Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor auto met 7 volwaardige zitplaatsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tips voor auto met 7 volwaardige zitplaatsen

Hallo,
    wij zijn een nieuw samengesteld gezin met 4 kids (oudste is 7, de jongste 3).
    We zijn al een tijdje op zoek naar de juiste wagen maar geraken er maar niet uit.
    Zijn er leden hier die met een 7 zitter rijden en er (niet) tevreden van zijn? De ford s-max/galaxy, vw caddy maxi/sharan, seat alhambra, opel zafira/tourer, peugeot 5008 zijn wagens die voor ons voor- en nadelen (vooral de prijs) hebben.
    Het spijtige is dat in de garages zelf zelden een 7 zitter in de showroom staat om effectief de beenruimte en andere zaken te bekijken.
    Alvast bedankt,

grtjs

nissan evalia ?

ziet er niet zo goed uit maar moet een heel betaalbaar, kranig en practisch busje zijn

Comment

Peugeot Expert Tepee ? kunnen tot 9 personen in

Comment

Als je echt een volwaardige zevenzitter wil, mag je niet voor een type à la 5008 kiezen imo, maar minstens een volwaardige MPV nemen.

Als je tweedehands wil gaan, is een grand espace zeker een aanrader. Heb zelf 4 jaar met de korte versie gereden en ik was daar héél erg tevreden over.
        Tweedehands ook meestal vrij goedkoop.
        Ik weet, er bestaan veel kwaliteitsverhalen over de Espace, maar ik heb nooit een echt probleem gehad op 180.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Als je echt een volwaardige zevenzitter wil, mag je niet voor een type à la 5008 kiezen imo, maar minstens een volwaardige MPV nemen.

Als je tweedehands wil gaan, is een grand espace zeker een aanrader. Heb zelf 4 jaar met de korte versie gereden en ik was daar héél erg tevreden over.
          Tweedehands ook meestal vrij goedkoop.
          Ik weet, er bestaan veel kwaliteitsverhalen over de Espace, maar ik heb nooit een echt probleem gehad op 180.000km
          Hier thuis ook nog een Espace gehad en daar op 120000km ook geen noemenswaardige problemen mee gekend. Was ook de korte versie, maar met 5 in de auto (allemaal 18+ ) vlot overal geraakt. 1 maal een topbox gemonteerd als we met 6 op skiverlof gingen. Al de rest (jaarlijks zomerverlof en met 5 op skireis) lukte zonder topbox.

Comment

Heb zelf de Caddy Maxi en 1 van mijn vorige wagens was de gewone Caddy. Alhambra was mijn wagen tot 2maanden geleden, maar was wel vorig model.
            Voor iets van 19000 euro (in mijn geval 21000 door de DSG) in Dark And Cool- uitvoering heb je volgens mij 1 van de ruimste wagens die er beschikbaar zijn voor dit geld. Denk dat je niet ruimer kan voor minder. De Maxi heeft op de laatste 2plaatsen nog iets meer beenruimte (+4 a 5 cm) dan de gewone die toen ook al volstond om volwassenen mee te nemen. Koffer is dan nog op de bodem een 65cm diep, dus nog bruikbaar. In de praktijk ga je met 6volwassenen en bagage op vakantie. Indien 7personen, zal je toch nog dakkoffer moeten nemen. Verbruik is bij mij net iets over de 6liter. Het is geen 'drivers' car, maar gewoon een voertuig om u van a tot b te brengen, ook al is b ver weg (goede zitkwaliteit). Zelfs de 1.6tdi is voldoende om onder belading nog vlot 120/130 te doen op autostrade.

Alhambra (1.9tdi 85kw) is een stuk comfortabeler, maar nog minder als 'drivers'car... Hier kan je figuurlijk makkelijk een kilometertje langer mee rijden...maar dan liefst op de autostrade..
            Plaatsaanbod is een stukje kleiner dan in de Caddy Maxi maar zeker niet dramatisch. Met wat gepuzzel ga je ook hier met 6volwassenen en bagage op vakantie. Met 7 denk ik dat zelfs met dakkoffer het niet gaat lukken. Koffer op de bodem was ongeveer 45cm. Verbruik een stukje hoger (+1.5l) en ook voldoende voor op autostrade.

Nissan Evalia zoals Bobo ook al zei is volgens mij ook een degelijk alternatief. Smallere inetrieur moet je wel eens nakijken, maar voldoende kofferruimte en 'economische' 1.5 dci motor bij een licht leeggewicht (dus normaal ook vrij zuinig)

Je kan ook eens kijken voor de Renault Grand Kangoo, Fiat Doblo en Opel Combo in lange uitvoering... Ook allemaal vergelijkbaar met de Caddy. Alleen denk ik dat de verbruikcijfers in het voordeel vd Caddy gaan zijn als ik naar www.spiritmonitor.de kijk.

Zolang je met jonge kids zit, is zo een type Caddy aangewezen qua beschadigingen die de kids toch wel op elke wagen toebrengen (gebruikssporen). Op een wagen van 30000 of meer ga het het toch niet leuk vinden dat hij er na 5-6jaar al afgeleefd uitziet.

Moest je nog iets willen weten over mijn (vorige) wagens, let me know...
            Last edited by ; 07/08/2013, 09:57.

