Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto importeren uit Zwitserland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto importeren uit Zwitserland

Iemand ervaring mee?

Eerst sowizo een goedkoop dingske(ik dacht aan een poloke swiss ededion) importeren voor eens te proberen, als er iets tegenslaat valt het best mee qwa verloren euros.

1. Auto kopen in Zwiterland (vb 1000 euro) 750 op factuur laten zetten.
    2. Exportplaten aanvragen (Hoe?)
    3. Bij het buitenrijden van Ch douane papieren laten invullen (welke??)
    4. Laten inklaren bij de Belgische douane. (btw en importtax betalen 35% in totaal in grote lijnen)
    5. Achter een pvg of EU nr bij de constructeur
    5. Keuring en done

Waarom het zo moeilijk maken?
    Die uitdagen zelf vind ik wel geestig en bij de duurdere wagens vind je ginder wel leuke dingen die nergen anders te vinden zijn.

Polo 6n 1.4

In Zwitserland zijn veel auto's in goede staat te vinden. Het belangrijkste waar je op moet letten zijn de BTW en invoerrechten.. je brengt namelijk een auto de EU binnen. Zwitserland is een EVA land (géén EU land). De auto moet dus formeel ingeklaard worden.

Exportplaten kun je aanvragen bij het strassenverkehrsamt, maar kan de verkoper waarschijnlijk ook wel voor je regelen.

Vraag of de dealer EUR1 documenten voor je kan regelen, dan hoef je geen invoerrechten te betalen (10%) omdat de Polo binnen de EU geproduceerd is.
    Aan de Zwitsers Duitse grens betaal je de BTW 19% en vervolgens rij je de auto naar België. De auto is dan ingeklaard.

Comment

Of je laat de wagen naar BE transporteren.. Qua douaneformaliteiten kan de transporteur je ook op weg helpen..

Mvg,

Sent from my HTC Desire X using Tapatalk
      =================
      2016 Skoda Octavia RS

Comment

Transport gaat dan meer kosten dan de wagen waard is. Lijkt me niet de beste oplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Transport gaat dan meer kosten dan de wagen waard is. Lijkt me niet de beste oplossing.
          Voor zo een budgetauto is het idd niet interessant
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutomotiveImport Bekijk Berichten
            In Zwitserland zijn veel auto's in goede staat te vinden. Het belangrijkste waar je op moet letten zijn de BTW en invoerrechten.. je brengt namelijk een auto de EU binnen. Zwitserland is een EVA land (géén EU land). De auto moet dus formeel ingeklaard worden.

Exportplaten kun je aanvragen bij het strassenverkehrsamt, maar kan de verkoper waarschijnlijk ook wel voor je regelen.

Vraag of de dealer EUR1 documenten voor je kan regelen, dan hoef je geen invoerrechten te betalen (10%) omdat de Polo binnen de EU geproduceerd is.
            Aan de Zwitsers Duitse grens betaal je de BTW 19% en vervolgens rij je de auto naar België. De auto is dan ingeklaard.
            Hmm ben ik dan niet beter in Luxemburg dan is het maar 15%?
            En stel dat ik in De/Lu ga wat moet ik dan nog in België voorleggen/betalen? Niks veronderstel ik?
            Dus met het EUR1 document is het aankoopprijs + 19% btw and that it?
            Kan je dat zelf niet aanvragen bij AMAG in CH? (vw group importer)

Voor zo een budgetauto is het idd niet interessant
            1. Nee, maar ik zie het meer als een uitdaging.
            2. En dat kleur is enkel in CH geleverd and i like it.
            3. Bedoeling is om later duurdere modellen naar hier te halen en dan doe ik het liever juist doe ik met de polo iets mis kost het niet al te veel.
            Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Hmm ben ik dan niet beter in Luxemburg dan is het maar 15%?
              Waar ergens zie jij Zwitserland aan Luxemburg grenzen?
              Vanaf je Zwitserland verlaat, zit je in de EU (FR, DE, I of AT)

Comment

Waar ergens zie jij Zwitserland aan Luxemburg grenzen?
                De Zwitser rijdt er zelf mee tot in LU en daar komt de verkoop tot stand. En lukt het niet even over de grens en ik ben terug in Duitsland hé
                Polo 6n 1.4

Comment

Ja per toeval een auto gekocht in Schweiz... bieding gewonnen 300euro voor een polo 1.4 16v met 101pk.
                  Ik ga die halen met een trailer maar twijfel om hem in te schrijven of af te breken. Als ik eenmaal in Be ben kan ik dan alsnog beslissen om hem in te schrijven en hier de btw te betalen?

Waar bekomen ik het EURO1 document bij volkswagen CH of dieteren of ...?
                  Polo 6n 1.4

Comment

PS
                    Staan ook nog wel wat Alpina's te koop daar!:

Find the best price for BMW-Alpina with Comparis. Compare 184 offers and discover your dream car on Switzerland's largest marketplace

Comment

Working...
                    X