Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huurauto op vakantie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Huurauto op vakantie

Binnenkort gaan we misschien een week naar Sicilië op vakantie.

Daar zou ik graag een auto huren.

Heb al eens wat rond gekeken, en Budget Car Rental komt er op het zicht het goedkoopste uit;

Zijn er hier mensen die ervaring hebben, of tips?

Alvast bedankt!

ik gebruik altijd sunnycars. Goedkoop en all-in, dus geen gedoe met bijkomende verzekering e.d. Geen idee of die een partner hebben op Sicilie.

Comment

Mijn advies: blijf bij de bekende maatschappijen zoals Hertz, Avis, Maggiore of Europcar.
      Ik zou oppassen met die budget car-rent bedrijfjes die je tegenwoordig op elke luchthaven terug kan vinden.
      Wij zijn net terug van Sicilië en had bijna een week een autootje gehuurd bij Goldcar Rental... tot ik op een forum las dat ze ter plekke mensen proberen af te zetten door extra verzekeringen te willen aansmeren. Uiteraard is dit niet volledig legaal en kan je dit weigeren, maar er zijn talloze verhalen van uren discussiëren, creditkaarten niet willen aanvaarden ed. Lange wachtrijen aan de balie van +1u zijn hiervan ook het resultaat.
      Hier had ik geen zin in, dus een dag voor vertrek online een Fiatje 500 gehuurd bij Hertz... en wat bleek, dit was rechtstreeks via hun website nog goedkoper dan Goldcar Rental: €212 voor 6 dagen, basisverzekering inbegrepen.
      Uiteraard kan je bij hen ook een premium verzekering krijgen waardoor de vrijstelling wegvalt ed, maar als je neen zegt dringen ze ook totaal niet aan.

Hertz dus... korte wachttijd (op +/- 20min zaten we in ons autootje), vriendelijk, vlotte service, pickup en dropoff op 20m van de hoofdingang van de luchthaven... en de hostess zei dat er ook nog een Fiat 500 Cabrio ter beschikking was voor 5€ per dag extra.
      Maw een week in Sicilë kunnen genieten met het dak eraf voor €242.

Tip 1: zorg dat je de wagen net getankt hebt vooraleer je hem terug aflevert, ze rekenen je anders immers een forfetair bedrag voor een volledige tank aan (ook al is die nog voor 3/4 vol).
      Dit zeggen ze ook wel duidelijk op voorhand... maar u weze bij deze extra gewaarschuwd.

Tip 2: het verkeer in Sicilië is net als in de rest van Italië behoorlijk hectisch en iedereen rijdt kriskras door elkaar. Als je niet zelfzeker genoeg bent wil je mss toch een bijkomende verzekering zodat je niet moet vrezen voor deuken of krassen. Reken dan toch op €150 a €200 extra.
      (vond ik teveel, en heb hem gelukkig dan ook zonder bijkomend krasje teruggebracht :-))

Comment

Interessant allemaal.
        Hopelijk nog een paar ervaringen hier.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik heb net in Italië een wagen gehuurd bij Budget en ik was er ook een beetje bang voor. Eenmaal daar aangekomen gezien dat Budget een onderdeel is van Avis en het gewoon dezelfde maatschappij is voor 2/3 van de prijs! Dus zeker niet twijfelen en voor Budget kiezen!

Comment

Bedankt voor de nuttige info en ervaringen!

Comment

Huren onze vakantiewagen (USA) altijd via http://www.rentalcars.com/nl/ -> correcte service en ze zoeken voor jou de beste deal uit.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

nog eens boven halen.
                nog iemand tips om een auto te huren in malaga ?

Comment

Mijn dochter is net van vakantie terug (Italië) en heeft ook bij goldcar gehuurd ,wat zij allemaal mee gemaakt heeft pure afzetterij.
                  Gelukkig is zij wel blond maar niet dom , bv beweerde ze geen verzekering te hebben en bij het terug afleveren beweerde ze dat ze een aanrijding gehad hadden vanwege de blutsen die al aanwezig waren bij afhaling,die ze toe melde en gelukkig foto's genomen had.
                  In niets toegeven als het niet klopt en huren bij de bekende maatschappijen, ze vertelde eer wij daar weg waren met al de zever was het 1,5 uur verder ,bij Herts bureau ernaast kwamen de mensen vrolijk aan en waren direct verder, prijs scheelde 40 euro tussen deze maatschappijen ,nooit meer zegt ze .
                  Mvg Ronny

Comment

Ik huur op vakantie altijd bij kleine lokale verhuurbedrijfjes. Nog nooit problemen mee gehad en ze zijn pakken goedkoper dan de grote verhuurders.

