Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarop letten bij aankoop Golf GTI V of VI?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarop letten bij aankoop Golf GTI V of VI?

Aangezien ik tegen einde van dit jaar ga beslissen over de aankoop van een Golf V of VI GTI, volgende vraag:

Waar dient je op te letten bij aankoop van deze modellen?
    Wat is de betere keuze? Manueel of DSG?
    Is de motor in de VI beter dan deze in de V?
    Belangrijk in keuze van km standen -> gekende problemen bij bepaalde km standen?
    Bepaalde slijtage gevoelige onderdelen bij één van de 2 modellen?

Ik ben ook van plan om me aan een bepaald budget te houden ( tussen 10 en 15K), en niet meer de "fout" te maken met de aanschaf van de cabrio ( http://www.autoforum.be/showthread.p...ight=a3+of+eos)

Voorwaarden:
    - 5 deurs
    - gps
    - geen tuning of andere prullen
    - leder interieur mag maar moet niet
    - automaat of eventueel manueel (indien DSG niet ok is)
    - max 125000 km
    - xenon lichten (OEM)
    - kleur zwart of tornado rood
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Zeker opletten naar slepend of tikkend geluid zoals een diesel bij opstarten.

Mogelijkheid de kettingspanner van nokkenas.

En dit geluid voor distributieriem en spanners:

En ik had dit probleem met de mijne:

Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
    2015 Golf 7 GTD

Comment

Waarop letten bij aankoop Golf GTI V of VI?

Bij de V GTI moet je inderdaad opletten voor de distributieriem en nokkenasketting !
      Ik heb met mijn 5 nog geen enkel probleem gehad na 91.000km.
      De bouten van het subframe heb ik zelf ook preventief vervangen met die plaatjes en andere bouten.
      De 6 GTI daar zou ik pas beginnen zoeken vanaf bouwjaar 2010, deze heeft normaal gezien dan al de aangepaste/versterkte ketting van de distributie !
      Last edited by ; 07/06/2014, 10:14.

Comment

Dsg is toch gemakkelijk hoor.
        Snel schakelend, praktisch bij stadsverkeer en andere rustige ritten.
        Bij snellere ritten rij ik in sport met de flippers en dat gaat ongelofelijk snel.
        De tiptronic gebruik ik dan weer zelden.
        Bij een 5 zou ik zelf kijken voor een edition 30.
        Ook het interieur van de 5 oogt een beetje gedateerd vind ik, vooral het stuur enz.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Heb me laten wijsmaken dat er van de V of de VI ooit een serie is gemaakt met 230 pk, af fabriek.Welke zou dit dan zijn?
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Dat was de edition 30 en 35 jaar

Comment

Nog eentje: er zouden er ook bestaan met remmen van VW Motorsport. Zelfs een VW Motorsport Edition. Maar ik vindt daar niets van terug op het net?
              Iemand die weet waar ik kan vinden welke speciale series er zijn uitgekomen in de V of de VI?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timvan Bekijk Berichten
                Dat was de edition 30 en 35 jaar
                Dus een editiion 30 of 35? Best zoeken in Germany denk k?

Comment

@Timvan: check PM

Comment

Van de 5 GTI heb je de Pirelli edition en de edition 30. Deze hebben beide 230pk.
                    In Nederland heb je ook nog de edition 240, dit heeft Pon de invoerder van VW in NL uitgebracht om van zijn stockwagens af te geraken. Deze hebben 240pk door een chip van ABT.
                    Voor de 6 GTI heb je de Adidas en de edition 35. Ik dacht dat deze 235pk hebben ?
                    Het voordeel van de editions bij de 6 is dat deze nog wel de TFSI motor hebben ipv de TSI waar toch wat problemen mee zijn.
                    Last edited by ; 07/06/2014, 09:56.

Comment

Zeer relevante info, waarvoor mijn dank. Wist dus niet van problemen met de TSI....

Comment

Je hebt ook nog de Adidas Edition.
                        den borre

Int3x0r

Comment

Edition 30 en 35 kon je ook in Belgie kopen.
                          Dit ging via een speciale Vw site om te bestellen en daar kon je de garage van aflevering kiezen.
                          Was telkens keuze uit 1 kleur voor de 3 deurs en 1 voor de 5 deurs.
                          den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Zeer relevante info, waarvoor mijn dank. Wist dus niet van problemen met de TSI....
                            Eigenlijk hebben ze enkel problemen met hun kettingdistributie maar dit zou vanaf 2010 opgelost zijn.
                            Natuurlijk is problemen altijd een groot woord, de ene heeft er geen last van de andere wel. Maar tegenwoordig hoor ik toch meer en meer van mechaniekers bij VW/Audi dat ze kettingen moeten vervangen.
                            Ik zei het in mijn eerste post ook al, ik heb nu 91.000km met mijn TFSI deze had eerst een chip van ABT en nu van DVX en deze gaat nog altijd super goed. Geen enkel probleem gehad.
                            Wel altijd op tijd zijn olie gekregen en alle filters zoals het moet. TFSI is voor mij nog altijd een oersterk blok.
                            Last edited by ; 07/06/2014, 10:14.

Comment

Als je kan probeer een edition 30 of 35 te scoren. Deze hebben het blok van de s3 met sterkere injectoren enz.

Ik heb alvast veel plezier beleefd met de mijne.
                              Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                              2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                              2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                              2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                              2015 Golf 7 GTD

Comment

Veel problemen had met de v gti dsg, spanrollen, riem, dsg stuk enz. Neem zeker een 6

Comment

Working...
                                X