Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto van België naar Nederland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto van België naar Nederland

    Hallo iedereen

    Mijn kever staat te koop en nu heb ik iemand uit Nederland die interesse heeft, maar hij vroeg me of ik wist hoe ik hem moest exporteren.. Nu.. ik heb totaal geen idee wat ik allemaal moet doen en het enige wat ik kan vinden is wat je als koper moet doen.. Maar wat moet je als verkoper allemaal in orde brengen?
    Enkel een verkoopovereenkomst? Of meer?

    Alvast dank

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door TheLegend_ Bekijk Berichten
    Hallo iedereen

    Mijn kever staat te koop en nu heb ik iemand uit Nederland die interesse heeft, maar hij vroeg me of ik wist hoe ik hem moest exporteren.. Nu.. ik heb totaal geen idee wat ik allemaal moet doen en het enige wat ik kan vinden is wat je als koper moet doen.. Maar wat moet je als verkoper allemaal in orde brengen?
    Enkel een verkoopovereenkomst? Of meer?

    Alvast dank
    Als ik van u was zou ik dat overlaten aan de koper, hij is per slot van rekening diegene die de auto gaat importeren. Voor jou is dit hetzelfde als de verkoop aan eender welke Belgische klant. ik weet alleen dat een auto van België naar Nederland exporteren meestal omschreven wordt als 'duur' maar dat is het probleem van de koper zou ik zeggen

    Comment


    • #3
      ja inderdaad

      aankoper moet alles doen, en hij zal BPM moeten betalen in Nederland

      Comment


      • #4
        Oke, bedankt.
        En dat het duur is is zijn probleem :p

        Comment


        • #5
          Valt eigenlijk goed mee.
          Jij als koper moet alle papieren meegeven, dus jouw inschrijvingsbewijs en verkoopsovereenkomst.
          De koper vraagt een eendagskenteken aan op de site van de rdw, en met dat eendagskenteken meldt hij zich aan met de wagen op een rdw kantoor waar ze hem apk keuren. (Nederlandse keuring).
          Eens goedgekeurd betaalt hij aan het loket de wegenbelasting en vraagt hij een kentekenbewijs aan.
          2 dagen later heeft hij het en kan hij hiermee bij een winkel kentekens laten maken.

          Het grootste probleem voor de koper is de wagen van Be naar Nl krijgen aangezien kentekens daar op de wagen blijven en ze dus geen platen even kunnen overvijzen.
          Ik denk wel dat ze transitkentekens kunnen vragen bij de rdw ook om legaal een wagen uit het buitenland in Nl te krijgen.
          Dat alles valt heel goed mee kwa kosten. Koper is misschien 200 eur kwijt...
          Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

          Comment


          • #6
            Of jij rijd hem voor de koper naar Nederland?
            Al 2 keer voor elkaar gekregen dat ze hem voor mijn deur zetten.
            Een keer 1000km en eens 230:p.
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              Heb ik net gedaan, in mijn geval met een E28 M535i uit 1987.

              A. Aanmelden bij de RDW (afspraak maken voor keuring op afspraak bij invoer uit een EU land)
              B. Daarnaartoe gaan op de afspraak, gaan ze alle papieren die je bij hebt (je krijg een lijstje in je afspraak waar je vindt wat je moet meenemen) ingeven in het systeem
              C. Auto wordt daar nagekeken (GEEN APK, da's nog apart) op VIN nr enz, en dan ben je klaar.
              D. Aangeven bij de douane, wat in mijn geval niet leidde tot het moeten betalen van de BPM, want hij is niet meer BPM plichtig vanwege zijn leeftijd. Dit kan je berekenen online, ik wist het al op voorhand. Je moet echter ALTIJD aangifte doen, ook al moet je niets betalen.
              E. APK + verzekering. Die APK KAN je trouwens ineens bij de RDW doen. Is iéts duurder dan bij garage Jos achter den hoek, maar dan ben je tenminste wel zeker dat het A. goed gedaan is en B. er niets "gevonden" wordt wat de Jos dan toevallig meteen voor je kan herstellen als je begrijpt wat ik bedoel

              Voor dit alles kan een eendagskenteken aangevraagd worden op de site van de RDW, kost niets, is gewoon een kenteken dat je op karton schrijft en op je auto hangt. Dit kenteken moet uiteraard ook voor die dag verzekerd worden, da's de enige kost.

              That's it!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                Heb ik net gedaan, in mijn geval met een E28 M535i uit 1987.

