Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zware verkeersovertreding verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Mijn corsa 1.7dti sport uit 2003 was zelfs in de categorie "sport" omwille van de uitvoering . Bij AXA blijf je best weg. Dit is volgens mij de duurste verzekering.
    Idd ik betaal 200 euro nu voor mijn T3tje bij AXA. Per maand Maar dat zijn vrienden van mijn ouders...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      Dan vind ik uw reply ook niet echt nuttig gezien je ook niet bij typt wat "onwaar" zou zijn. Als je me er specifiek op wijst weet ik het in het vervolg ook hé..........nu weet ik niks.
      100% zeker ben ik niet ik zit ook niet in de verzekeringswereld, maar ik zie wel een en ander in praktijk.

Eerste zin kan verkeerd geïnterpreteerd worden.
      Vanaf 100kw is sport ...praktische ondervindingen bij meerdere maatschappijen voor een 21jarige.
      18 jarige start normaal op bm 11.
      €1000 simulatie (bm 8 in grote lijnen als je alleen aanklopt bij een maatschappij. (met enkel je auto) => zelfs voor mijn polo van 44kw kom ik soms aan een simulatie van €1000, dus voor 90kw ook aan ±1000 komen vind ik zo slecht nog niet. *
      €800 zelfde simulatie maar met Bm 0. [voor een 21jarige student vind ik dat nog steeds veel geld]

Dus als een van de ouders de auto op hem/haar neemt moeten bovenstaande prijzen zeker behaald worden of lager gezien het dan een totaal pakket is.

Tarificatiebureau wel daar zie ik allerlei bedragen passeren dus zeer ruim genomen.
      De laatse 4 lijnen lijken me ook correct in vele gevallen.
      Laatste lijn ja klopt niet echt feit, hangt meer af van de welwillendheid van de makelaar en de voorwaarden waaraan zij gebonden zijn.

*Dan nog mijn pa staat op 0 en betaald 280euro een simulatie voor mij met bm0 voor dezelfde auto komt op 550....ik zet hier geen compleet onjuiste bedragen neer, ze zullen niet juist zijn maar ook geen 100den euro's er naast.
      Idd, ik had beter wat meer uitleg gegeven. Was ook niet de bedoeling om u aan te vallen ofzo maar je ziet dikwijls mensen die denken te weten hoe de verzekeringen in elkaar zit en er komt heus wel meer bij kijken dan iedereen denkt.

Uw eerste alinea is al volledig mis. In elk contract staat dat je een correcte weergave vd realiteit moet geven en de maatschappij al de gegevens bezorgen om het risico correct in te schatten. Nagenoeg elke maatschappij vraagt uw schadeverleden van de laatste 5 jaar + eventuele intrekkingen vh rijbewijs + veroordelingen allerhande.

Het feit dat alles boven 100kw als sportwagen beschouwd wordt klopt ook niet. Criteria om te bepalen of het een sportwagen betreft heeft niet enkel te maken met het aantal kw. PK/gewicht verhouding is daar een belangrijke criterium

1000 euro ba is echt geen gemiddelde. Hangt af van de leeftijd, bonus-malus, woonplaats, kw van het voertuig dus een richtprijs is nagenoeg onmogelijk

tariferingsbureau is mogelijk na 3 weigeringen ipv 5. Dat het soms 5x zoveel kost klopt ook niet. Het tariferingsbureau is net in het leven geroepen om mensen met een zwaar schadeverleden toch nog een betaalbare verzekering aan te bieden. Wel duurder dan bij een maatschappij maar zeker niet 3, 4 of 5 maal zoveel.

Een grote mond en laten overbabbelen is net iets wat je niet moet doen. je kan idd offertes vragen en vergelijken en als je dan naar een makelaar gaat dan kan hij mss iets uit de brand slepen.
      Last edited by ; 18/08/2013, 23:29.

Comment

sommige wagens worden zowieso geclassificeerd als sportwagen/risicowagen. toen ik voor mijn eerste capri ging horen bij verzekering, was die ook 'geseind' als sportcoupé/risicowagen. en dit was maar een 2.0 4Cyl met de volle 101pk. dit is nog geen 75kW.
        men dodge heeft 110kW, is een 5.2V8 en rijd er al een jaar of 7 mee rond nu. totaal geen probleem bij de verzekering en t is ook geen sportwagen. die kost mij een 230€/jaar (men golf 1.6D van 1988 met 40KW kost meer dan 300€). pk's zeggen niks, kW's zeggen niks, cilinderinhoud zegt niks. maar de auto in zijn geheel (ook motos) worden in een tabel gegoten (zo is een CB600 hornet geen racemoto terwijl het DEZELFDE motor is van de oude CBR600. alleen zonder de kuipen, beide 95pk).

