Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prijs Bmw e30 m3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Prijs Bmw e30 m3

Ik was eens aan het rondkijken wat een E30 M3 nu ongeveer kost en ik viel bijna achterover... 2 jaar geleden was de prijs voor een deftige M3 +/- 20000€ en nu gaan ze vanaf 25000€ tot 45000€.
    Zouden ze in de toekomst nog zoveel stijgen of hebben ze nu hun maximum bereikt? Anders kan ik zeker mijn droom om er ooit 1 te hebben vergeten.

Deze spreekt mij wel aan enkel de prijs...
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Geduld, prijs wordt bij deze M bepaald wat "de zot" ervoor wil betalen.
    En die lopen niet dik ;-)
    Die prijzen zulle wel zakken

Comment

Neen, zonder kunstmatige verandering in de wetgeving (specifieke belastingen, vermogensbelastingen of wat dan ook), zullen die blijven stijgen.

Comment

Komaan zeg, tis geen Shelby GT500 van de jaren 60/70 hé.

Mss zullen die prijzen stijgen, maar of ze verkocht zullen raken is een ander vraag.

Ik zou eerder een deftige E46 M3 CSL zoeken dan een E30 M3...

Comment

Van de E30 M3 zijn er een aantal speciale versies gebouwd die duurder zijn. Het is inderdaad wat de zot ervoor wil geven... Deze prijzen vind ik echter ook belachelijk... Voor dat geld kan je veel beters kopen.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Wait and see . Wagens met een identiteit, zoals er nu geen meer geproduceerd worden, zullen nog meer gegeerd worden dan ze al zijn. Bij voorkeur de merken met wat meer aanzien. Daarom niet de Amerikaanse want net die interesseren de rijke Russen of Chinezen geen bal.

Comment

BMW heeft lang achtergelopen op de oldtimer/youngtimermarkt in vgl met bv. mercedes. Nu zijn ze hun schade wat aan het inlopen en dat zie je bij de speciale modellen. Goede M3's zijn vrij zeldzaam, zeker als het een speciale versie is en verzamelaars slaan nu toe. Ik denk dat de prijzen zeker niet meer zullen zakken, eerder nog toenemen in de komende jaren. Vraag is veel groter dan het aanbod: iedereen die is opgegroeid met dit type auto's (jaren 80-90) begint nu financieel capabel te zijn om die droomwagens van toen te kopen, dit in combinatie met de vraag van verzamelaars en je ziet de prijzen stijgen: E30, urquattro, R107, ferrari 308 (ongelooflijk veel in waarde gestegen op veilingen!), integrale enz.

Onze vriend Douwe heeft nu enkele prachtexemplaren staan en de prijzen stijgen weer verder:

Last edited by Sinof; 15/06/2014, 20:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                Van de E30 M3 zijn er een aantal speciale versies gebouwd die duurder zijn. Het is inderdaad wat de zot ervoor wil geven... Deze prijzen vind ik echter ook belachelijk... Voor dat geld kan je veel beters kopen.
                Wat zou je dan kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                  BMW heeft lang achtergelopen op de oldtimer/youngtimermarkt in vgl met bv. mercedes. Nu zijn ze hun schade wat aan het inlopen en dat zie je bij de speciale modellen. Goede M3's zijn vrij zeldzaam, zeker als het een speciale versie is en verzamelaars slaan nu toe. Ik denk dat de prijzen zeker niet meer zullen zakken, eerder nog toenemen in de komende jaren. Vraag is veel groter dan het aanbod: iedereen die is opgegroeid met dit type auto's (jaren 80-90) begint nu financieel capabel te zijn om die droomwagens van toen te kopen, dit in combinatie met de vraag van verzamelaars en je ziet de prijzen stijgen: E30, urquattro, R107, ferrari 308 (ongelooflijk veel in waarde gestegen op veilingen!), integrale enz.

Onze vriend Douwe heeft nu enkele prachtexemplaren staan en de prijzen stijgen weer verder:

http://www.autoleitner.nl/automobiel...30-brillantrot
                  Als deze M3's verkocht geraken voor zoveel, dan eet ik mijn schoenen op...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                    Wat zou je dan kopen?
                    Dat moet iedereen voor zichzelf invullen hé. Ga bijvoorbeeld eens kijken naar een Alpina B3. Of zijn deze ook spectaculair in waarde aan het stijgen?

