Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini cooper met veel kilometers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mini cooper met veel kilometers

Hallo,er zijn enorm veel min coopers te koop die al redelijk wat kilometers op de tellers hebben staan.Ik zie bv een mini one d van nov.2011 met 73000 km.Kostprijs 12200 euro.Zijn dergelijke aankopen nog verantwoord?

Mini cooper met veel kilometers

Zoek verder, er is m.i. beter te krijgen voor iets meer.
    Veel hangt er van af of je nog garantie krijgt (en van wie), welke uitrusting er op steekt (er rijden héél veel kale MINIs rond).
    Moet het een diesel zijn ?
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Neen,het hoeft geen diesel te zijn.Ik was al een ander onderwerp gestart waar jij ook al geantwoord hebt.
      Daar heb ik het over de mini one hatch 72 kw.Ik twijfel gewoon of ik voor benzine of diesel zou gaan.
      Verkoper had mij verteld dat diesel aangenamer aanvoelt.Maar in princiepe heb ik geen diesel nodig omdat
      ik geen lange ritten doe.Wordt moeilijke beslissing.

Comment

Hoeveel km op jaarbasis ga jij er dan ongeveer mee doen?

Dergelijke MINI met 73.000 km na twee jaar is een typische leasewagen. Of dit goed of slecht is, ga ik niet over oordelen. Maar om hier nu bv. opeens maar 5000 km/ jaar mee gaan te rijden, zou ik een andere zoeken. Als het is om nog enkele jaren stevig km te vreten zou ik zeggen: doe maar.

Comment

Waarom zou je dit niet doen als het maar is om 5000 km per jaar af te leggen?
          Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
          Hoeveel km op jaarbasis ga jij er dan ongeveer mee doen?

Dergelijke MINI met 73.000 km na twee jaar is een typische leasewagen. Of dit goed of slecht is, ga ik niet over oordelen. Maar om hier nu bv. opeens maar 5000 km/ jaar mee gaan te rijden, zou ik een andere zoeken. Als het is om nog enkele jaren stevig km te vreten zou ik zeggen: doe maar.

Comment

Deze ziet er ook niet mis uit,wel duur.

MINI Cooper 1.6D "50 Camden" Xenon+Leder+PDC+Aut.airco16.000km

VoertuigtypeTweedehands
            (1 Vorige eigenaar)Eindprijs :EUR 15.750,-In een oogopslag

Carrosserie:Tweedehands Opbouw:BerlineEerste inschrijving:07/2010 Kilometerstand:16.000 km Brandstofiesel Vermogen:80 kW (109 Pk) Transmissietype :Manueel Buitenkleur:midnight black Verbruik:3,9 l/100 km (gecombineerd )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
              Waarom zou je dit niet doen als het maar is om 5000 km per jaar af te leggen?
              Ten eerste zou ik voor 5000 km/jaar zeker en vast geen diesel kopen.
              Mijn vriendin destijds kocht ook ooit dergelijke leasewagen (eentje met veel km gereden op korte tijd termijn) om er daarna opmerkelijk minder mee gaan te rijden en er ging toen regelmatig iets aan kapot. Kan misschien bijgelovig klinken maar ik vind dat je een auto in z'n natuurlijke gewoonte moet houden ;-) dus zoek toch maar liever een naftje met minder km's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                Deze ziet er ook niet mis uit,wel duur.

MINI Cooper 1.6D "50 Camden" Xenon+Leder+PDC+Aut.airco16.000km

VoertuigtypeTweedehands
                (1 Vorige eigenaar)Eindprijs :EUR 15.750,-In een oogopslag
                Carrosserie:Tweedehands Opbouw:BerlineEerste inschrijving:07/2010 Kilometerstand:16.000 km Brandstofiesel Vermogen:80 kW (109 Pk) Transmissietype :Manueel Buitenkleur:midnight black Verbruik:3,9 l/100 km (gecombineerd )
                3,5jaar oud en slechts 16000km en dat voor een diesel. absoluut niet goed.

ofwel is er veel mis mee gelopen en heeft die veel stilgestaan (bv herstelling in garage met aanslepende garantieproblemen),

ofwel heeft die een HELEBOEL korte ritjes gedaan. 16 000km op 40maand is een 400km/maand. dat zou minder dan 15km/dag zijn. dan mag je u wel aan een hoop kosten verwachten. altijd koud gestart en nooit echt warm gereden, uitlaat verrot, accu zal niet lang leven...

ofwel heeft die veel op de oprit gestaan en werd er bv elke 2maand een rit van 1000km mee gedaan. ook dan heeft de accu haar beste tijd gehad door elke keer 2maand te overbruggen.

dit lijkt me zo een moeder autootje. smorgens de kleine naar de school 3km verder en weer naar huis, smiddags de kleine gaan ophalen en weer naar huis, daarna op de middag terug naar school brengen en savonds weer gaan ophalen. 18 kleine ritjes per week en dan heb je een lage km auto na zoveel jaar

teveel km's is misschien niet goed, maar te weinig is ook niet beter. ik ga altijd voor autos met hoge km standen en dan liefst eerste eigenaars. een eigenaar die een auto 250 000km houd, is ervan overtuigd dat die lang gaat meegaan en die onderhoud hem ook goed. zoniet had die hem voor de 200k de deur uit gestampt (dan komen namelijk de grootste kosten eens samen: onderhoud, distributie, koppeling....
                mijn golf kwam van 2de eigenaar en had er 361 000km op staan. ik sta al op 434 000 ondertussen en ik vind die betrouwbaarder dan eender welke nieuwe firmawagen die ik ooit heb gehad
                Last edited by ; 25/12/2013, 12:32.

Comment

Het zullen er al snel 10000 zijn,maar echt veel is dit dan ook nog niet.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Ten eerste zou ik voor 5000 km/jaar zeker en vast geen diesel kopen.
                  Mijn vriendin destijds kocht ook ooit dergelijke leasewagen (eentje met veel km gereden op korte tijd termijn) om er daarna opmerkelijk minder mee gaan te rijden en er ging toen regelmatig iets aan kapot. Kan misschien bijgelovig klinken maar ik vind dat je een auto in z'n natuurlijke gewoonte moet houden ;-) dus zoek toch maar liever een naftje met minder km's.

Comment

Mijn neef verkoopt zijn mint mini cooper.
                    Verken een breed aanbod aan auto’s. Van stadsauto's tot gezinswagens, vind je een passende auto die aan jouw wensen voldoet op ons platform.
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                    X