Comment

volgende maand in Oman een Toyota Corolla gehuurd, automatic en unlimited kms via europcar.
                      One way fee bij betalen was te duur om hem in Muscat te droppen na pick up in Salalah, dus terug inleveren in Salalah en dan night bus of vliegtuig. Benzine is er maar 20 cent! nice :-)

Comment

In Malaga een keer bij Goldcar gehuurd, meer dan 2 uur staan aanschuiven aan de balie!! OK was op een zaterdag in augustus, maar toch. Auto was wel ok en geen verzekering aangesmeerd gekregen. Volgende keer bij Sixt gehuurd, weg op 15 minuten.

Comment

Net deze mail ontvangen:

Dear Clients .

SPECIAL OFFER FOR RENT A CAR IN OCTOBER & NOVEMBER .

If you think most airport car hire companies are pretty much the same , you are
                          probably right . If you think most airport car hire companies in Málaga are the same , think again ! No other company in this area has the dedication and service to ours customers , like ANTONIO AGP CAR RENT . Our well-earned reputation was built by people who believe in one simple philosofhy ... provide absolute exellence in service and quality .
                          OCTOBER 2015 :
                          Fiat Panda 5 doors full equipe 1 week 130 €
                          Fiat Punto 5 doors full equipe 1 week 155 € .
                          Ford Focus 5 doors full equipe 1 week 200 € .
                          Statio Wagon full equipe 1 week 240 € .
                          Opel Zafira 7 seats full equipe 1 week 355 € .

NOVEMBER 2015 :
                          -------------------

Fiat Panda 5doors full equipe 1 week 100 € .
                          Fiat Punto 5 doors full equipe 1 week 120 € .
                          Ford Focus 5 doors full equipe 1 week 160 € .
                          Station Wagon full equipe 1 week 175 € .
                          Opel Zafira 7 seats full equipe 1 week 290 € .

DIRECT DELIVERY AT THE AIRPORT NO COURTESY BUS .
                          All our Clients are met personally by our representatives at the arrival hall of the airport , and our cars are delivery at departures area of the airport , UNLIKE , with other companies where you have to wait 30 minutes of more for a minibus to collect you , drive you to their base , where you need to wait more to have your car given to you .
                          Upon return of our car , we waiting for you at the same place that you take the car departures area . NO NEED to take to car to any nearby base , where you have to wait to be driven by minibus to the airport .

Email address : antonioagpcarrental@hotmail.com
                          Email address : central@malagaagpcarrental.com
                          Email address : antonioagpcarrental@gmail.com
                          Website : www.malagaagpcarrental.com
                          Mobile phone : ( 0034 ) 692498949 .

Best regards .

Antonio Jimenez .

Ik huur altijd bij deze mensen, nooit problemen gehad.

Comment

Wel heel knap.

Comment

Ik lees inderdaad veel slechte ervaringen met goldcar...Maar als ik op de site een wagen kies met het duurste pakket (geen eigen risico,priority check in,2 de bestuurder,...) zijn ze nog steeds goedkoper dan de meeste anderen. Zijn er dan nog andere dingen die ze je kunnen aansmeren ?

Comment

Ik denk dat ik via sunnycars.be ga huren.
                                Nu vraag ik me af wat ik zou doen, benzine of diesel. Prijzen blijken in spanje hetzelfde te zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat ik via sunnycars.be ga huren.
                                  Nu vraag ik me af wat ik zou doen, benzine of diesel. Prijzen blijken in spanje hetzelfde te zijn...
                                  Maak bij het inleveren van de auto fotos (buitenkant, kmstand, naft, ...). Mijn ouders hadden een auto gehuurd in Malaga, en bij het inleveren wou niemand mee naar buiten om naar de auto te kijken. Nadien hebben ze wel nog de waarborg willen houden omdat de auto zogezegd niet getankt was, terwijl dat wel zo was. Gelukkig hadden mijn ouders fotos gemaakt, en hebben ze de waarborg teruggekregen.
                                  Ik huur zelf alleen bij bekende grote firma's zoals Avis of Hertz, ook al zijn ze duurder. Zo heb ik vorige week nog een auto ingeleverd bij Avis met een lege tank, en niets voor moeten bijbetalen terwijl dat normaal 65 euro boete was ofzo. Goedkoop kan duurkoop zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                    Maak bij het inleveren van de auto fotos (buitenkant, kmstand, naft, ...). Mijn ouders hadden een auto gehuurd in Malaga, en bij het inleveren wou niemand mee naar buiten om naar de auto te kijken. Nadien hebben ze wel nog de waarborg willen houden omdat de auto zogezegd niet getankt was, terwijl dat wel zo was. Gelukkig hadden mijn ouders fotos gemaakt, en hebben ze de waarborg teruggekregen.
                                    Ik huur zelf alleen bij bekende grote firma's zoals Avis of Hertz, ook al zijn ze duurder. Zo heb ik vorige week nog een auto ingeleverd bij Avis met een lege tank, en niets voor moeten bijbetalen terwijl dat normaal 65 euro boete was ofzo. Goedkoop kan duurkoop zijn
                                    dat van die tank kan nog wel van u visa afgaan denk ik

Comment

Working...
                                    X