Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar kitcar kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waar kitcar kopen?

Iemand enig idee waar je een bouwpakket kan kopen om je eigen kitcar te bouwen? Genre Lotus super 7 / caterham / Tiger. Eventueel ook iets genre AC Cobra/DAX? Krijg je dergelijke wagens nog in het verkeer de dag van vandaag?

Eventueel ook reeds gebouwde kitcar of een Lotus Elise S2 in oranje of geel. Haalbaar voor 15000 euro? Budget is nog rekbaar...

Iemand andere voorstellen? Het moet vooral exclusief zijn er snel uitzien. Geen BMW, Mercedes, Audi,... (te gewoon)
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Wil wel eens informeren waar mijn vriend de zijnen heeft gekocht ( en zelf samen gestoken ) motor R1 met 180 PK

Deze dus :

Comment

Zou ideaal zijn. Enig idee van de aankoopprijs? Heeft hij deze makkelijk in het verkeer gekregen? Op O platen of...? Kan je als "leek" zoiets in elkaar krijgen of heb je al een halve garageuitrusting ervoor nodig?

Iemand ervaring met deze mannen
      DAX BENELUXFor Fun & PowerMEER OVER DAX BENELUXDAX BENELUXFor Fun & PowerMEER OVER DAX BENELUXDAX BENELUXFor Fun & PowerMEER OVER DAX BENELUX DAX BENELUX Occasions in de spotlight Pilgrim Sumo € 23.995,= Classics Roadster – Ford V8 Prijs € 59.995,- GD MK4 “COBRA” – V8 € 49.995,-

Lukt de inschrijving via UK nog?

Edit: hmmm... bestond al een topic van. blijkbaar niet zo eenvoudig
      Last edited by BEEMER; 28/05/2013, 18:08.

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
        Zou ideaal zijn. Enig idee van de aankoopprijs? Heeft hij deze makkelijk in het verkeer gekregen? Op O platen of...? Kan je als "leek" zoiets in elkaar krijgen of heb je al een halve garageuitrusting ervoor nodig?

Iemand ervaring met deze mannen

Lukt de inschrijving via UK nog?

Edit: hmmm... bestond al een topic van. blijkbaar niet zo eenvoudig
        http://www.autoforum.be/showthread.p...wpakket-kitcar
        Dacht 15k ( zou nog eens moeten vragen )
        Staat op gewone platen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
          Dacht 15k ( zou nog eens moeten vragen )
          Staat op gewone platen ...

Met een motoblok krijg je dat nieuw niet meer op de weg.

Kijk ook eens bij Oracle Cars in Lokeren voor een Westfield dan heb je in ieder geval een aanspreekpunt. Caterham levert ook kits maar die invoerder heeft me ooit zo eens afgeblaft dat ik nog liever te voet zou gaan dan met een auto van hem te rijden.

Met een 15k budget zou ik van een cobra afblijven want dan kom je echt in de "zooi-afdeling" terecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
            Met een motoblok krijg je dat nieuw niet meer op de weg.
            Is nochtans zo van mijn vriend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Is nochtans zo van mijn vriend

Ja dat lukte tot april 2009 daarna niet meer geloof ik.

Comment

@Beemer: Ik had je in het verleden al eens een pb hierover gestuurd... Had je daar wat aan?

Comment

Ja dat lukte tot april 2009 daarna niet meer geloof ik.

Jawel, er is bepaald bedrijf in de uk die kitcars in stukken naar de klant stuurt, de klant zet die zelf in elkaar. Dan gaat de wagen terug naar de uk waar ze hem homologeren en dan terug naar de klant voor in te voeren

Comment

mail eens naar JEM design, hij is bezig met zo een kitcar van dat bedrijf

De beste links vind je op Jemdesign. Plaats nu ook zelf je links op onze startpagina.

De gene waar hij nu aan bezig is met custommade body (Rx8 front)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                      @Beemer: Ik had je in het verleden al eens een pb hierover gestuurd... Had je daar wat aan?
                      oooow mijn geheugen laat me even in de steek. Ik weet dat ik x tijd geleden er al eens over gepraat had, maar ik herinner met je pb niet meer. Heb je hem nog? Zal ongetwijfeld interessant geweest zijn maar ik weet het niet meer. Ondertussen is de auto afgeschreven van mijn schoonbroer en komt er wat geld vrij om iets te kopen. Zijn Hyundai Sante Fe blijft als people carrier maar een toy mag erbij. Ik vrees echter alleen dat een O plaat geen optie zal zijn... Hij wil de auto hoofdzakelijk in de week gebruiken als toy om patienten te bezoeken aangezien hij ook kids heeft. De laatste zin komt wellicht raar over maar zo is het... Is nu niet direct de juiste auto ervoor dus ik veronderstel dat de Hyundai snel het werk zal verder zetten en dat het speeltje occasioneel zal buitenkomen.

Heb ondertussen al vernomen dat kitcars met moto motor niet écht aan te raden zijn. Ook eens gaan shoppen bij Westfield en Caterham. Ondertussen heeft hij ook interesse in een Porsche Boxster. Iets totaal anders... Eigenlijk 10000000den keren beter voor hem... Maar zijn absolute voorkeur is de Elise of een kitcar. Zijn er bedrijven die Elises verhuren? Ik zou hem eens een test willen laten doen want volgens mij beseft hij niet wat gaat kopen. Gelijkaardige vraag voor zo een kitcar. Desnoods even meerijden zodat hij toch een idee heeft. Bij voorkeur regio Mechelen.
                      Last edited by BEEMER; 28/05/2013, 21:40.

