Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanhangwagen importeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aanhangwagen importeren

Een auto importeren weet ik wel waar de klepel hangt zowel met als zonder homologatieprocedure.
    Auto's voor 1999 moeten de keuring ondergaan of bij de constructeur.
    Daarna met een EG nummer gewoon 2dehandskeuring.

Maar hoe zit het nu voor een aanhangwagen (eentje met een Q plaat wel te verstaan)

Ik ben op zoek naar een auto trailer maar vrij weinig aanbod hier in duitsland is er duidelijk veel meer te vinden tegen betere prijzen!

Moeten ze daar ook een homologatiekeuring op doen om te kijken of die wel op onze wegen zou mogen rondrijden?
    Polo 6n 1.4

niemand?
    Polo 6n 1.4

Comment

Hier eens even kijken..http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=36313.0

Short story:

"Beste is een aanhangwagen met europees gelijkvormigheidsattest -> no problem
      Geen gelijkvormigheidsattest maar wel een importeur in Belgie -> Small problem. Die brave man moet u willen een attest maken aan een schappelijke prijs.
      Geen attest en geen importeur -> big problem.

Wat de keuring betreft: met een aanhangwagen moet je eerst een administratieve keuring gaan doen. Dus enkel met de papieren naar de keuring. Dan kan je al een plaat aanvragen. Met die plaat ga je naar de keuring voor de technische keuring."

Kerel heeft na een tijd zoeken toch maar een belgische gekocht als het iets waard is...

Comment

Ok dat was dus de info die ik nodig had! Zo vallen er wel een aantal koopjes af in Duitsland van voor 2002.
        Toevallig een voorbeeld van ze een euro gelijkvormigheidsattest?
        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
          Ok dat was dus de info die ik nodig had! Zo vallen er wel een aantal koopjes af in Duitsland van voor 2002.
          Toevallig een voorbeeld van ze een euro gelijkvormigheidsattest?
          ff hier kijken:

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

dit zou een voorbeeld zijn ( wel van een auto ) maar die van een remorque zien er ( hier in belgië althans) redelijk hetzeflde uit. Ik kocht een Saris een tijdje terug ( NL merk ) en dat gelijkvormigheidsattest is toch volgens EU standaard look opgemaakt...

COC_NL.JPG

Volgens die tekst is die EEG Homoligatie hier in be ook sinds 99 vervangen. Dus misschien heb je geluk dat je tot dan kan teruggaan. Als je een merk koopt dat een belgische importeur heeft kan je ook nog geluk hebben als ze mee willen werken..

P.S: misschien eens googlen op caravans. Hebben more or less hetzelfde principe ( aanhanger ) en onze noorderburen importeren ook wel eens .. daar is vaak meer over te vinden want op aanhangers moet je inderdaad al goed zoeken...
          Last edited by ; 11/03/2014, 08:54. Reden: extra info

Comment

Working...
          X