Mededeling

Collapse
No announcement yet.

financiele leasing of investeringskrediet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• financiele leasing of investeringskrediet?

Voor de zelfstandigen onder ons.

-> ik zou een nieuwe wagen kopen, nu de bank is heel erg aan het pushen voor een financiële leasing. Maar ik heb wat hulp nodig.

Waarom zou ik voor een financiele leasing kijken (met restwaarde 16%) en waarom zou ik een investeringskrediet nemen?

Beide komen met een % van +- 3,5%

Ik weet het niet wat te doen. Ik zie enkel als voordeel bij een leasing ik de btw niet hoef voor te schieten. En voor de rest enkel kosten.

Welk merk wagen? Bij Mercedes is er momenteel een renting actie voor professionelen, aan 0.99% (op 48 maanden). Koopoptie = 16%.

Comment

Het merk op zich geeft geen extra voorwaarden of goedkopere renting.

Comment

Financier je enkel de aankoopsom of is het een full lease inclusief belastingen, onderhoud, banden, verzekering etc.?
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Een full lease is altijd heel duur maar kan wel fiscaal interessant zijn als je een hoge 1ste aanbetaling kan combineren met een lage restwaarde.
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Een renting kan je in de kosten steken en BTW moet je niet voorschieten maar betaal je maandelijks.

Een investeringskrediet komt op je balans en de BTW moet je voorschieten.

Over het algemeen is een investeringskrediet goedkoper als je de aflossingstabellen naast een renting legt.
            Ik zou zeggen als je de BTW kan voorschieten neem een krediet.

Als je krediet betaald is dan is de restwaarde 0, bij een renting moet je nog 16% bijleggen om de wagen te kunnen houden als dat tenminste een vereiste is.

Comment

Dus best even met de boekhouder bekijken vermoed ik.

Comment

Renting is voornamelijk interessant in volgende situatie:

normaal is een wagen in 5 jaar af te schrijven.

Met een renting daarentegen kan je een wagen op 24 maanden in kosten nemen en kan je hem verkopen zonder belast te worden op de meerwaarde.

Bij een leasing wordt je wel belast op meerwaarde bi verkoop.

bv 50.000 aankoop, dus elk jaar 10.000 afschrijven. Na 5 jaar verkopen voor 15.000 = meerwaarde van 15.000 euro oftewel in t slechtste geval nog 7500 Personen belastingen te betalen..

Bij een renting heb je dit probleem niet.

Wil je snel van wagen wisselen is renting interessant, anders beter krediet/leasing
                Last edited by germinal; 14/02/2014, 17:34.
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

Working...
                X