Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de hands auto kopen die door vorige eigenaar nog wordt afbetaald

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2de hands auto kopen die door vorige eigenaar nog wordt afbetaald

Is er enig risico verbonden aan het kopen van een recente 2de hands wagen van een particulier die diezelfde wagen nieuw had gekocht en nog altijd moet afbetalen?

Zo ja, waar moet ik zeker op letten?

Nope je maakt toch papieren op.

Comment

En met papieren bedoel je een contract tussen de 2 personen dat de auto werd verkocht of wat bedoel je hier juist mee?
      Sorry maar heb nog nooit een wagen gekocht dus heb er geen ervaring mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus Bekijk Berichten
        Is er enig risico verbonden aan het kopen van een recente 2de hands wagen van een particulier die diezelfde wagen nieuw had gekocht en nog altijd moet afbetalen?

Zo ja, waar moet ik zeker op letten?
        Probeer rechtstreeks aan de kredietgever te betalen,... De kredietgever is de eigenaar van de auto. Of een papier vragen aan de kredietgever, waar ze in verklaren dat je de auto schuldenvrij koopt.

Comment

Kredietgever = eigenaar? Klopt niet, dit is alleen als die de factuur heeft laten neerleggen op de griffie van de rechtbank van koophandel en daarmee in de rechten van de onbetaalde verkoper is getreden. Wordt weinig toegepast bij een consumentenkrediet, des te meer in de professionele sfeer
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Kredietgever = eigenaar? Klopt niet, dit is alleen als die de factuur heeft laten neerleggen op de griffie van de rechtbank van koophandel en daarmee in de rechten van de onbetaalde verkoper is getreden. Wordt weinig toegepast bij een consumentenkrediet, des te meer in de professionele sfeer
            Dus wat moet hij nu doen ? Klopt het nu of niet ? We hebben gewoon te weinig gegevens. Als koper zou ik contact opnemen met zijn kredietverstrekker.

Comment

Dat lijkt me inderdaad een verstandige stap

Sent from my iPad using Tapatalk
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als die gast stopt met betalen dan komen ze bij jou de auto halen, verkoopsovereenkomst of niet.

Comment

Nee, da's niet zo. Hij is vermoedelijk particulier en als particulier dien je niet na te gaan of er een financiering op een wagen zit. De bank zal zich wenden tot de kredietnemer en van hem het geld terugeisen. Een handelaar in wagens moet wel nagaan of een wagen onbelast is. Hij kan en zal aansprakelijk worden gesteld. Wat er gebeurt als je nu uitdrukkelijk op de verkoopsovereenkomst gaat schrijven dat er nog een financiering op zit...? Natuurlijk is het zuiverste dat je de kredietgever rechtstreeks betaalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Als die gast stopt met betalen dan komen ze bij jou de auto halen, verkoopsovereenkomst of niet.
                    Waarom? Er rust toch geen hypotheek op die auto? En het eigendomsrecht van de wagen primeert.

Ik zou dat wel niet betrouwen, een auto die nog niet afgelost is. De kredietnemer kan gewoon in de shit zitten, ofwel is dat zo'n lemon car dat hij er nu nog vanaf wil voor hij letterlijk uit elkaar valt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Das niet waar.

Comment

De verkoper moet contact opnemen met de kredietgever en een regeling proberen te krijgen om de auto te mogen verkopen. Sommige kredietinstellingen gaan hier makkelijk mee om, anderen doen er heel moeilijk over. Toen mijn vader overleden was mochten we zijn auto verkopen maar de lening kon/mocht niet afgekocht worden. Ikzelf mocht 15 jaar geleden mijn auto niet verkopen zolang de lening lopende was. Mijn broer mocht het wel maar moest ofwel de lening afkopen ofwel de lening overschrijven op een ander voertuig.

Comment

Working...
                        X