Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen tijdelijk uitschrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen tijdelijk uitschrijven

Als onze 2de wagen niet verkocht wordt zouden we deze voor de winter uitschrijven.

Hoe gaat dit juist in zijn werk?

Voor de winter:

Stel, ik schrijf de wagen uit begin oktober, wordt er dan een volledige maand gerekend?

Het is een Scirocco 2L TSI, enkele tips om deze tijdelijk in de garage te stallen?

Op poten? of op goed geblazen banden?
    Batterij aan druppellader?
    Tank vol?

Na de winter:

Hoe zit het met de keuring? Deze is geldig tot midden februari.
    Kan ik wachten tot eind maart bijvoorbeeld en dan naar de keuring gaan (z-platen eventueel)?

Er moeten waarschijnlijk nieuwe platen aangevraagd worden?

Ook moet er een groot onderhoud gebeuren binnenkort, doe ik dit dan voor ik hem stal, of na de winter voor ik er mee begin te rijden?

Alvast bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
    Stel, ik schrijf de wagen uit begin oktober, wordt er dan een volledige maand gerekend?
    Je krijgt taks terug van de maanden die je nog te goed had + de lopende maand waarin je hem schrapt.

Op poten? of op goed geblazen banden?
    Batterij aan druppellader?
    Tank vol?
    Auto proper gewassen (eventueel met een hoes erover) - banden op 3 kg - batterij koppel je gewoon af: druppellader is natuurlijk altijd beter, maar als het alleen voor te overwinteren is... moet afkoppelen volstaan. Je kan ze eventueel ook eruit halen en ze in een droge warme kast bewaren. Tank vol, ruiten op een kier, deuren niet volledig in slot.

Na de winter:

Hoe zit het met de keuring? Deze is geldig tot midden februari.
    Kan ik wachten tot eind maart bijvoorbeeld en dan naar de keuring gaan (z-platen eventueel)?

Er moeten waarschijnlijk nieuwe platen aangevraagd worden?
    Niks Z-platen, je gaat na de winter naar je verzekeraar die de auto terug kan inschrijven (nadien zelf naar DIV gaan als je geen weken wil wachten op je nieuwe plaat!) en als je de nieuwe plaat hebt ga je naar de keuring en zeg je daar dat de auto heringeschreven is. Kijk goed na dat ze de refentiedatum aanpassen, of je loopt gevaar dat je minder dan een jaar keuring krijgt (uw referentiedatum is nu half februari maar als je hem eind maart zou keuren moet dat ook eind maart worden als referentiedatum)

Ook moet er een groot onderhoud gebeuren binnenkort, doe ik dit dan voor ik hem stal, of na de winter voor ik er mee begin te rijden?
    Ik zou dat ook na de winter doen. Verse olie in een stilstaande auto zou niet zo gezond zijn voor dichtingen heb ik ooit eens gehoord.

Comment

Ik zou het onderhoud laten doen voor dat de wagen gaat slapen. Zo hebt ge weinig/geen bezinksel in uw motor. Dat dit niet gezond is voor de dichtingen klopt niet.

Comment

op poten is beter dan banden op 3bar. op te hoge druk ga je snel droogtescheuren krijgen
        handrem NIET opzetten.

Comment

Hoe lang kan je die eigenlijk uitgeschreven laten?
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Hoe lang kan je die eigenlijk uitgeschreven laten?
            Levenslang

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              Levenslang
              OK, had de vraag anders moeten stellen. 😄
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Als je je nr-plaat wil terug sturen heb je 2 mogelijkheden (tenzij je verzekeraar dit nog doet, maar dat doen ze niet allemaal)

-ofwel in de brievenbus bij DIV deponeren (gratis)
                -ofwel via de post, maar dat kost dan 9,5 euro (je krijgt wel meteen je schrapping-bewijs mee?)

iemand die weet om de hoeveel dagen ze die brievenbus bij DIV leeg maken?

