Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zware verkeersovertreding verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zware verkeersovertreding verzekering

Beste,

Ik heb enkele vragen omtrent men eerste verzekering.

Situatie:
    Ik heb al 3 jaar men rijbewijs (dus geen beginnend bestuurder meer) sinds men 18 jaar. Men leeftijd bedraagt dus 21jaar.
    Twee maanden na het behalen van men rijbewijs heb ik iets dom gedaan. Veel te snel gereden in een zone 50. Ik heb dan ook een rijverbod gekregen.
    Dit is al 3 jaar geleden, ondertussen geen enkele overtreding/boete gekregen (ik heb men lesje wel geleerd!). Ook nog nooit schade of een ongeval gehad.

Nu ben ik aan het kijken voor een wagen om naar de les (master) te rijden.
    Het zou gaan om een bmw 318d touring (2006 - 90kw/122pk)

Men vragen in verband met de verzekering:
    - Gaat de verzekering moeilijk doen omtrent men boete/rijverbod van 3 jaar geleden? (In gedachte houdend dat ik ondertussen 'clean' ben )
    - Is 122pk/90kw een zware motor volgens de verzekering? (Bezien ze dit al als een 'sportwagen' dus hogere categorie van verzekering)
    - Is de kans groot dat de verzekering mij gaat weigeren (Ik heb iets gelezen over een tarificatiebureau???)
    - Is een verzekering op mij ouders hun naam met mij als courante bestuurder mogelijk met mijn rijgeschiedenis (lees boete)

Gr,
    Berre
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

- Gaat de verzekering moeilijk doen omtrent men boete/rijverbod van 3 jaar geleden? (In gedachte houdend dat ik ondertussen 'clean' ben )
    Dat moet je hen niet wijsmaken!! Als het niet in hun contract staat van vroegere overtredingen mogen ze het zelfs niet vragen.

- Is 122pk/90kw een zware motor volgens de verzekering? (Bezien ze dit al als een 'sportwagen' dus hogere categorie van verzekering)
    Sport is vanaf 100kw.
    Bij onderstaande ga ik uit van bonus malus 8 (maar ik denk dat je nog geen verzekering had op uw naam of ergens bijstond?) dan is het normaal 11.

Maar als je de auto alleen op uw naam gaat verzekeren reken op een ±€1000 Ba(burgerlijke aansprakelijkheid) + RB(rechtsbijstand) 50 + bestuurdersverzekering €30.

Is dat BM 0: reken op een goeie €200 korting nog altijd dikke 800.

- Is de kans groot dat de verzekering mij gaat weigeren (Ik heb iets gelezen over een tarificatiebureau???)
    Je zal wel iets vinden maar het zal geld kosten.
    Tarificatiebureau is als je niks vind (je moet minstens 5 keer geweigerd zijn) maar reken erop dat je daar het dubbele a 5 dubbele betaald van een normaal iemand.

- Is een verzekering op mij ouders hun naam met mij als courante bestuurder mogelijk met mijn rijgeschiedenis (lees boete)
    JA, en dat is wat ik u zou aanraden ook!
    Je moet goed onderhanelen met de huidige verzekeraar van uw ouders voor een mooi tarief ik zou mikken op een 650a750.
    Anders offerte aanvragen bij een andere makelaar en doet die het goedkoper heb je al veel kans dat je huidige maatschappij zal plooien.
    Gewoon kwestie van een grote mond opzetten en u niet laten overbabbelen en als ze niks willen doen veranderen van maatschappij.
    (kbc smijt nogal met kortingen=> maar vraag dat ergens op de boerenbuiten daar maak je veel meer kans dan in leuven zelf bv)
    Last edited by verbatim2; 16/08/2013, 23:03.
    Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      Dat moet je hen niet wijsmaken!! Als het niet in hun contract staat van vroegere overtredingen mogen ze het zelfs niet vragen.

Tarificatiebureau is als je niks vind (je moet minstens 5 keer geweigerd zijn) maar reken erop dat je daar het dubbele a 5 dubbele betaald van een normaal iemand.

