Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overname auto bij aankoop nieuwe, gebreken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• overname auto bij aankoop nieuwe, gebreken?

maat van me heeft nieuwe auto gekocht, garage neemt zijn 'oude' over.
    hij heeft getoond waar de auto vooraan lichte schade heeft van een slechte parkeerder en dat was ok.

hij heeft echter een geblokkeerde bestuurdersstoel, schuift niet meer voor of achter, wel omhoog en omlaag.
    moet hij dit vermelden?
    als hij dit niet doet, kan de garage hem achteraf factuur sturen? - op overeenkomst staat dat de garage de auto overneemt in de staat zoals hij zich bevind.
    ze zijn er wel in gaan zitten om koppeling te testen, maar de stoel hebben ze niet verschoven.

auto is nog niet geleverd, maar hij twijfelt om dit te melden
    Last edited by ; 18/07/2014, 00:12.

Eerlijk duurt het langst.........de stoel kan net zo goed klem zitten nadat de garage deze overnam.......mogelijk makkelijk op te lossen en dan zou ik het eerder vermelden.
    Je kan ook gebaren van "krommenaas" ...........maar nogmaals : eerlijk duurt het langst .

Comment

Als dat een auto is die ze voor export verkopen dan moet je daar echt niet mee inzitten.

Comment

sorry, vergeten te zeggen geen export. ze gaan auto zelf verkopen.
        ik zou het ook zeggen, maar kan het hem niet opdringen. hij moet er nog voor onderhoud/garantie gaan dus ja////

Comment

Heb dit gezien in onderwijs garage. Een garage wordt verondersteld kennis van zaken te hebben, eens zij een auto overkopen, kunnen ze geen beroep meer doen op verborgen gebreken.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Klopt, maar als de wagen in een andere staat wordt binnengebracht dan wat bij de overname werd vastgesteld dan kan het wel zijn dat er aanpassing van de overnameprijs gebeurd.
            Denk maar aan een ongeval of technische schade.
            Het gebeurt gelukkig niet veel, maar enkele keren per jaar valt dit toch voor...
            Dat zijn meestal geen leuke gesprekken.

Je hebt ook 2 soorten klanten daarin, diegene die netjes komen vertellen wat er voorgevallen is, en diegene die het trachten te camoufleren ( in de hoop dat wij het niet zouden merken).
            Ik moet er geen tekening bij maken welke gesprekken de leukste zijn om te voeren...

Comment

ik ben zelf gaan kijken en proberen, als de stoel op hoogste staat schuift hij wel naar achter. op het laagste wil hij niet.
              vreemd geval... heb hem gezegd er melding van te maken en op papier te schrijven zodat er geen discussie mogelijk is.

bedankt voor de antwoorden!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjokolattesaas Bekijk Berichten
                als de stoel op hoogste staat schuift hij wel naar achter. op het laagste wil hij niet.
                vreemd geval...
                Gevalletje van te veel €-munten tussen de rails ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  Gevalletje van te veel €-munten tussen de rails ???
                  Was ook mijn eerste idee toen ik de openingspost las
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

bwah, een blokkage is geen ramp
                    als de stoel bijvoorbeeld losschiet is er een gevaar voor de veiligheid, dat moet je dan toch wél vermelden
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

ik ben zelf gaan kijken en proberen, als de stoel op hoogste staat schuift hij wel naar achter. op het laagste wil hij niet.
                      vreemd geval... heb hem gezegd er melding van te maken en op papier te schrijven zodat er geen discussie mogelijk is.

bedankt voor de antwoorden!!
                      De auto binnenleveren op zijn hoogste stand. Jij kan niet weten dat de stoel op de laagste stand niet schuift . Het kan aan een belachelijke prul liggen.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

oki, will tell him.
                        misschien vetten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          Heb dit gezien in onderwijs garage. Een garage wordt verondersteld kennis van zaken te hebben, eens zij een auto overkopen, kunnen ze geen beroep meer doen op verborgen gebreken.
                          Mooi in theorie, maar volgens onze raadsman klopt dit niet helemaal. Stel dat een garage een wagen overneemt waar de motor van kapot aan het gaan is maar op het moment zelf draait hij zuiver, kan de garage ontbinding van de overname eisen. Wij haalden onlangs een clio rs op bij een Renault dealer en op terugweg is de wagen zonder waarschuwing in panne gevallen met motor- en esp-storing. Wij hebben ontbinding van overeenkomst geëist en gekregen. Hadden we die wagen particulier overgenomen, konden we dit ook eisen. Een garage heeft kennis van zaken maar geen enkele garagist gooit een blok open ter controle bij overname...

On topic, als dat maar voor een stoel is, vind ik dat de garage dit wel kan spotten bij controle. Ik test ook altijd alle zetels en elk knopje of schakelaar bij overname.
                          Last edited by Streamline; 19/07/2014, 08:14.
                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

oki, will tell him.
                            misschien vetten?
                            Nee zelfs dat niet doen. Dan geef je toe dat je op de hoogte was
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Voor zo'n kleinigheid moet je geen spel maken. Ik heb nooit ofte nooit een steen geworpen naar iemand van wie ik een wagen overnam. Niet naar een particulier of niet naar een handelaar. Als er iets aan mankeerde dacht ik bij mezelf dat ik maar beter had moeten kijken. Ga er maar vanuit dat aan elke wagen iets scheelt wanneer die wordt overgelaten. Een stoelrail is dan nog het minste. Als garagist laat je dat gewoon maken en heb je 80 euro of zo minder verdiend bij verkoop. Je calculeert zulke risisco's gewoon in. Daarom ook dat men minder van zijn wagen krijgt bij een garage dan dat men rechtstreeks aan een particulier verkoopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                Mooi in theorie, maar volgens onze raadsman klopt dit niet helemaal. Stel dat een garage een wagen overneemt waar de motor van kapot aan het gaan is maar op het moment zelf draait hij zuiver, kan de garage ontbinding van de overname eisen. Wij haalden onlangs een clio rs op bij een Renault dealer en op terugweg is de wagen zonder waarschuwing in panne gevallen met motor- en esp-storing. Wij hebben ontbinding van overeenkomst geëist en gekregen. Hadden we die wagen particulier overgenomen, konden we dit ook eisen. Een garage heeft kennis van zaken maar geen enkele garagist gooit een blok open ter controle bij overname...

On topic, als dat maar voor een stoel is, vind ik dat de garage dit wel kan spotten bij controle. Ik test ook altijd alle zetels en elk knopje of schakelaar bij overname.

Ik zou me er toch niet zomaar bij neerleggen.
                                Stel ik geef m'n auto aan u over.
                                Jij draait de motor in de soep achteraf. ( Wie weet wat jij er mee hebt uitgespookt??)
                                En dan zou ik u de schade moeten vergoeden???
                                Lijkt mij straf.

Comment

Ja, ik vind ook dat je als handelaar je verantwoordelijkheid moet nemen. Kijk die auto na en neem het risico of neem het niet. Ik zou nooit ofte nooit een wagen teruggenomen hebben die ik aan een handelaar verkocht. Ze kunnen hem meenemen, de motor wisselen of ik weet niet wat en daarna zeggen dat het een slechte wagen is. En hun geld terugvragen. Ben braaf maar nie zot

Comment

Working...
                                  X