gewoon ff rondhoren, maar let ook op: goedkopere verzekeringen heeft ook zijn beperkingen. kijk vooral na dat je nog voor alles verzekererd bent en er geen limieten opgegeven worden. sommige maatschappijen hebben in de goedkopere modules ook een beperking van 10 of 20 000km zitten/jaar.
        ze gaan er totaal niet over zagen als ge 25 000km doet, maar als ge een zwaaar ongeluk met gewonden veroorzaakt, kunnen ze via de carpass perfect achterhalen met hoeveel km's u auto elk jaar op de keuring toekomt.
        net zoals de verklaring dat je in de laatste 5jaar geen ongelukken/zware overtredingen hebt begaan. ze controleren dit totaal niet hoor... tot je iets voor hebt.

deze redenen zorgen dan net ervoor dat jij een fout hebt begaan en hierdoor is je verzekering ongeldig verklaard en draai jij zelf op voor de kosten
        Last edited by ; 19/08/2013, 08:09.

Comment

Vandaag een mail gekregen van kbc, ik heb eerst een 'simulatie' laten maken op mijn mama haar naam met mij als courante bestuurder (zonder dat ze van men boete afweten). Zo heb ik toch al enig idee. Dan weet ik ook ineens hoeveel ze er bij lappen als ik terug ga om het uit te leggen ivm men boete.

Voor een bmw 318D (90kw/122pk) leeftijd 21 jaar - 3 jaar rijbewijs komt het in totaal op 910 euro per jaar voor BA + rechtsbijstand.

Is dit al aanvaardbaar?
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
            Vandaag een mail gekregen van kbc, ik heb eerst een 'simulatie' laten maken op mijn mama haar naam met mij als courante bestuurder (zonder dat ze van men boete afweten). Zo heb ik toch al enig idee. Dan weet ik ook ineens hoeveel ze er bij lappen als ik terug ga om het uit te leggen ivm men boete.

Voor een bmw 318D (90kw/122pk) leeftijd 21 jaar - 3 jaar rijbewijs komt het in totaal op 910 euro per jaar voor BA + rechtsbijstand.

Is dit al aanvaardbaar?
            Ik vind het redelijk veel zeker omdat uw moeder erbij staat. T.o.v als je het voertuig volledig alleen verzekert met ba en rechtsbijstand kom je op een €1085 bij assurax. Dus ze geven u een kleine 200euro "korting".
            Moest ik van u zijn: vraag nog een offerte bij de concurrentie. Doe het eens bij jongverzekerd die zouden de goedkoopste moeten zijn op onze leeftijd (21) dan zie je direct het verschil met de kbc.
            Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Moest ik van u zijn: vraag nog een offerte bij de concurrentie.
              Indien ik een offerte laat opmaken bij de concurrentie veronderstel ik dat het niet mogelijk is om de auto op mijn ma haar naam te zetten met mij als courante bestuurder? Of is het mogelijk dat men ma verzekerd is voor haar auto bij maatschappij A en voor mijn auto bij maatschappij B?
              Moet ik dan een aanvraag doen volledig op mij naam?

Bekijk

Comment

Indien ik een offerte laat opmaken bij de concurrentie veronderstel ik dat het niet mogelijk is om de auto op mijn ma haar naam te zetten met mij als courante bestuurder? Of is het mogelijk dat men ma verzekerd is voor haar auto bij maatschappij A en voor mijn auto bij maatschappij B?
                Normaal moet dat lukken niet zeker van...maar dan kan je net even goed alleen een offerte op uw naam vragen want...een verzekeraar geeft korting omdat je met meerdere verzekering bij hen komt ééntje zijn ze meestal liever kwijt dan rijk.
                Het is de bedoeling dat je een volledige offerte laat opmaken voor al jullie verzekeringen
                Auto 1
                Auto 2
                Auto 3
                Brand
                Familiale

Dan heb je een totaalaanbod.

Stel dat je bij kbc daar nu xxx€ voor betaald (puur fictief)
                Auto 1 300
                Auto 2 750
                Auto 3 910
                Brand 500
                Familiale 100

Vraag aan andere maatschappijen om een beter (lees goedkoper voor hetzelfde) voorstel te doen.

Om het simpel te zeggen als je één bak jupiler koopt krijg je ook geen 2de gratis hé maar 3 kopen is de 4de gratis. (bij wijze van spreken je weet wel wat ik bedoel hoop ik)
                Polo 6n 1.4

Comment

Bij KBC zit je goed die houden van rechtzaken. Denk dat er weinig Belgische banken meer voor de rechter hebben gestaan dan zij en voor heel wat andere zaakjes dan een snelheidsovertreding.

Indien ze veel commentaar hebben vraag hen dan eens hoeveel keer zij voor de strafrechter hebben gestaan in, pakweg, de laatste 15 jaar...

Altijd goed voor de sfeer...
                  Last edited by Elwood; 20/08/2013, 21:06.