Je moet goed onderhanelen met de huidige verzekeraar van uw ouders voor een mooi tarief ik zou mikken op een 650a750.
      Anders offerte aanvragen bij een andere makelaar en doet die het goedkoper heb je al veel kans dat je huidige maatschappij zal plooien.
      Gewoon kwestie van een grote mond opzetten en u niet laten overbabbelen en als ze niks willen doen veranderen van maatschappij.
      (kbc smijt nogal met kortingen=> maar vraag dat ergens op de boerenbuiten daar maak je veel meer kans dan in leuven zelf bv)
      We zitten bij kbc met al onze verzekeringen
      Men zus heeft zich net een cooper D aangekocht en verzekerd op mijn ma haar naam met men zus als courante bestuurder: +- 700 euro voor BA

Maar in het contract lees ik dat ze moet verklaren de laatste 5 jaar geen zware verkeersovertreding gepleegd te hebben...
      Daar stopt het bij dus al... :s

Ik vraag me dan ook af of de kans reeel is dat ze me weigeren, want een verzekering van 2000-3000 euro kan ik als student onmogelijk betalen :s

Bekijk

Comment

Hmm zus bij de mama dus gij zou uw pa moeten hebben voor uw verzekering.

Jong verzekerd.be helpt u wel uit de nood (kantoor Lummen en naar Rudy vragen) hun voorwaarde is dat een van de ouders meegaat met de auto. Dan zetten ze u als courant bij.
        Als je een deftige prijs wil moet je er wat moeite voor over hebben....
        En kan jeje overtreding even toelichten?
        Polo 6n 1.4

Comment

Dat is de eerste keer dat ik hoor dat een verzekeringsmaatschappij daarnaar vraagt.
          Het zijn toch hun zaken niet of je zware overtredingen begaat, die moet je toch zelf betalen.

Het enige dat van belang is, is of je al een ongevallen gehad hebt en dan vooral of daar ongevallen in fout bij zijn.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Dat is de eerste keer dat ik hoor dat een verzekeringsmaatschappij daarnaar vraagt.
            Het zijn toch hun zaken niet of je zware overtredingen begaat, die moet je toch zelf betalen.

Het enige dat van belang is, is of je al een ongevallen gehad hebt en dan vooral of daar ongevallen in fout bij zijn.
            Ik denk dat verzekeringsmaatschappijen een verzekerde, van die leeftijd, als een extra gevaar aanzien als de verzekerde, op die leeftijd, zulks een zware snelheidsovertreding maakt. Verzekeringsmaatschappij zal misschien denken, - ah die heeft veel te snel gereden in een 50km/u zone en is nog jong, dus is dit een serieus risico. -

Comment

Bij leasingmaatschappijen moet je ook een document invullen waarbij men vraagt of je betrapt was op dronken rijden, zware verkeersboetes, rijbewijs kwijtn... De eerstre overtreding die je beging was met de verzekering op naam van je ouders?

Geen mogelijkheid om de MINI te delen met je zus
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Het is niet onlogisch dat een verzekering zoiets vraagt, want een zware verkeersovertreding zegt natuurlijk, vanuit hun risico inschatting, ook iets over de chauffeur.
                Het is aan u hen te overtuigen dat dit een eenmalige beginnersfout was.

Comment

Hmm zus bij de mama dus gij zou uw pa moeten hebben voor uw verzekering.
                  Is het niet mogelijk om nog een verzekering op mijn ma haar naam te nemen?
                  Zij heeft zelf een auto op haar naam + nu ook de auto van men zus (maar met men zus als courante bestuurder).
                  Dus is het niet mogelijk voor mij om via men ma me te verzekeren?
                  Want men pa heeft een leasewagen en ik denk dat die verzekering dan via het werk loopt?

Bekijk

Comment

En kan je je overtreding even toelichten?
                    120Km/u in zone 50.

Ik heb toen wel (op eigen initiatief, deze was niet verplicht/opgelegd) z'n cursus gevolgd van BIVV - Driver Improvement "Sta even stil bij snelheid". 3 Dagen lang.
                    Toon ik dit best aan de verzekeraar of stelt dit niets voor?

Bekijk

Comment

Is het niet mogelijk om nog een verzekering op mijn ma haar naam te nemen?
                      Zij heeft zelf een auto op haar naam + nu ook de auto van men zus (maar met men zus als courante bestuurder).
                      Dan staat ze met 3 auto's op haar naam....
                      1) Dan zou ik volgende doen: neem zelf de nummerplaat op uw naam en zet de verzekering op haar naam met u als courante bestuurder. [perfect mogelijk trouwens]
                      2) Nummerplaat op u en gy + u pa als courante bestuurders.

