Mededeling

Collapse
No announcement yet.

seat ibiza 5 deurs, 1.2 benzine of toch de 1.4?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• seat ibiza 5 deurs, 1.2 benzine of toch de 1.4?

Hey,

Mijn vriendin is aan het Uitkijken om in de toekomst een nieuwe auto te kopen.
    Nu is haar oog op een seat ibiza gevallen. Een testrit met een 1.4 hebben we al gedaan. Maar mogelijk is de 1.2 ook voldoende.
    Het zou gaan om een ibiza 5 deurs, stockwagen. Vooral om te gebruiken voor woon werkverkeer, korte afstanden pakweg 25 km per dag, winkel verkeer, dichtbij uitstapjes en in de toekomst misschien ook vervoer van een kindje. Kleine afstanden dus.

Mijn dieslejte zou dan hebruikt worden voor de langere afstanden, verre weekenduitstapjes, vakanties, en mijn woon werk verkker.

Welke motor raden jullie aan?

Groeten
    Jeroen

1.2 is echt wel heeeeeel traag en luidruchtig door de 'missende' cillinder. Mijn moeder heeft die in hare polo. Om mee te kunnen met het verkeer moet je continue planken.

Best gewoon eens met alle 2 gaan rijden.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Hebben ze bij Seat de 1.2TSI 86pk? Indien wel, zou ik die aanraden. Indien niet, de 1.4. Als het geen nieuwe moet zijn en geen 5-deurs hoeft te zijn, kan deze misschien interessant zijn: http://www.autoforum.be/showthread.p...5pk&highlight=

Comment

Heb onlangs een Polo 1.2 (zelfde motor) gehuurd voor een dag en die voldeed. Ook op de autosnelweg kon die gewoon mee, niet meer maar ook niet minder.

Comment

Van die 1400 hoor en lees je wel vaak dat hij niet zo zuinig is: 8 tot 10 liter / 100 km is mogelijk. Wat veel is voor zo een kleine auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            Van die 1400 hoor en lees je wel vaak dat hij niet zo zuinig is: 8 tot 10 liter / 100 km is mogelijk. Wat veel is voor zo een kleine auto.
            Ach, m'n moeder heeft die in haar Roomster en als je 'uwen doemp wa inhoudt', is die tussen de 6 en de 7 liter te houden.

Comment

Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, laat maar weten, prijs is bespreekbaar: http://www.autoforum.be/showthread.p...C-sport-1-4TDI

Mijn 1.4tdi verbruikt tussen de 4.5l en 5.5ll en met afstanden van 25km per dag doe je een moderne diesel heus geen pijn hoor..

Altijd die benzine/nafte discussies...
              1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
              1984 BMW E28 520i
              2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, laat maar weten, prijs is bespreekbaar: http://www.autoforum.be/showthread.p...C-sport-1-4TDI

Mijn 1.4tdi verbruikt tussen de 4.5l en 5.5ll en met afstanden van 25km per dag doe je een moderne diesel heus geen pijn hoor..

Altijd die benzine/nafte discussies...
                Sorry Charles.V, maar er is wel een verschil tussen 1 rit van 25km/dag en verschillende ritjes van samen 25km/dag. Zo'n 1.4TDI is maar een klein blokje (ook driecilinder zoals 1.2) en komt dus vrij snel op temperatuur, maar om er mee rond de kerktoren te gaan rijden zou ik het toch niet aanraden. Weet niet of ie een partikelfilter heeft, maar indien niet zou de TS toch op termijn problemen kunnen krijgen met roetafzetting op kleppen en/of EGR-klep, ... Voor de rest is jouw Ibiza een prachtig wagentje waar iemand die meer afstanden te overbruggen heeft zeker iets aan zal hebben.

Comment

Ik ben geen expert, maar heb al genoeg gehoord over die 3cilynder- problemen (vooral over de 1.2vag-motor). 2 Familieleden hebben deze (2X 1.2 Fabia en Polo)en bij beiden doorgebrande kleppen... En via via hoor ik ook genoeg problemen... Ermee rijden viel voor mij persoonlijk goed mee... een leuk brommetje maakt het een charme-motortje met juist voldoende vermogen. De 1.2tsi is een 4cilynder.

Comment

Working...
                  X