Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Dokker of peugeot partner tepee?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dacia Dokker of peugeot partner tepee?

Dag iedereen.

We staan op het punt om een nieuwe auto te kopen.
    We twijfelen tussen een dacia dokker en een peugeot partner tepee. Beide zijn basisversies. We zijn naar beide winkels geweest en we hebben een verschil van 300 euro tussen de 2 auto's.
    Het gaat om een partner tepee access 1.6 benzine, 98pk, manueel 5.
    Bij dacia gaat het om een dokker ambiance 1.6 benzine, 85pk.

Bij dacia hebben we het voordeel dat we 3 jaar garantie krijgen ipv 2 jaar bij peugeot. We vermoeden echter dat een peugeot bij verkoop meer waard zal zijn dan een dacia.

Welke auto zouden jullie kopen/aanraden?
    Last edited by ; 30/01/2014, 11:06.

Alleen al voor het vermogen zou ik de partner nemen. Zo'n bus vangt veel wind en eens op de autosnelweg heb je wat power nodig om die wat vooruit te laten gaan.
    Partner heeft zeker plaats voor 3 vanachter, wat de dacia betreft weet ik dat niet.
    www.peugeotforum.be

Comment

Ik ken de Dacia niet maar als ik uw uitleg lees verkies ik zeker de Peugeot.

Vind de Peugeot knapper, degelijker en minder goedkoop uitzien.
      Volgens mij is de Peugeot ook waardevaster en bovendien heeft deze toch wel een pak meer vermogen dan de Dacia.
      Tja Garantie, normaal komen de ziektes indien ze er zijn binnen de 2 jaar wel boven.
      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Bedankt voor de reacties.
        Ik had mistypt in de pk van de dacia. Het is 85 ipv 61.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debs Bekijk Berichten
          Bedankt voor de reacties.
          Ik had mistypt in de pk van de dacia. Het is 85 ipv 61.
          Dan nog verkies ik de Peugeot.
          Ga er eens mee proefrijden zou ik zeggen of heb je dat reeds gedaan?
          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

ben vooral verbaasd dat het verschil zo laag is.
            restwaarde van de dacias is verbazend goed eigenlijk, valt me vaak op. maar ik durf geen uitspraak te doen over welke de beste koop is.

Comment

waardevastheid is enkel van belang als je de auto terug vrij vlug wil gaan verkopen, bijvoorbeeld na een jaar of vier. Ga je er langer mee rijden dan heeft dat argument nog maar weinig waarde.
              Beter is te kijken naar de gebruikskosten. Ga met beide testrijden en kijk wat ze werkelijk verbruiken, liefst over een langer traject en over een weg die je goed kent. Vraag in de garage wat een onderhoud kost, om de hoeveel km een onderhoud moet gebeuren, wanneer distributieriem of ketting, kostprijs van een set banden. Het zijn die kosten die op het einde van de rit het verschil maken en niet de 300€ verschil in het begin. Emotionele factoren spelen ook mee natuurlijk. Als je heel de tijd moet rijden met een auto die nooit je eerste keuze was, gaat het minste wat er fout aan is voor heel grote frustraties zorgen. Zitten de zetels goed, rijdt de auto fijn, voel je je veilig,... enfin allemaal zaken die ook meespelen in uw keuze.

Nogmaals daarom: uitgebreide testrit gaan doen. Dus niet 5 minuten mee gaan rondbollen maar minstens een uur over een gavarieerd parcours (geeft je een goede schatting van het echte verbruik en niet het normverbruik volgens de constructeur wat toch niet klopt).
              www.peugeotforum.be

Comment

Voor mij de Peugeot Partner (of de Citroën Berlingo die toch dezelfde wagen is). Wat ik wel zou aanraden is om te kijken of het niet mogelijk is om AC bij te nemen door het grote raamoppervlak worden die wagens in de zon zeer snel warm (te warm).
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik hoop dat je ook rekening hebt gehouden met het hoge verbruik van beide wagens... Zo een carroserie en dan benzine. Ik zou eerder iets anders kiezen; Ander formaat oftewel diesel..
                  Louter tss deze 2 verkies ik de Peugeot...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    waardevastheid is enkel van belang als je de auto terug vrij vlug wil gaan verkopen, bijvoorbeeld na een jaar of vier. Ga je er langer mee rijden dan heeft dat argument nog maar weinig waarde.
                    Beter is te kijken naar de gebruikskosten. Ga met beide testrijden en kijk wat ze werkelijk verbruiken, liefst over een langer traject en over een weg die je goed kent. Vraag in de garage wat een onderhoud kost, om de hoeveel km een onderhoud moet gebeuren, wanneer distributieriem of ketting, kostprijs van een set banden. Het zijn die kosten die op het einde van de rit het verschil maken en niet de 300€ verschil in het begin. Emotionele factoren spelen ook mee natuurlijk. Als je heel de tijd moet rijden met een auto die nooit je eerste keuze was, gaat het minste wat er fout aan is voor heel grote frustraties zorgen. Zitten de zetels goed, rijdt de auto fijn, voel je je veilig,... enfin allemaal zaken die ook meespelen in uw keuze.

