Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwart metallic of "zwart"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zwart metallic of "zwart"

Ik vraag me af of er visueel zo'n groot verschil is tussen "metallic zwart" en "gewoon zwart" en of de meerprijs daarvoor eigenlijk wel gerechtvaardigd is (ong 1000 euro) .
    Ik kan me nu wel nog voorstellen dat als je beide auto's naast elkaar zou zien, in gewassen toestand, de een wel meer bling bling is dan de ander, maar aangezien blinkend zwart na een paar uur sowieso al geen blinkend zwart meer is (noch bij droog weer, stof, als bij nat, vuiligheid) denk ik dat het meestal ongeveer hetzelfde uitziet...

Als iemand een auto tweedehands aankoopt, zou dat belangrijk zijn, metallic ? Is dat een breekpunt voor jullie of niet ?

In mijnen tijd kozen we metallic omdat het minder zou afzien van de leeftijd.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Metallic is idd 'sterker' dan uni lak. Tis niet dat je er met een baksteen op moet gooien maar net iets minder gevoelig aan steenslag bvb.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Is dikwijls de reden waarom je de ene auto mooier vindt dan de andere zonder dat je de vinger erop kan leggen waarom.
        Blijkt die mooiere metallic lak te hebben.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Op zwarte niet-metallic lak ga je de zn. swirls en andere krasjes veel rapper zien, doordat de lichtbreking die je op een metallic-lak door de flakes wel hebt, niet hebt. Daardoor gaat je auto er na een tijdje niet meer zo glimmend uitzien, en een dof uitzicht hebben.
          Ik vergelijk het dak van onze MINI (niet-metaal zwart), met de Volvo en onze vorige BMW's (allemaal zwart metaal): het dak van de MINI is een perfecte spiegel als het net gepolijst is, diepgang, reflectie,... al wat je wil. Drie of vier wasbeurten volgens de regels van de kunst later, zie je in de felle zon alweer de swirls. Heel teer, dus. Wil je het (naar freak-normen) aanvaardbaar houden, dan kun je niet zonder een glaze.

De andere wagens zijn ook mooi na een polijstbeurt, maar het is net iets minder dan de niet-metaalkleur. Wat je dan wel ziet, is de zon die speelt in de metaaldeeltjes in de lak, en dan komen de blauwe, groene en rode blinkerkes mooi naar boven.

In de VS werd de kleur 'jetblack' heel goed verkocht op de BMW E46, maar als je hun verhalen leest op E46fanatics, dan bleiten ze bijna. Black Sapphire (de metaalkleurige tegenhanger) laat de swirls veel minder zien.

Tip: Op een zonnige maandagmorgen in de file: kijk eens naar de zwarte auto's. Hoe de lak van sommige erbij staat...

Is het de meerprijs waard: zeker, volgens mij. Leasefirma's leggen niet voor niets van de verplichting 'metaalkleur' op.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ok, duidelijk, ik ga dan toch maar voor alle zekerheid metallic kiezen vooral omdat waarschijnlijk als ik die auto over 3 jaar weer wegdoe dat dat misschien wel een breekpunt zouden kunnen zijn voor sommigen als er geen metallic lak is...

Comment

Ik dacht dat metallic gevoeliger is. Bij wat schade is een herstelling bijzonder moeilijk.
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Spuiten v metallic is moeilijker, doordat de spuitrichting een invloed kan hebben op de flakes. De hoeveelheid flakes moet ook kloppen.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                X