Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spanbanden voor auto op aanhanger te binden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Spanbanden voor auto op aanhanger te binden?

    Welke zijn nu de beste

    Je kan gewone spanbanden gebruiken en de haak vastzetten aan het wiel/of erdoor vlechten

    Maar het lijkt me iets handiger om er te gaan gebruiken die er voor gemaakt zijn.

    1)http://www.ebay.de/itm/AUTOTRANSPORT...06981343&rt=nc

    2)http://www.ebay.de/itm/4x-Spanngurt-...item3a80b9f013

    3)http://www.ebay.de/itm/2x-Auto-Zurrg...67772435&rt=nc

    De aanhanger die ik meestal huur heeft geen gaten in de bodemplaten om iets vast te binden dus 1 is al uitgesloten denk ik.
    Probleem is eigenlijk dat er qwasie niks is waar je die spanbanden kan vastkrikken...
    Polo 6n 1.4

  • #2
    versie 1 gebruik ik ook nooit wegens geen voorziene gaten
    versie 2 gebruik ik niet. je bent teveel afhankelijk van de banden en dat lukt minder goed bij oldtimer met lekke banden. ben totaal geen favoriet om enkel met de wielen vast te zetten. ik trek liever de kas van de auto omlaag

    ik gebruik altijd de 3de versie. meestal haak ik die wel met de ijzeren haak aan het wiel of aan het sleepoog.
    op de aanhangers die ik altijd huur zit ook een winch. daarmee trek ik de voorkant van de auto ook omlaag zodat er meer druk op de voorwielen komt. en achteraan indien mogelijk trek ik de achteras in het midden naar de aanhanger toe. lukt wel niet als je een grote plateau aanhanger hebt (geen opening in het midden). dan trek ik de 2 wielen of achterkanten van de auto achteraan naar de zijkant vast.


    en niet te snel rijden natuurlijk

    toen ik met de capri eens een kas ging ophalen, kon ik het niet laten om aan de lichten toch eens door te trekken. gevolg: 2 spanbanden afgeschoten. lang leve de winch met staalkabel
    Last edited by ; 25/07/2014, 07:23.

    Comment


    • #3
      ik heb versie 1 wat eigenlijk het allerbeste zijn, maar dan moet inderdaad je vloer voorzien zijn van gaten om in te haken

      maar als je uit de 2 andere moet kiezen, dan zou ik eerder voor optie 2 gaan dan voor optie 3 (omwille van beschadigingen aan velgen anders)

      Comment


      • #4
        Waar kan je zo een autoremork huren? Wat zijn de kosten daarvoor?
        The shark is BACK! BMW 635csi

        BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017


        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

        Comment


        • #5
          Dockx http://www.dockx.be/nl/huur-verhuur/open-car-trailer/

          Comment


          • #6
            ik huur de mijne ofwel bij delrue (zie foto) ofwel in ninove bij dat aanhangwagen/caravan verkooppunt.
            meestal is het een 50€/dag en moet je een 180€ waarborg geven

            Comment


            • #7
              Versie 3 zou ik nemen.

              Comment


              • #8
                Ideaal als ik eens een donorwagen zou kopen. Maar 4 meter is wel niet erg lang. De auto's zijn altijd tussen 4m en 5m lang. Het juiste rijbewijs ontbreekt en een auto die dit gewicht mag trekken ook. Verdikke . Een nonkel van me heeft wel een grote autoremork + terreinwagen maar het is altijd makkelijker als je zelfstandig uw plan kan trekken hé
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • #9
                  de wielbasis is geen 5meter hé.
                  zolang de wielen erop staan mag de auto er wat uitsteken
                  dees was een nipte. mijn wielbasis is WEL de lengte van de aanhanger


                  voor de rest zou ik niet teveel zoeken achter auto/aanhanger hoor. het geluk dat je exact de goeie combi hebt voor een Brijbewijs is nihil.
                  ik had mijn eigen auto aanhanger gekocht (leeg gewicht 485kg). om met een B rijbewijs te mogen trekken moet:
                  -het MTM sleep (beide MTM op PAPIER optellen) niet boven de 3500 uitkomen
                  -de trekker leeg MEER wegen dan de aanhanger.