Comment

Mijn buur heeft een Citroën C8 ( kloon = Peugeot 807 ? ) en heeft enkel volwaardige plaatsen............7 stuks in totaal en kan er ook zetels uitnemen waar ie wil dacht ik ( vooraan niet , maar alles erachter wel ) Nadeel : dit is al een ouder type van wagen/model en binnenkort maken ze die zelfs niet meer.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Mijn buur heeft een Citroën C8 ( kloon = Peugeot 807 ? ) en heeft enkel volwaardige plaatsen............7 stuks in totaal en kan er ook zetels uitnemen waar ie wil dacht ik ( vooraan niet , maar alles erachter wel ) Nadeel : dit is al een ouder type van wagen/model en binnenkort maken ze die zelfs niet meer.....
                Dit is zowat dezelfde afmetingen en gebruiksgemak als de vorige generatie VW Sharan/ Ford Galaxy/ Seat Alhambra, dus zal net als mijn beschrijving voldoen voor 6 en bagage...

Comment

Een Dacia lodgy zou ik eventueel ook nog overwegen. Ik zou wegblijven van een 807 of Espace ... zijn niet direct de meest betrouwbare modellen

Comment

Mijn buurvrouw heeft zo een 807 en die is al jaaaaaaaaren oud , hoor ze niet klagen...hangt allemaal af van de onderhoudsintervallen en hoe je met de wagen rijdt bij koude motor....over elke auto kan je wel iets negatief vinden op het net , zijn ze daarom allemaal slecht ?

Comment

Bedankt voor de tips allemaal!
                      Met Renault heb ik persoonlijk een heel slechte ervaring, zowel qua wagen als qua service van renault zelf.
                      ik ben vanmiddag naar Opel garage geweest en ik heb mijn kids meegenomen om effectief de beenruimte te zien. In de klassieke Zafira valt dat nog redelijk goed mee en in de Tourer is het nog beter. Vanwege de actie met de stockwagens heb ik een offerte laten maken op een paar van de stockwagens. Het verschil in prijs van de klassieke Zafira en de Tourer is toch wel groot: voor een benzine zafira (na alle aftrek van kortingen en terugname huidige wagen) is het nog 10000€ dat ik moet opleggen, voor de tourer moet ik 17000€ opleggen....
                      ik vraag me enkel af of een 1.6 benzine motor (115pk) 'sterk' genoeg is met 6 personen, ik ben nu gewend om met een 1.9 tdi (90pk) te rijden... Volgens de verkoper moet de 1.6 benzine zeker niet onderdoen voor de oudere 1.9 tdi...

Comment

Koppel zul je missen van de diesel Zeker bij zwaardere belading zul je het verschil echt merken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                          Koppel zul je missen van de diesel Zeker bij zwaardere belading zul je het verschil echt merken!
                          Zelfs als Opel verkoper moet ik deze mening wat bijtreden... De 1600 doet zijn werk, maar koppel is minder dan je huidige diesel en er is daarenboven geen turbo aanwezig...

Comment

Mijn ouders hebben zo'n Zafira Classic met 1600 benzine motor. Die is vlot genoeg (naar mijn menig). Met 6 personen is hij nog niet getest geweest, maar al wel met 3 volwassenen aan boord (2 man, 1 vrouw), 2 kinderen (5j & 3j) en een volle koffer.

Met welke wagen rijd je nu?

Comment

Ik rij nu met VW Touran 1.9tdi
                              Ik moet toegeven dat het pijn doet om deze weg te doen want het is ne zalige auto maar helaas te klein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke_82 Bekijk Berichten
                                Ik rij nu met VW Touran 1.9tdi
                                Ik moet toegeven dat het pijn doet om deze weg te doen want het is ne zalige auto maar helaas te klein
                                Ik ga zeker niet zeggen dat het de beste keuze is, maar als je dan in de caddy gaat stappen, ga je het gevoel hebben thuis te komen... Dashboard layout is quasi hetzelfde en ze delen nog vele andere delen...
                                En net zoals eerder is gezegd... Het koppel ga je zekers missen, maar om een 1600 benzine nu helemaal af te schrijven is een beetje kort door de bocht. Verbruik gaat wel stevig verschil geven bij dergelijke auto's.

Comment

Die 115 pk gaat zeker genoeg zijn , tenzij je wil racen..........vroeger hadden ze ook geen 100 pk en kwamen ze ook overal met de wagen. Nu heb je in vergelijking met de auto's van veel meer koppel en die extra pk's . Wanneer heb je genoeg ? Zo'n tourer is wel veel ruimer dan dat oude model hoor , ook qua looks ..... ( prijs navenant lees ik )

Comment

BMW X5, Audi Q7? oke nee dat is natuurlijk een andere prijsplasse

ik denk ook een 2dehands Grans Espace een goede wagen e zijn voor wat je zoekt, groot, betrouwbaar en tof om met de rijden. Het blijft natuurlijk wel een Renault, Bij de Amerikaanse busjes vind je misschien ook wel iets niet te duur eventueel 2dehands zoals bij chryseler... Veel succes zou ik zeggen!

Comment

Mmm, zo ne Q7 zou me ook wel kunnen bekoren als ik de centjes daarvoor had of ne VW Sharan met alles erop en eraan.... ;-)
                                      Af en toe (hardop) dromen mag he :-)

maar Renault, daar doe ik eigenlijk niet eens de moeite voor om te bekijken...

Comment

Bij Hyundai hebben ze de H1, nieuw misschien wat aan de top van het budget maar tweedehands volgens mij zeker te overwegen. Anders idd een Caddy Maxi.

Ik begrijp niet goed dat je Touran te klein is maar een Zafira of Zafira Tourer wel zou voldoen. Scheelt dat zoveel in ruimte?
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Working...
                                        X