Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade na ongeval, wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schade na ongeval, wat nu?

Beste mensen,

Ik weet niet meteen waar ik dit het beste post, maar ik zal meteen met de deur in huis vallen:

Eergisteren een ongeluk gehad met mijn 316i. Ik ben vrij nieuw in de autowereld waardoor ik dus ook niet goed weet wat ik best kan doen.

Hierboven zie je de staat van de wagen. Ik heb meteen gekeken onder de motorkap en daar kon ik zien dat de motor en andere onderdelen intact zijn gebleven. Het betreft dus voornamelijk carrosserie: bumper, voorscherm links, motorkap en het voorlicht. Uiteraard moet daar nog montagekosten bij komen, spuitwerk en eventueel laswerk.

Daarvoor heb ik dus wat enkele vragen:
    Is het een realistische schatting als bovenstaande onderdelen, met montagekosten rond de 750 à 1000€ bedragen?
    Is dit dan nog de moeite voor een wagen die mij nog geen 2000€ gekost heeft?
    Indien dit niet de moeite is (wat ik verwacht), waar kan ik best deze auto kwijt (schroot, verkopen voor onderdelen, ...) en hoeveel zou ik er nog voor kunnen krijgen?

Alvast enorm bedankt voor de hulp.

Zal wel een pakje meer zijn. Een nieuwe vleugel, en een stukje van de voorbumper spuiten van een e46 kosten me al 900 euro...

Heel recent, blijkbaar, aan je nummerplaat te zien

Sent from my iPad using Tapatalk
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hoe zit het met de verzekering, hoeveel krijg je daar van ? of was je in fout ?
      750-1000 euro voor te laten maken is idd een stuk te weinig.
      Ik heb eens mijn vectra (ong zelfde grootte als je bmw) 1 zijkant laten spuiten (geen nieuwe onderdelen) enkel herspuiten,
      na iemand zijn uren (dus exc btw) 700 euro betaald.
      Dus als je het wil *laten* doen ben je eerder richting de 2500 euro kwijt en dat is nog niet te hoog ingeschat vrees ik.

Comment

Dergelijke schade door een officieel dealer laten herstellen kost je +3000 euro op het eerste zicht. Economisch perte total zonder enige twijfel. Goedkoopste oplossing is onderdelen van een andere ongevalauto kopen. Er zijn massa's E36 beschikbaar voor onderdelen. De vraag is alleen of de auto al dan niet op de richtbank moet??
        In de huidige staat schat ik uw auto op 300 à 500 euro. Koop er beter een andere . Eventueel onderdelen van deze auto gebruiken voor uw volgende.

Aan de nummerplaat te zien heb je maar heel even kunnen genieten van de auto . Waar ben je tegen gereden? Indien je niet in fout bent, zal de auto sowieso perte total verklaard worden.
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

hier heb je ten eerste al een serieuze impact gehad op de binnenvleugels ook.
          veerpoot kan scheef staan, onderaan de ophanging kan scheef staan...

doe de kap maar eens open en bekijk goed de binnenvleugel. laat ook de uitlijning maar eens doen van de voorwielen en als alles nog goed staat, en de binnenvleugel staat niet scheef (kan je niet zien met het blote ook), kan je eventueel overwegen om te herstellen.

zelf zou ik het nog herstellen (met okkasiestukken), laten doen zou ik zeker niet doen. is zowieso een roestprobleem, mechanisch gezien ook niet de beste lokatie om een aanrijding te doen. en t gaat handen vol geld kosten.
          nieuwe binnenvleugel, nieuwe bumper, niew front, nieuwe buitenvleugel, nieuwe koplamp, nieuwe gril ...
          motorkapscharnieren misschien krom...
          hoever staat je voordeur nog van de buitenvleugel? is dit hetzelfde als rechts, want anders kan de Astijl ook geraakt zijn

zoek jezelf dezelfde auto als deze, sloop deze volledig en houd onderdelen opzij die je nog zou kunnen gebruiken of verkopen. kas naar het oud ijzer
          Last edited by ; 23/05/2013, 07:57.

Comment

Alvast enorm bedankt voor jullie hulpzame reacties!

Het is inderdaad heel recent en ik had hem nog maar pas. Achterwielaandrijving onderschat en controle in de bocht verloren (nat wegdek). Gelukkig enkel gebotst tegen een geparkeerde wagen, dus verder geen lichamelijke schade of dergelijke. Lesje wel geleerd.

Op de verzekering moet ik dus ook niet echt rekenen.

Denk inderdaad dat deze economisch perte total is. Heb ook niet de know-how om dergelijke zaken te repareren dus zal altijd op anderen moeten rekenen.

Iemand nog tips of adressen waar ik deze auto zou kwijt kunnen? Smijt ik deze gewoon op tweedehandssites of contacteer ik handelaars?

Comment

Bellen maar http://www.2dehands.be/markt/?qq=opk...uto&afd=&pc_id=

Via een opkoper zal je er het snelst vanaf geraken. Maar bekijk het eerder als "vanaf geraken" dan dat je er iets voor zal krijgen. Een E36 zoals de uwe is eigenlijk niet écht iets waard. Ga je sowieso terug een E36 kopen? Dan zou ik overwegen om hem te houden voor de reservestukken.

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

150€ oud ijzer kan je er altijd van krijgen. dus alles wat je meer krijgt is een pluspunt.

ben ook eens benieuwd wat je er van gaat krijgen, dus houd ons zeker op de hoogte.
                op internet staan er wel een paar te koop voor 500€. misschien goedkoper om zo ene te kopen en alle plaatwerk daaraf te halen. dan die kas het oud ijzer op (eventueel nog motor,bak, andere lampen, deuren, interieur van die sloper los verkopen )

kost je toch al een pak minder aan plaatwerk, bumper en koplamp. aangezien je auto nog recent is, zal de volgende keuring ook nog wel een tijdje duren.

laat die binnenvleugel rechtkloppen, andere buitenvleugel erop, andere koplamp erin en rijd het jaar nu nog gewoon uit. eventueel kan je de binnenvleugel nog wat laten oplassen en inspuiten met dinitrol ofzo zodat die nog een jaar of 3-4 uithoud voor hem doorroest. maar dit is dan wel ales de uitlijning vooraan nog OK is.

als je die dan erna nog verkoopt voor export, zal je er meer van krijgen dan die nu waard is. de kanten van anderlecht zit er ook een BMw recup waar je goedkoop onderdelen kan vinden . ben ik ook al geweest vroeger.

eventueel een garage vinden waar je zelf mag meehelpen om de prijs te drukken??? ik heb zelf ook veel materiaal staan voor te lassen en slijpen. maar uitdeuk en spuitmateriaal heb ik niet
                Last edited by ; 23/05/2013, 10:30.

Comment

Eerst zal hij moeten weten of het chassis geraakt is vrees ik. Maar een ander wrak dat achteraan ineen gereden is, is wel een goedkope oplossing om de boel te redden.

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

als ge niet kunt lassen en zelf het gerief er niet voor hebt is deze niet meer te redden. Linksvoor moet een stuk een nieuwe binnenvleugel erop alsook de bril van de koplamp en de slotplaat van de motorkap

en dan staan er nog geen andere onderdelen op of is de wagen al gespoten

oplossing waar ge het meeste geld mee gaat vangen is alles apart verkopen. Auto uiteenhalen en alle onderdelen verkopen. Het overlaten aan een opkoper is ook een optie maar verwacht niet het grote geld ermee te vangen.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Probleem is ook dat het geen "goed uitgerust" exemplaar is op het eerste zicht. Je gaat er maar weinig voor krijgen.

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                      X