                  bv een BMW van 1500kg die een MTM van 1800kg heeft zou een aanhanger mogen trekken die een MTM van 1700kg. als daarbij het gewicht van de aanhanger + de auto erop niet boven de 1500kg zit, ben je safe. in mijn geval dus een auto van MAX 1015kg.
                  weegt je auto meer, komt je aanhanger (485kg) + auto (BV 1020kg) op 1505kg en die is zwaarder dan de BMW (1500kg) = rijbewijs BE.
                  heb je een aanhanger die een MTM heeft van 1750kg, dan is de totale MTM van beide 1800+1750 = 3550 = rijbewijs BE.
                  het maakt dus NIKS uit of je nu 3500kg weegt of niet, als beide samen op papier meer MOGEN zijn, is het al rijbewijs BE.

                  ik kocht speciaal mijn dodge om mijn aanhanger te kunnen trekken. die mag 2110kg trekken. MAAR mijn dodge weegt 2465kg leeg, en heeft een MTM van 3500kg. ik mag daar dus NIKS aanhangen met een B rijbewijs aangezien de auto op papier al tot 3500kg mag gaan terwijl ik zelf met een aanhanger van 1000kg nog altijd binnen de 3500kg effectief gewicht zou blijven en mijn dodge leeg (2465kg) meer is dan de aanhanger (1000kg).
                  ik was ook in de war met die gewichten. ik ging ervan uit:
                  dodge = 2465kg, daar een aanhanger achter tot 1000kg = 3465kg en dus in orde. mijn aanhanger was 485kg, dus ik kon tot 515kg laden dan (ideaal voor een lege kas, een motorblok of wat andere grote stukken). jammer genoeg was alles op papier dik over de 4,5ton en mocht ik er nooit mee rijden. zelf de aanhanger leeg mag ik niet vervoeren. (2465kg + 485kg = 2950kg)
                  Last edited by ; 27/07/2014, 10:24.

                  Comment


                  • #10
                    Versie 2 gekocht.

                    Ps fcapri hoe bind je je wagen best vast als je die enkel aan de wielen kan binden?
                    En bij delrue ik zie dat ze er een km beperking opzetten maar kunnen ze dat controleren?
                    Polo 6n 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      -de trekker leeg MEER wegen dan de aanhanger.
                      Het leeggewicht van het trekkend voertuig maakt toch niks meer uit?
                      Sinds 01/05/2013 is dat toch aangepast om te voldoen aan Europese normen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #12
                        Ik ga mss een donor BMW 735i E38 kopen. Zo een auto met een rijbewijs B slepen is sowieso al niet mogelijk dus.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Het leeggewicht van het trekkend voertuig maakt toch niks meer uit?
                          Sinds 01/05/2013 is dat toch aangepast om te voldoen aan Europese normen.
                          Toch wel de moeite door die aanpassing, met mijn C4 is dat toch wel een verschil van 300 kg.
                          300 kg die nu meer getrokken mag worden omdat er niet meer naar het leeggewicht gekeken moet worden.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #14
                            vrienden,

                            ongeval gisteren op binnenring in Groot-Bijgaarden (met dode en gewonden) was volgens de gelezen info te wijten aan ladingverlies, lees niet of onvoldoende gestut.

                            Neem aub geen risico, noch voor jezelf, noch voor anderen.

                            Met 50€ verschil in huurprijs kan je heel wat onnodige miserie besparen door met aangepast materieel de baan op te gaan.

                            Comment


                            • #15
                              Ja, lading moet altijd voldoenden vast gemaakt worde, dat is iets waar je niet op mag besparen.
                              Is ook iets waar ik altijd op let bij de camionet van het werk.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment

                              Working...
                              X