Comment

Dagelijks. (buiten sluit!ingsdagen maar dan kan je ook niet deponeren)

Comment

Wanneer je hem terug wilt inschrijven na keuringsdatum, hoe rij je dan legaal naar de keuring? Z-platen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                      Wanneer je hem terug wilt inschrijven na keuringsdatum, hoe rij je dan legaal naar de keuring? Z-platen?
                      Eerst terug inschrijven, daarna - met je nieuwe plaat - naar de keuring. Hier hoeven geen z-platen bij komen te kijken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        zeg je daar dat de auto heringeschreven is. Kijk goed na dat ze de refentiedatum aanpassen, of je loopt gevaar dat je minder dan een jaar keuring krijgt (uw referentiedatum is nu half februari maar als je hem eind maart zou keuren moet dat ook eind maart worden als referentiedatum)
                        Kan je dat vragen? Ik ben nu eind september geweest met de Jag en ik kreeg van de keuring direct de waarschuwing mee dat ik eind november zal moeten terugkeren voor de jaarlijkse keuring.

Wat ik aanraad is dat je je bewijs van schrapping goed bijhoud tot aan de eerstvolgende keuring na herinschrijving.
                        Dit om te vermijden dat ze je een boete aansmeren wegens laattijdige keuring, zo heb je een bewijs in handen.
                        Ik heb het al 2 keer met handen en voeten moeten uitleggen en ze geloven het met moeite. Altijd een heel gehakketak.
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                          Wat ik aanraad is dat je je bewijs van schrapping goed bijhoud tot aan de eerstvolgende keuring na herinschrijving.
                          Dit om te vermijden dat ze je een boete aansmeren wegens laattijdige keuring, zo heb je een bewijs in handen.
                          Ik heb het al 2 keer met handen en voeten moeten uitleggen en ze geloven het met moeite. Altijd een heel gehakketak.
                          Keuring ziet dat toch direct aan de datum van uw inschrijvingsbewijs?

Nummerplaat kun je bij de post inleveren. Dat kost 9,75 euro (heb het gisteren nog gedaan) en de plaat is dan meteen geschrapt. In een bus bij een DIV punt kost het niks, maar zal het waarschijnlijk een paar dagen duren eer je een schrappingsbewijs aankrijgt.

Comment

ik deed de mijne smorgens bij de post binnen en kreeg schrappingsbewijs. denk de dag erna, of MAX 2dagen had ik een zelfde blad in de brievenbus van div

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                              Kan je dat vragen? Ik ben nu eind september geweest met de Jag en ik kreeg van de keuring direct de waarschuwing mee dat ik eind november zal moeten terugkeren voor de jaarlijkse keuring.
                              Dan hebben ze je goed liggen gehad. Is het niet normaal dat als je een auto laat keuren dat deze keuring geldig is voor 1 jaar? En niet voor enkele maanden.

Ik heb daar de laatste keer ook voor moeten zagen hoor. Ik heb mijn Tigra al twee keer her ingeschreven. Vroeger - eerste plaat - was de refentiedatum 28/9. Toen een tijdje uitgeschreven en opnieuw ingeschreven op 1 feb. Pas ergens begin maart toen naar de keuring geweest, maar referentie datum was wel schoon 1/2 geworden (dus datum van inschrijving pakken ze). Dat was twee jaar geleden, auto was op het einde van het jaar terug uitgeschreven. Nu dit jaar schrijf ik die terug in op 3 juni, eerste keer keuring afgekeurd, dus rode kaart... maar daar stond wel nog altijd referentie datum 1/2 op ! Ikke dat vermeld bij het binnenrijden van de herkeuring dat ze dat kosten aanpassen, want dat ik anders maar 8 maand keuring ging krijgen. En ik heb gelijk gekregen! Keuring na herinschrijving moet je altijd voor 1 jaar krijgen, en anders hebben zij hun werk (pure administratie) niet te goei gedaan...

Comment

Working...
                              X