Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over soorten autokrediet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag over soorten autokrediet?

Dag

Mijn vrouw en ik hebben ons een nieuwe Mazda 3 Hatchback 2.0 benzine aangekocht. Mooie overnameprijs gekregen voor onze nieuwe wagen + nog een mooie korting. Het zit zo:

Wij financieren de helft van de wagen zelf en voor de andere helft willen we een autokrediet aangaan. Het is nu al de tweede keer dat we dit doen omdat wij niet van zin zijn om al ons spaargeld in ene keer in een wagen te steken + we hebben nog wat kosten aan ons huis.

Nu heb ik een vraag:

Je hebt het klassieke autokrediet waar je maandelijks een vast bedrag moet afbetalen tot de periode voorbij is.

Je hebt ook de ballonlening. Als ik dit zo bekijk ziet dat er ook wel interessant uit in vergelijking met het vaste autokrediet moet ik 75 € minder betalen en 3 jaar later nog de rest afbetalen nl. 3500 €.

Wat is in mijn geval de beste keuze? Ik ben er sowieso zeker van dat ik het eindbedrag probleemloos zal kunnen ophoesten en aar op voorbereid ben en erg groot is dat natuurlijk niet. Of zitten er addertjes onder het gras bij zo'n ballonlening?

Zeker gewone lening nemen... Bij ballonkrediet betaal je intresten voor de gehele looptijd op die 3500 Euro + natuurlijk steeds op de rest van het openstaande bedrag. 75 Euro per maand is niet veel verschil, maar je moet op het einde wel 3500 betalen. Nee, is duurder dan gewone financiering en heeft geen enkele meerwaarde behalve het iets kleinere maandelijks bedrag.

Comment

Ok bedankt. Dan gaan we voor een gewoon autokrediet als dit de beste formule is.

Comment

Klopt - ballon is enkel goed voor de verkoper
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Heeft Mazda zelf geen autokrediet? Nu met salonvoorwaarden kan dit wel de moeite zijn om eens na te vragen...
          Vele banken doen in de januari maand ook akties omtrent het salon...

Comment

let bij een krediet vooral op hoeveel interest in het totaal betaalt. Misschien is het goedkoper lenen bij de garage, maar dan gaan ze iets minder ver in hun kortingen/opties op de wagen of in de overname van je oude auto.
            De interest moet altijd door iemand betaald worden: door jou, door de dealer of door de invoerder. Als men dus een financieringsvoet van 0 % voorstelt bij de aankoop van je wagen, dan betaalt ofwel de dealer ofwel de invoerder de interest aan de financieringsmaatschappij. Bijgevolg is er minder speelruimte om andere voordelen toe te kennen.

Comment

Autolening is nog nooit zo goedkoop geweest.

Comment

Zou opteren voor de gewone lening. Heb mij een Honda VFR 1200X Crosstourer aangekocht na jaren met een CBR te hebben gereden en inderdaad auto/moto lening is nog nooit zo goedkoop geweest dat is ook de reden waarom ik een lening ben aangegaan.

Comment

Ik heb bij mijn VW Caddy eerst onderhandeld over de prijs en dan pas over de lening gesproken en deze was op moment van aankoop 1.99%, dewelke goedkoper was dan de banken. Het kan altijd de moeite zijn om eens het na te vragen en te vergelijken... Schuldsaldoverzekering was elders goedkoper.

Comment

wij zaten vorig jaar in exact dezelfde situatie. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een ballonkrediet bij KBC , en ik ben blij met de keuze die we gemaakt hebben . Het ging om een groene lening , en een mooie korting gekregen op de rente. Op het einde van de rit moet er nog een 2000 euro betaald worden , daar hou je dan rekening mee.
                    Lenen moet je doen naar je eigen gevoel , je hebt mensen die amper spaargeld hebben maar geen leningen , je hebt mensen die lenen voor een auto en een mooi bedrag op de spaarrekening staan hebben ...

Comment

vraagje van een totale autolening noob, kan je eigenlijk een autolening aangaan voor een 2 de hands auto die bij een particulier gekocht is ?

Comment

En waarom niet?
                        Lening voor een tweedehands (>2 jaar) wagen is wel duurder dan voor een nieuwe.

Comment

geen idee,
                          maar zoals ik al zei, ik ken er echt NIKS van
                          bedankt in ieder geval

Comment

op kbc kan je een simulatie doen voor de verschillende type's autoleningen , voor een tweedehands zijn ze aanzienlijk duurder dan voor een nieuwe wagen. Hou er altijd rekening mee dat de simulaties hogere rentes aanrekenen dan in werkelijkheid , als je naar een kantoor gaat gaan er nog een paar tienden af.

Comment

De beste autolening is nog altijd geen lening.

Betaal die auto gewoon cash, en spaar dat geld terug bij elkaar.
                              En als je wat grotere verbouwingen doet, regel dat dan met een heropname van de hypotheek. Dat zal waarschijnlijk nog goedkoper zijn.

In elk geval zal de bank dat dan sneller toestaan omdat je niet NOG een lening hebt lopen.

Comment

Als je als zelfstandige je cash kunt gebruiken om je leverancier contant te betalen, en zo 2 of 3 % korting in je zak te steken, kun je beter lenen voor je auto, zeker met de interestvoeten van heden.
                                Als je op elke factuur 2% kunt uitsparen, gaat je dit veel meer opbrengen dan de interest (die je trouwens ook als kost in de boeken neemt) op je autofinanciering.

Comment

Working...
                                X