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Je moet eens kijken via Google ,in Lokeren is er ook een verdeler!
                        groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Jawel, er is bepaald bedrijf in de uk die kitcars in stukken naar de klant stuurt, de klant zet die zelf in elkaar. Dan gaat de wagen terug naar de uk waar ze hem homologeren en dan terug naar de klant voor in te voeren
                          Neen dit is foutieve informatie. Dit ging via SVA (single vehicle approval) en dit is veranderd naar IVA (individual vehicle approval) hetgeen niet meer aanvaard wordt sedert 2009. Nu heb je een COC nodig of een individuele goedkeuring. Dit lukt niet meer met motoblok.

Comment

Het zal wellicht een MEV Sonic 7 worden. Iemand enig idee of er al exemplaren in België ingeschreven zijn?

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Het zal wellicht een MEV Sonic 7 worden. Iemand enig idee of er al exemplaren in België ingeschreven zijn?
                              Weet niet of er al zijn maar geloof wel dat er problemen waren om het chassis in Duitsland door de TUV te krijgen. Als ik me niet vergis ging het hem om de sterkte van het frame ter hoogte van de gordelbevestigingen.

Ik ben, tot mijn grote spijt, nogal een expert in crashes met buizenframes en 15 jaar geleden zonder nadenken maar nu zou ik niet meer in zo'n Mev kruipen... Als je dat vergelijkt met het chassis van een Ariel en kijkt en wat er zelfs daarmee gebeurd wanneer het misloopt...
                              Last edited by Elwood; 30/05/2013, 21:04.

Comment

Neen dit is foutieve informatie. Dit ging via SVA (single vehicle approval) en dit is veranderd naar IVA (individual vehicle approval) hetgeen niet meer aanvaard wordt sedert 2009. Nu heb je een COC nodig of een individuele goedkeuring. Dit lukt niet meer met motoblok.

Dan zit de maker van de kitcar dat ik heb gepost met een serieus probleem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Dan zit de maker van de kitcar dat ik heb gepost met een serieus probleem
                                  Als hij die nu hier op de baan wil krijgen 100% zeker dat dit niet gaat.

Comment

Als hij die nu hier op de baan wil krijgen 100% zeker dat dit niet gaat.
                                    Is er al een tijdje mee bezig en zoals hij nu staat vermoed ik dat die nog wel even zoet is

Comment

Enkele maanden geleden (en ik vermoed dat dit nog niet veranderd is) was het zo goed als onmogelijk om een zelfbouw gehomologeerd te krijgen. Er bestaat kennelijk een manier maar die is heel omslachtig, tijdrovend, duur en veel kans dat je uiteindelijk toch afgekeurd wordt om een of andere kleinigheid waardoor je gans op nieuw mag starten. Qua sevenstyle zijn er voor zover ik weet 4 die een COC (type goedkeuring) hebben. Bij caterham de roadsport 1.6, roadsport 2.0 en de CSR2.0 en van Westfield de Sportsturbo. Al deze wagen moet je echter fabrieksgebouwd kopen, anders krijg je geen COC. Realistisch gezien beginnen deze wagens rond de 35000€ btw inbegrepen.
                                      Tiger racing is momenteel bezig met een typegoedkeuring te verkrijgen voor hun R10 wagen.
                                      Voor 15K zou ik dan toch eerder zoeken naar een Elise. Bij de meer mainstream merken zijn er heel wat mogelijkheden voor 15K (Z3, Z4, MX5, boxster, ....). Of je kunt het wat ouder zoeken, een Britse roadster of zo zoals een MG TF, triumph, morgan,...
                                      Als het je ding is, kun je natuurlijk een trackcar maken. Daar heb je bij de kitcars keuze ten over en dat lukt zeker voor 15K. Eric Wauters van Oracle is een heel vriendelijk mens die je massa's info over kitcars kan geven. Ondanks dat hij invoerder is van Westfield en Tiger, staat hij ook open voor andere merken, zelfs over hun grootste concurenten (caterham) was hij positief! Als je de 7-style weg op gaat, maak eens een afspraak met die persoon, zal je veel wijzer van worden.

Comment

Ondertussen afspraak gemaakt bij de mensen van de MEV Sonic 7 en bij Oracle. 8 juni mogen we langskomen. 35000 euro is zeker buiten budget. De bedoeling is eigenlijk om een exclusieve auto te hebben die je nergens anders tegenkomt. Auto's genre Z3, Z4, MX5 ed zijn dus geen optie. Een Lotus Elise wil hij ook overwegen omdat het een "mini Ferrari" in zijn ogen is. Trackdays zijn absoluut niet de bedoeling. Prestaties maken eerlijk gezegd ook niks uit voor hem zolang het maar uniek is. Een Porsche Boxster is op dat vlak de uitzondering op de regel. Aangezien hij erg handig is en graag knutselt ziet hij het wel zitten om zo een speeltje zelf in elkaar te steken. Maar als je het onmogelijk is het verkeer krijgt, tja dan stopt het natuurlijk. Oldtimers interesseren absoluut niet. De auto moet ook sowieso met gewone platen in het verkeer komen aangezien hij er patienten mee wil bezoeken. Klinkt niet logisch maar op mooie dagen is het wel de bedoeling.

Ik vrees dat we er met een kitcar niet gaan geraken. Probleem bij Elises is dat ze hoofdzakelijk gekocht worden om ze effectief ook "stevig" te gebruiken. Terwijl hij gewoon iets zoekt om rond de kerktoren met te rijden. Als je daar rekening mee houdt, is eigenlijk een boxster nog de beste optie.

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                        X