                A. Aanmelden bij de RDW (afspraak maken voor keuring op afspraak bij invoer uit een EU land)
                B. Daarnaartoe gaan op de afspraak, gaan ze alle papieren die je bij hebt (je krijg een lijstje in je afspraak waar je vindt wat je moet meenemen) ingeven in het systeem
                C. Auto wordt daar nagekeken (GEEN APK, da's nog apart) op VIN nr enz, en dan ben je klaar.
                D. Aangeven bij de douane, wat in mijn geval niet leidde tot het moeten betalen van de BPM, want hij is niet meer BPM plichtig vanwege zijn leeftijd. Dit kan je berekenen online, ik wist het al op voorhand. Je moet echter ALTIJD aangifte doen, ook al moet je niets betalen.
                E. APK + verzekering. Die APK KAN je trouwens ineens bij de RDW doen. Is iéts duurder dan bij garage Jos achter den hoek, maar dan ben je tenminste wel zeker dat het A. goed gedaan is en B. er niets "gevonden" wordt wat de Jos dan toevallig meteen voor je kan herstellen als je begrijpt wat ik bedoel

                Voor dit alles kan een eendagskenteken aangevraagd worden op de site van de RDW, kost niets, is gewoon een kenteken dat je op karton schrijft en op je auto hangt. Dit kenteken moet uiteraard ook voor die dag verzekerd worden, da's de enige kost.

                That's it!
                Daar kan België nog een puntje aan zuigen ...

                Comment


                • #9
                  Oh maar da's met zoveel Patat Toen mijn vrouw (Amsterdamse) zich wou inschrijven in Antwerpen: Dienst vreemdelingenzaken in Berchem aub, VIJF afspraken in totaal waar ge tussen de sjallekes (sorry, maar zo was het) kunt gaan wachten en heel dezelfde molen door moet als een oorlogsvluchteling. Ze heeft zelfs op een bepaald moment een vriendelijke uitnodiging gekregen om een inburgeringscursus NEDERLANDS (wtaf?) te komen volgen. Dit alles bestreek een periode van september tot mei, toen we beslist hebben om andere redenen in NL te gaan wonen en het dus allemaal niet meer hoefde. APELAND. Echt...

                  Toen ik me dan in Leiderdorp ging inschrijven: bewijs van woonst + werk + paspoort: alstublieft meneer, hier is uw burgerservicenummer (rijkregisternr in NL), welkom in NL! <= zo kan het dus ook...

                  Mijn medicijnen, nog zoiets. Ik neem elke dag medicijnen, dus moest in België elke maand naar den dokter terwijl ik kerngezond was, gaan zitten koekeloeren in een wachtzaal vol terminaal klinkende hun longen uithoestende ziekelingen, gewoon voor wat voorschriftjes. Hier ga je één keer bij aankomst in de gemeente naar de dokter, die geeft je je eerste reeks voorschriften van je vaste meds. Je gaat naar de apotheek, je koopt ze. Medicijnen op? Je belt de "herhaalreceptenlijn", je spreekt je medicijnen in en 24u later liggen ze klaar bij de apotheek! <= jep, ook dat kan zo.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                    Oh maar da's met zoveel Patat Toen mijn vrouw (Amsterdamse) zich wou inschrijven in Antwerpen: Dienst vreemdelingenzaken in Berchem aub, VIJF afspraken in totaal waar ge tussen de sjallekes (sorry, maar zo was het) kunt gaan wachten en heel dezelfde molen door moet als een oorlogsvluchteling. Ze heeft zelfs op een bepaald moment een vriendelijke uitnodiging gekregen om een inburgeringscursus NEDERLANDS (wtaf?) te komen volgen. Dit alles bestreek een periode van september tot mei, toen we beslist hebben om andere redenen in NL te gaan wonen en het dus allemaal niet meer hoefde. APELAND. Echt...

                    Toen ik me dan in Leiderdorp ging inschrijven: bewijs van woonst + werk + paspoort: alstublieft meneer, hier is uw burgerservicenummer (rijkregisternr in NL), welkom in NL! <= zo kan het dus ook...

                    Mijn medicijnen, nog zoiets. Ik neem elke dag medicijnen, dus moest in België elke maand naar den dokter terwijl ik kerngezond was, gaan zitten koekeloeren in een wachtzaal vol terminaal klinkende hun longen uithoestende ziekelingen, gewoon voor wat voorschriftjes. Hier ga je één keer bij aankomst in de gemeente naar de dokter, die geeft je je eerste reeks voorschriften van je vaste meds. Je gaat naar de apotheek, je koopt ze. Medicijnen op? Je belt de "herhaalreceptenlijn", je spreekt je medicijnen in en 24u later liggen ze klaar bij de apotheek! <= jep, ook dat kan zo.
                    OFF toppic maar al die zaken zijn inderdaad veel beter geregeld in NL maar ook allemaal veel duurder. (BPM, wegenbelasting, ziektekosten en al wat er bij komt, studeren, brandstof)
                    Polo 6n 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Thanks voor de uitleg iedereen! Ik zal het hem zeggen (als ik hem nog hoor, want die is precies van de aardbol verdwenen.. kom je dan ook nog tegen als je een wagen wil verkopen..)
                      En België kan idd op veel vlakken nog iets van Nederland leren.. maarja, zal nog wel even duren zeker

                      Comment

                      Working...
                      X