Mededeling

Collapse
No announcement yet.

net geen oldtimer - jonge bestuurder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• net geen oldtimer - jonge bestuurder

ik zit met een probleem,
    ik kan een Lancia delta hf turbo 1.6 ( 130pk) kopen voor een redelijk goede prijs
    deze zou wel mijn eerste auto worden en ik heb weinig rijervaring.
    dus mijn vraag:
    zou ik de auto kopen en (zeer) veel verzekering betalen?
    koop ik hem en wacht ik nog een jaar en laat hem dan als daily oldtimer verzekeren?
    of moet ik zoals zo vele jongeren het lot ondergaan en x aantal jaar wachten voordat ik een leuke auto kan hebben (lees: geen fortuin kost om te verzekeren)

Oorspronkelijk geplaatst door maxzot Bekijk Berichten
    ik zit met een probleem,
    ik kan een Lancia delta hf turbo 1.6 ( 130pk) kopen voor een redelijk goede prijs
    deze zou wel mijn eerste auto worden en ik heb weinig rijervaring.
    dus mijn vraag:
    koop ik hem en wacht ik nog een jaar en laat hem dan als daily oldtimer verzekeren?
    of moet ik zoals zo vele jongeren het lot ondergaan en x aantal jaar wachten voordat ik een leuke auto kan hebben (lees: geen fortuin kost om te verzekeren)
    Ik weet niet of het bij alle verzekeraars zo is maar ik betaal voor het vermogen, de leeftijd van de wagen heeft er niets mee te maken.
    Zo betaal ik voor een wagen uit 2008 met 130 pk minder verkzeringspremie dan voor mijn andere wagen uit 1990 met 132 pk.
    En om het helemaal erg te maken: ik ging in 2008 eens horen bij het werk van mijn pa om een kever (toen 32 jaar oud) met 50 pk te laten verzekeren als daily. Dat kwam uit op 1200 euro. Uiteindelijk heb ik hem elders laten verzekeren op naam van mijn ouders met mij als hoofdbestuurder. Toen kwam de premie op een goeie 300 euro.
    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
    1990 Volvo 344
    1991 Mercedes W124 230CE
    2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
    1980 Volkswagen Derby CLS
    1990 Mercedes W124 230CE
    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

ook mag je niet vergeten dat, om vasn een oldtimerverzekering geniet te hebben ( want je bent waarschijnlijk uit op die 150 euro ( ongeveer ) verzekering )
      je wel in veel gevallen een daily auto moet hebben....

Comment

Hopelijk gaan ze dan net niet de grens van de "oldtimer-leeftijd" optrekken.....met bvb 5 jaar , anders kunt ge nog langer wachten .

Ik dacht trouwens dat ge een oldtimer niet mocht gebruiken dan om mee te gaan werken ???
        ( verbeter mij als dit niet zo is )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Hopelijk gaan ze dan net niet de grens van de "oldtimer-leeftijd" optrekken.....met bvb 5 jaar , anders kunt ge nog langer wachten .

Ik dacht trouwens dat ge een oldtimer niet mocht gebruiken dan om mee te gaan werken ???
          Klopt een Oldtimer mag niet gebruikt worden voor Woon-Werk verkeer en Woon-School verkeer
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Is het mogelijk om de auto op de naam van mijn vader in te schrijven (als 2de wagen)met mij als eerste besturder en deze te verzekeren als classic maar zonder de woon-werk restrictie ?
            ik kan er op den duur niet meer aan uit

Comment

Is het mogelijk om de auto op de naam van mijn vader in te schrijven (als 2de wagen)met mij als eerste besturder en deze te verzekeren als classic maar zonder de woon-werk restrictie ?
              Op naam van de ouders met jou als hoofdbestuurder is geen probleem en een pak goedkoper. Helaas hebben ze, bij mijn verzekeraar dan toch, geen speciale verzekering voor classics.
              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
              1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE
              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
              1980 Volkswagen Derby CLS
              1990 Mercedes W124 230CE
              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Als je hem op oldtimerplaten zet mag dat niet. Maar als je die op gewone platen zet natuurlijk wel.

Dat kan maar echt correct is het niet. Als je er iets serieus mee voorhebt, kan de verzekeringsmaatschappij onderzoeken wie er voornamelijk mee rijdt. Als ze dan ontdekken dat jij er alleen mee rijdt en dat het eigenlijk uw auto is, kan het zijn dat ze niet uitbetalen. Wil u geen schrik aanjagen, maar het kan.

Comment

Ik weet sowieso dat mijn vader er ook mee wilt rijden dus dat is niet echt het grote probleem en voor mij is het vooral om naar trainingen of gelegenheden te gaan ( mijn werk is op 20 min met de fiets dus enkel auto als het zou regenen)

Comment

ik zit met een probleem,
                    hier betaal je 2 keer dezelfde premie hoor.
                    als je wagen op 24jaar als daily een 1000€ verzekering kost,
                    dan kost die wagen op 25jaar als daily OOK 1000€ verzekering.

enkel op O platen (vrijstelling keuring, GEEN woon-werk of woon-school verkeer), dan kan je bij sommige verzekeringsmakeleraars aan een goedkope verzekering geraken. sommige maatschappijen vereisen dan wel een andere dialy wagen, sommige eisen dat je min 25jaar bent, nog andere hebben als verreiste dat je in een erkende club ingeschreven bent.

mijn golfke koste als daily 350€ verzekering toen die 22was, mijn golf is nu 26jaar en ik betaal nog steeds 350€ verzekering (1.6diesel, 55pk).
                    mijn dodge kost 209€ verzekering als lichte vracht terwijl die 150pk heeft en 5200cc inhoud. 3keer meer vermogen, 3keer meer inhoud, toch goedkopere verzekering (zelfde maatschappij). de dodge heeft 3 zitplaatsen, de golf 5. denk dat dit ook meespeelt.

moest u situatie de mijne zijn, ik kocht die auto en zou die als oldtimer inschrijven voor in het weekend, en voor je woon-werk/school verkeer zou ik een zuinige daily nemen (opel corsa, vw golf, renault clio... iets met weinig vermogen zodat de premie goedkoop is. op die manier bouw je schadevrije jaren op tegen een goedkoop tarief.
                    ge gaat voor die trage daily en u sportieve oldtimer samen minder verzekering betalen, dan enkel die oldtimer als daily! (ik heb nu 4autos ingeschreven staan samen voor 665€). als ik mij een audi 2.0tdi van 160pk moest inschrijven betaal ik waarschijnlijk evenveel.

verzekeren op ouders is wel goedkoper nu, maar kan je binnen 5jaar meer kosten als je dan voor een eigen premie gaat. ik rij van dag 1 al op eigen naam. eerste verzekering was 900€ (22j), jaar erna nog 650€ (23j) en je ziet waar ik nu 10jaar later zit. die dure verzekering nu is gewoon een investering om later goedkoop rond te rijden ;-). hoe 'kleiner' de wagen nu, hoe goedkoper die investering wordt
                    Last edited by ; 08/02/2014, 11:36.

Comment

Volg de wijze raad van fcapri
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                      X