja, ik denk dat het op dit moment voor mij voordeliger is om "slechts" € 400 franchise te hebben en niet meer. Ik denk niet dat mijn omnium per jaar € 400 daalt als mijn franchise € 400 hoger zou liggen.
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                  16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuurlijk zal dat niet met 400 euro zakken....

                                    Voor mij scheelt 0 franchise tov 1250 ongeveer 300 per jaar dacht ik. En dat op 2 auto's. Altijd van mening geweest de zaken die je zelf makkelijk kan betalen zonder je het voelt niet te verzekeren. Als ik morgen voor 1250 euro krassen heb, zal ik daar niet van wakker liggen.
                                    Nooit begrepen waarom mensen schrik hebben om met een risico van pakweg 500 a 1500 euro rond te rijden.

                                    De manier waarop je omnium is opgesteld is veel belangrijker. Marktwaarde tov afschrijving. Verleden jaar perte totale gehad in mijn recht, tegenpartij betaalt mijn franchise en ik ben vet uitbetaald voor mijn auto door mijn omnium (12000 euro meer dan de marktwaarde ongeveer+biv+derving).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Voor een spotrepair van zowel bumper als spatbord vroegen ze bij de specialist in Kontich 460 EUR.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X