Comment

Leuk om met te dreigen als je er al niet goed voor staat . Waarom zou je dat doen... Dit is gewoon dom... Het zijn niet enkel banken die verzekeringen aanbieden hé... Waarom ben je zo pro KBC?

@ verbatim: het is niet zeker dat de ouders zomaar hun verzekeringen willen verzetten omwille van een "fout" die hun zoon gemaakt heeft om zo een goedkopere autoverzekering te bekomen hé. Voor hetzelfde geld zijn de voorwaarden voor hen persoonlijk het beste waar ze momenteel zitten.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Leuk om met te dreigen als je er al niet goed voor staat . Waarom zou je dat doen...
                      Voor de lol

Waarom ben je zo pro KBC?
                      Geloof me als er iemand is die niet pro KBC is, ben ik het wel...
                      Last edited by Elwood; 20/08/2013, 21:42.

Comment

@ verbatim: het is niet zeker dat de ouders zomaar hun verzekeringen willen verzetten omwille van een "fout" die hun zoon gemaakt heeft om zo een goedkopere autoverzekering te bekomen hé. Voor hetzelfde geld zijn de voorwaarden voor hen persoonlijk het beste waar ze momenteel zitten.
                        Dat is een beetje de redenering van men ouders...

Heb volgende week donderdag een afspraak, ik hoop dat die persoon zegt dat hij het voor dezelfde prijs kan doen (wetende van men boete).

Maar die kans is eerder klein veronderstel ik?

Bekijk

Comment

Ik betaal voor m'n 105 kW €480 per jaar, en ben 22 jaar (platen op naam van m'n pa). Is bij DVV, misschien kan je daar ook eens zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            maar de auto in zijn geheel (ook motos) worden in een tabel gegoten (zo is een CB600 hornet geen racemoto terwijl het DEZELFDE motor is van de oude CBR600. alleen zonder de kuipen, beide 95pk).
                            De CBR heeft, ongeacht het jaar of de versie, ALTIJD meer vermogen gehad de CB van dezelfde generatie (10 tot 20%). Daarnaast hebben ze ook steeds een volledig verschillende overbrenging gehad waardoor de CBR makkelijk +20 km/h sneller was op top.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                              Ik betaal voor m'n 105 kW €480 per jaar, en ben 22 jaar (platen op naam van m'n pa). Is bij DVV, misschien kan je daar ook eens zien?
                              Dat is zeker de moeite om ook daar eens te kijken.
                              Maar is het mogelijk om de auto op mijn pa/ma zijn/haar naam te verzekeren terwijl ze beide bij een andere verzekeraar zitten (kbc en leasewagen)?

Bekijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                De verschillen tussen kantoren zijn vaak belachelijk, zeker voor jonge bestuurders.
                                Dus er kan een verschil op zitten bij kbc in bv Leuven en kbc in een boerengat?
                                Loopt dit niet allemaal via één of ander hoofdkantoor?

Bekijk

Comment

dan kan het ook afhangen van de drukte. Ik woonde bij Brussel en betaalde wat meer, omdat ze de kans op ongeval hoger inschatten. Dat ik de hele week met de wagen in Genk zat, daar werd niet over nagedacht.
                                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                    dan kan het ook afhangen van de drukte. Ik woonde bij Brussel en betaalde wat meer, omdat ze de kans op ongeval hoger inschatten. Dat ik de hele week met de wagen in Genk zat, daar werd niet over nagedacht.
                                    de prijs kan inderdaad van de woonplaats afhangen, vooral dan bij omniums zichtbaar omdat daar toch nog grotere risico's voor de verzekeringsmaatschappij zijn, maar ik zie hier overal dingen van verzekering bij ouders met jou als courante bestuurder, mijn verzekering (op naam van mijn moeder) bij KBC is destijds (2003-2004) stopgezet door KBC omdat dit wettelijk niet zou mogen (was geen ongeval of iets dergelijks gebeurd). Maar blijkbaar word het nog steeds door KBC aangeboden.
                                    1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                                    1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                                    2006 seat altea (daily)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijn5 Bekijk Berichten
                                      de prijs kan inderdaad van de woonplaats afhangen, vooral dan bij omniums zichtbaar omdat daar toch nog grotere risico's voor de verzekeringsmaatschappij zijn, maar ik zie hier overal dingen van verzekering bij ouders met jou als courante bestuurder, mijn verzekering (op naam van mijn moeder) bij KBC is destijds (2003-2004) stopgezet door KBC omdat dit wettelijk niet zou mogen (was geen ongeval of iets dergelijks gebeurd). Maar blijkbaar word het nog steeds door KBC aangeboden.

Ze bieden het alsinds nog steeds aan, meer nog, ze stelden het zelf voor aan ons. Om de prijs te drukken zeiden ze

Bekijk

Comment

Working...
                                      X