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Wat BEEMER zegt: +1

Koop wat je zelf graag ziet. Dan maakt het op zich niet uit of hij gaat stijgen. Als je zelf de kennis niet hebt om hier wat over op te zoeken zou ik vooral geen wagen kopen als investering. De kans dat je erop gelegd wordt is vrij groot. Er gaat langsom meer geld mee gemoeid en dan komen er heel nare praktijken op de proppen. Zo laatst nog gehoord van iemand die een goedkope Jag voor 50.000 op de kop had kunnen tikken, 10.000-15.000 onder de marktprijs. De bodemplaten waren heel doorroest en waren met revetten aan elkaar geschoten. Ophangingsbouten zaten nog maar voor 60% in een metaalplaat, rest was doorroest. Zit ondertussen al aan 40.000eu aan restauratiekosten. Bij deftige modellen kom je op vlak van restauratie met 10.000eu nergens, dat moet je onthouden.

Comment

De alpina's gaan ook al aardig wat geld ondertussen. Mss zoeken achter een B10? Het is eigenlijk het moment om een goede E36 te kopen. Nu zijn ze cheap...

Waarom geen 325 nemen??

Last edited by BEEMER; 15/06/2014, 22:13.

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Originele stukken en originele lak is het voornaamste dat je moet naar zoeken. Welke merken en modellen moet iedereen voor zichzelf een beetje uitmaken. Maar je kan wel zeggen dat zowat alles in stijgende lijn gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                            Originele stukken en originele lak is het voornaamste dat je moet naar zoeken. Welke merken en modellen moet iedereen voor zichzelf een beetje uitmaken. Maar je kan wel zeggen dat zowat alles in stijgende lijn gaat.
                            Volledig met eens. Net even mijn vorige post aangepast. Ook bij Alpina zijn de prijzen enorm gestegen. Ideaal is om een E36 te zoeken of anders een 325i E30. Bij BMW zelf kan je ook erg goedkoop oude 7 series en 8 series (geldput of niet moet ieder voor zichzelf uitmaken) kopen momenteel. De vraag is alleen ben je er liefhebber van of niet... Niemand wil ze... Ik ben er al lang achter eentje aan het zoeken... Een Z3 coupe is ook een leuk hebbedingetje en zelfs de Z4 zijn in waarde aan het dalen.

voorbeeld
                            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Last edited by BEEMER; 15/06/2014, 22:20.

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Als je cheap een dikke BMW wilt is een E36 nu aan te raden. Als 325 kan je koopjes doen. 192pk, RWD en als je investeerd in een sper een dikke driftkar.
                              Het enige probleem is de hoge BIV omdat de CO2 niet gekend is, maar een COC aanvragen kan wonderen doen
                              E30 zal zelfs in 325 stijgen als je een mooie vind. Nooit zoveel als een M3, maar soms vragen ze toch ook al 8000€ voor een mooie...
                              Niet iedereen zal me volgen, maar als je een leuke BMW voor niet teveel geld wil: 323ti Compact
                              Wil je toch een M? Een E36 is te vinden tussen de 8 en 10k.

Een 7 zal buiten in 730i ook stijgen in waarde, zeker aangezien ze astronomische kmstanden hebben soms. Een 8 is nu oldie aan het worden, dus zal enkel stijgen, ondanks de kmstand.

Sowieso zullen die generaties in waarde stijgen. Wat ik van de hedendaagse betwijfel.

Comment

Benieuwd wat de E39M5 qua prijs zal doen de komende jaren,denk dat ze nu bijna aan het laagst mogelijke staan..

Comment

In België wil niemand dat nog, een 5 liter V8 is onbetaalbaar in taksen
                                  Toeslaan een paar jaar voor ze oldtimer worden is de boodschap, maar dat is nog een jaar of 10...
                                  Ofwel nu al kopen als 'garage queen' of op Z-platen rijden kan ook
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                    In België wil niemand dat nog, een 5 liter V8 is onbetaalbaar in taksen
                                    Toeslaan een paar jaar voor ze oldtimer worden is de boodschap, maar dat is nog een jaar of 10...
                                    Ofwel nu al kopen als 'garage queen' of op Z-platen rijden kan ook
                                    Boh,onbetaalbaar,kweenie,in de winter schrijf ik hem uit,is wel doenbaar,een maand of 5 op stal,ziet ie geen zout ook .

Comment

2400€ niet eenmalig maar ELK jaar vind ik er persoonlijk zwaar over ja

Reken dat eens uit over een periode van een paar jaar dat je die wagen hebt. Of volgens het aantal keer dat je ermee rijdt. Dat is om slecht van te worden...
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

175.000 Euro??????????? Zelfs als je die eerste '1' weglaat, vind ik het nog meer dan genoeg ...... Dit moet toch een drukfout zijn, niet?
                                        The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style ?

Comment

Working...
                                        X