Nogmaals daarom: uitgebreide testrit gaan doen. Dus niet 5 minuten mee gaan rondbollen maar minstens een uur over een gavarieerd parcours (geeft je een goede schatting van het echte verbruik en niet het normverbruik volgens de constructeur wat toch niet klopt).
                    ZEER goede en waardevolle reactie, zeldzaam hier op dit forum!

Comment

Sinds drie jaar heb ik een Citroën Berlingo, de identieke tweeling van een Peugeot Partner.
                      Weliswaar geen benzine, maar een diesel van 90 pk. Enkele ervaringen...
                      De achterzetels zijn ruim en comfortabel, bovendien kan je die in een handomdraai verwijderen, de ruimte die je dan krijgt...!
                      Opteer zeker voor een kofferklep waarvan je het raam apart kan openen. Superhandig als je eens langere voorwerpen wil vervoeren
                      of om snel iets in de koffer te gooien.
                      't Is natuurlijk geen Maserati, maar je kan overal zeer vlot mee in het verkeer. Ook een ideale reiswagen ; in alle comfort op de autosnelweg,
                      tot in Denemarken of Cornwall toe. Alle ruimte van een volumewagen, voor zo'n tienduizend Euro minder.
                      Nadelen zijn er ook. Een ferme dode hoek links vooraan ; al meermaals geschrokken aan een rond punt van een fietser die ineens uit
                      het niets links kwam opduiken.
                      De originele banden waren ook maar zo en zo. In de sneeuw stapvoets een bocht nemen en dan nog rechtdoor blijven gaan...
                      Niet normaal, zelfs niet met zomerbanden. Sinds vorig jaar rij ik met all-seasons, ik wacht nog op de eerste sneeuw om te testen.
                      Na één jaar begon een veerpoot rare geluiden te maken, is onder garantie vervangen.
                      Een gemiddeld verbruik van 5,6 liter diesel, net onder de norm, en dan nog met veel korte ritten.

Hopelijk ben je iets mee geholpen.

Comment

Co² uitstoot Dokker: 175 --> BIV in Vlaanderen: 731.24 euro
                        Co² uitstoot Peugeot: 155 --> BIV in Vlaanderen: 374.57 euro

Comment

Puur persoonlijk zou ik voor de Partner gaan. Maar ik denk, zoals hier al eerder is aangegeven dat een testrit uitsluitsel zal geven. Ook omdat de Peugeot meer pk heeft, oké het is misschien 'maar' een dikke 10 pk maar ik denk dat dat bij zo'n busje en zeker als het dan nog eens volgeladen zit, wel eens een (groot) verschil zou kunnen uitmaken. En ook voor de looks. Bij Peugeot heb ik altijd al een dubbel gevoel gehad, ze hebben veel toppers maar ook een aantal missers. Maar de Partner heb ik altijd bij de toppers gerekend, zeker met die laatste face-lift.
                          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Hey,
                            ik zou voor de Peugeot gaan omdat die iets meer vermogen heeft.
                            Ik zeg niet dat die Dacia slecht is hoor.

Maar............
                            Waarom koop je mijn Citroen Berlingo niet?
                            Hij is van 2010 en heeft 19.500km.
                            Het is een 1.6HDI 90 pk
                            Blauw van kleur en in nieuwstaat.

Comment

de dokker weegt 100 kilo lichter en heeft door zijn smallere koets een kleiner frontaal oppervlak, veel zal die 10 pk ni geven

maar als het prijsverschil er niet is is de pug toch 'beter' de partner zijn rijcapaciteiten staan toch hoger...wordt gezegd

Comment

Working...
                              X