Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KIA: via dealer of Cardoen vs garantie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• KIA: via dealer of Cardoen vs garantie

Guys (& maybe girlz?),

Via dealer KIA kopen: 7 jaar garantie sowieso... Bij Cardoen: goedkoper dan bij dealer (groot verschil zelfs), maar... 2 jaar standaard garantie + opleggen om 5 jaar extra garantie te hebben. En, franchise van 500€ bij Cardoen.

Nu, weet er iemand meer verschillen dan het bovenstaande? En, ik dacht dat Kia-garantie overdraagbaar was (zoals ik lees op de KIA-website), dus waarom opleggen bij Cardoen?

Iemand ervaring/kennis hierover?

Thx,
    Fred.

Als het een belgische Kia is is de garantie inderdaad overdraagbaar naar de volgende eigenaar.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Die kia bij cardoen zijn wel speciale gestripte versies hoor.
      Dus een prijsvergelijking is toch moeilijk.
      Heb je al een prijsofferte gevraagd bij een verdeler ?

Comment

Prijsofferte: nóg niet. In die zin inderdaad moeilijk stel ik zelf ook vast: appelen met appelen vergelijken... Terechte opmerking: het model dat ze bij Cardoen verkopen, is ook niet meer te vinden via de website...

Nu, wat die overdraagbaarheid betreft: is het ook niet zo dat de vorige eigenaar het onderhoud tot op de km exact moet naleven, volgens een of andere richtlijn van Kia? De minste afwijking = vervallen van de garantie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fredduc Bekijk Berichten
          Prijsofferte: nóg niet. In die zin inderdaad moeilijk stel ik zelf ook vast: appelen met appelen vergelijken... Terechte opmerking: het model dat ze bij Cardoen verkopen, is ook niet meer te vinden via de website...

Nu, wat die overdraagbaarheid betreft: is het ook niet zo dat de vorige eigenaar het onderhoud tot op de km exact moet naleven, volgens een of andere richtlijn van Kia? De minste afwijking = vervallen van de garantie?
          Niet uit eigen ervaring maar vanuit kennissen en die zeiden inderdaad dat je alles moet volgen volgens de richtlijnen van Kia om u garantie te kunnen behouden.

Comment

Sowieso eens langs een dealer gaan en de details bevragen (en liefst op papier meekrijgen)

Comment

Kia's van Cardoen kunnen uit het buitenland komen en hebben vaak andere motorisaties, opties, standaarduitrustingen,... Cardoen pakt altijd uit dat ze zoveel goedkoper zijn maar eigenlijk ben ik het er niet mee eens. Ze vergelijken vaak nieuwprijzen van dealer zonder kortingen met hun prijs van auto's die reeds kms hebben. De kortingen die zij geven zijn niet echt correct vind ik.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                De kortingen die zij geven zijn niet echt correct vind ik.
                Ben ik het volledig mee eens.........vraag gewoon prijs bij de dealer en ga voor een auto waar je mogelijk alles zelf nog kan kiezen : metaalkleur , motor , binnenbekleding , cruise control , ea....en vergelijk de prijs van de dealer mét korting met de auto van Cardoen .

In mijn geval kon ik ook niets extra meer kiezen ( buiten een trekhaak oid ) doch mijn auto had net alle opties die ik ook persé wou en zelfs nog een paar extra die er standaard bijzaten vanwege de versie....)

Vb : mijn auto stond ( zonder kortingen uiteraard) geprijsd aan 30.444 €.........en ik reed er mee buiten voor 22.500 € Daar kan Cardoen een puntje aan zuigen

Comment

vergelijken met Cardoen

Nieuwe wagens bij Cardoen komen inderdaad van uit Europa. Vergelijken is echt niet moeilijk omdat de oorspronkelijk catalogusprijs wordt meegegeven en je altijd kan zien welk voordeel je hebt. Wat de waarborg betreft; bij Cardoen kan je op elke nieuwe wagen je waarborg verlengen tot 7 jaar. Ook deze waarborg is overdraagbaar en de combinatie van de laagste prijs garantie en de verlengde waarborg zorgt er voor dat je als consument voordelig en veilig koopt. Heb je een offerte, contacteer me dan, ik zal ze open en eerlijk met je vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cardoen Bekijk Berichten
                    ......... bij Cardoen kan je op elke nieuwe wagen je waarborg verlengen tot 7 jaar. Ook deze waarborg is overdraagbaar...
                    Is dat bij elk merk of enkel bij Kia ?? (tot 5 jaar Toyota en nog wat merken , maar 7 jaar bij ALLE merken ???? )

Waarom is er geen 7 jaar garantie "standaard" op Kia-auto's bij Cardoen ?

In een merkgarage ( Kia ) moet je er toch ook niet voor bijbetalen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cardoen Bekijk Berichten
                      Nieuwe wagens bij Cardoen komen inderdaad van uit Europa. Vergelijken is echt niet moeilijk omdat de oorspronkelijk catalogusprijs wordt meegegeven en je altijd kan zien welk voordeel je hebt. Wat de waarborg betreft; bij Cardoen kan je op elke nieuwe wagen je waarborg verlengen tot 7 jaar. Ook deze waarborg is overdraagbaar en de combinatie van de laagste prijs garantie en de verlengde waarborg zorgt er voor dat je als consument voordelig en veilig koopt. Heb je een offerte, contacteer me dan, ik zal ze open en eerlijk met je vergelijken.
                      Mooi dat een keten als Cardoen de moeite doet om te reageren. Wat ik me afvraag, is het verlengbaar tot 7 jaar fabrieksgarantie of is het een bijkomende verzekering die afgesloten wordt genre realgarant voor de bijkomende jaren? Deze dekt namelijk niet alles.

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Bij Dex zeiden ze dat op alle KIA's 7 jaar internationale fabrieksgarantie was (wat niet zo is bij Hyundai). Op hun KIA modellen stond er dan ook 7j garantie (vanaf eerste inschrijving).

Comment

Ook uitkijken tot hoeveel kms natuurlijk.

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                          X