Want men pa heeft een leasewagen en ik denk dat die verzekering dan via het werk loopt?
                      Jep...

Maar ehm als ik even de algemene voorwaarden van KBC autopolis bijneem kan ik niks vinden dat je verplicht bent om aan te geven dat je ooit een zware overtreding begaan hebt...tenzij je het tegendeel bewijst met een foto van dat papier waar je dat zou moeten verklaren of algemene voorwaarden?

Polo 6n 1.4

Comment

Maar ehm als ik even de algemene voorwaarden van KBC autopolis bijneem kan ik niks vinden dat je verplicht bent om aan te geven dat je ooit een zware overtreding begaan hebt...tenzij je het tegendeel bewijst met een foto van dat papier waar je dat zou moeten verklaren of algemene voorwaarden?

https://multimediafiles.kbcgroup.eu/...oorwaarden.pdf
                        IMAG1406.jpg
                        (Telefoonkwaliteit, dus hopelijk is het leesbaar)

Het derde streepje:
                        "- Noch u noch een courante bestuurder werd gedurende de laatste 5 jaar veroordeeld voor of was betrokken in geschillen in verband met vluchtmisdrijf, rijverbod, zware verkeersovertredingen, dronkenschap, alcohol- of drugsintoxicatie of weigering bloedproef."

Bekijk

Comment

Los van de verkeersovertreding heb je al de perceptie tegen: jonge gast van 21 die met een BMW wil rijden. Voor een verzekeringsmakelaar komt dit als volgt over: 21 jaar (jonge en roekeloze chauffeur) BMW (sportwagen, dient alleen maar om snel mee te rijden). Die verkeersovertreding zal de komende jaren daarenboven nog als een molensteen rond je nek blijven hangen. Ondertussen mag je de beste en veiligste chauffeur zijn die er bestaat, de vooroordelen zullen blijven. Mocht je afkomen met een eenvoudige Volkswagen Polo, een Ford Fiësta of een Opel Corsa om te verzekeren, dan kijken ze al voor de helft anders naar je.

Stap eens met je ouders naar de makelaar. Als jullie effectief al jaren klant zijn, kunnen die makelaars soms wel iets regelen.

Comment

318d verzekeren mag geen probleem zijn.

Comment

Ah just dat papierken.... Eigenlijk moet je dat zien als een risicoschatting van de makelaar/maatschappij.
                              De meesten geven de keuze naast elk punt met ja of nee te beantwoorden, kbc in dit geval blijkbaar niet.

In de veronderstelling dat uw ouders volgende verzekering hebben bij kbc (totaalpakket)
                              *Auto 1
                              *Auto 2 + zus
                              *Brandverzekering
                              *familiale
                              *misshien een reisverzekering
                              *...
                              Hoe meer hoe beter.

Stap 1
                              Vraag een offerte wat het u zou kosten bij kbc als courante bestuurder met vermelding van je overtreding + cursus. Waarschijnlijk gaan ze u een redelijk hoge prijs geven. (indien het onder de 800 blijft OK)

Stap2
                              Eens met een van de ouders naar een andere verzekeraar gaan en vragen wat die voor u kunnen doen als totaalpakket (3autos brand familiale..). Vraag dit aan bij 2a3 maatschappijen. ik zeg maar iets hé (dvv, ethias, assurax, belfius), jongverzekerd sowizo een offerte aanvragen die hebben wel een aantal kantoren in de buurt.
                              Neem zeker uw polisen van kbc mee ofwel zeggen ze direct hier kunnen we niet onder gaan ofwel maken ze een offerte.
                              Wacht hun offertes af

Stap3
                              Eenmaal alles ontvangen ga met de goedkoopste nog eens terug naar KBC en kijk wat ze willen doen voor jullie...verschiet niet dat ze plots ook een zelfde tarief kunnen aanbieden
                              Doen ze het niet stap over naar de goedkoopste!

het vergt enige moeite de rest is aan u
                              ofwel doe je niks en betaal je veel te veel ofwel doe je iets en heb je een correcte prijs zo simpel is het.
                              Steek er een beetje moeite in en je vind een goedkope verzekering
                              Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                Beste,
                                Situatie:
                                Ik heb al 3 jaar men rijbewijs (dus geen beginnend bestuurder meer) sinds men 18 jaar. Men leeftijd bedraagt dus 21jaar.
                                Twee maanden na het behalen van men rijbewijs heb ik iets dom gedaan. Veel te snel gereden in een zone 50. Ik heb dan ook een rijverbod gekregen.
                                Ik herinner mij een artikel in de krant...

Brecht, vergeet ook niet bij verschillende verzekeringskantoren te gaan horen. De verschillen tussen kantoren zijn vaak belachelijk, zeker voor jonge bestuurders.
                                -

Comment

Ik heb mijn rijbewijs in 2008 behaald. In 2009 veel te snel gereden én geflitst ==> moeten voorkomen toen in 2010 toen ik mijn rijbewijs 2 jaar en 4 dagen had, waardoor ik niet als beginnend bestuurder werd gerekend.
                                  Vorige week heb ik een verzekering op mijn naam afgesloten bij DVV voor 132 pk/97kW. Voor Argenta is de wagen in kwestie een sportwagen, voor DVV niet. Hoe dan ook deden ze niet moeilijk over dat rijverbod.
                                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                  1990 Volvo 344
                                  1991 Mercedes W124 230CE
                                  2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                  1980 Volkswagen Derby CLS
                                  1990 Mercedes W124 230CE
                                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Sport is vanaf 100kw.
                                    Bij onderstaande ga ik uit van bonus malus 8 (maar ik denk dat je nog geen verzekering had op uw naam of ergens bijstond?) dan is het normaal 11.

Maar als je de auto alleen op uw naam gaat verzekeren reken op een ±€1000 Ba(burgerlijke aansprakelijkheid) + RB(rechtsbijstand) 50 + bestuurdersverzekering €30.

Is dat BM 0: reken op een goeie €200 korting nog altijd dikke 800.

sorry maar ik heb nog nooit zoveel onwaarheden gelezen als in uw reply. Het is goed dat je de mensen wil helpen maar als je niet 100% zeker bent van de info dan zeg je dat ofwel erbij ofwel antwoord je niet.

Comment

sorry maar ik heb nog nooit zoveel onwaarheden gelezen als in uw reply. Het is goed dat je de mensen wil helpen maar als je niet 100% zeker bent van de info dan zeg je dat ofwel erbij ofwel antwoord je niet.
                                      Dan vind ik uw reply ook niet echt nuttig gezien je ook niet bij typt wat "onwaar" zou zijn. Als je me er specifiek op wijst weet ik het in het vervolg ook hé..........nu weet ik niks.
                                      100% zeker ben ik niet ik zit ook niet in de verzekeringswereld, maar ik zie wel een en ander in praktijk.

Eerste zin kan verkeerd geïnterpreteerd worden.
                                      Vanaf 100kw is sport ...praktische ondervindingen bij meerdere maatschappijen voor een 21jarige.
                                      18 jarige start normaal op bm 11.
                                      €1000 simulatie (bm 8 in grote lijnen als je alleen aanklopt bij een maatschappij. (met enkel je auto) => zelfs voor mijn polo van 44kw kom ik soms aan een simulatie van €1000, dus voor 90kw ook aan ±1000 komen vind ik zo slecht nog niet. *
                                      €800 zelfde simulatie maar met Bm 0. [voor een 21jarige student vind ik dat nog steeds veel geld]

Dus als een van de ouders de auto op hem/haar neemt moeten bovenstaande prijzen zeker behaald worden of lager gezien het dan een totaal pakket is.

Tarificatiebureau wel daar zie ik allerlei bedragen passeren dus zeer ruim genomen.
                                      De laatse 4 lijnen lijken me ook correct in vele gevallen.
                                      Laatste lijn ja klopt niet echt feit, hangt meer af van de welwillendheid van de makelaar en de voorwaarden waaraan zij gebonden zijn.

*Dan nog mijn pa staat op 0 en betaald 280euro een simulatie voor mij met bm0 voor dezelfde auto komt op 550....ik zet hier geen compleet onjuiste bedragen neer, ze zullen niet juist zijn maar ook geen 100den euro's er naast.
                                      Polo 6n 1.4

Comment

Mijn corsa 1.7dti sport uit 2003 was zelfs in de categorie "sport" omwille van de uitvoering . Bij AXA blijf je best weg. Dit is volgens mij de duurste verzekering.
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                        X