Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade na ongeval, wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schade na ongeval, wat nu?

Beste mensen,

Ik weet niet meteen waar ik dit het beste post, maar ik zal meteen met de deur in huis vallen:

Eergisteren een ongeluk gehad met mijn 316i. Ik ben vrij nieuw in de autowereld waardoor ik dus ook niet goed weet wat ik best kan doen.

Hierboven zie je de staat van de wagen. Ik heb meteen gekeken onder de motorkap en daar kon ik zien dat de motor en andere onderdelen intact zijn gebleven. Het betreft dus voornamelijk carrosserie: bumper, voorscherm links, motorkap en het voorlicht. Uiteraard moet daar nog montagekosten bij komen, spuitwerk en eventueel laswerk.

Daarvoor heb ik dus wat enkele vragen:
    Is het een realistische schatting als bovenstaande onderdelen, met montagekosten rond de 750 à 1000€ bedragen?
    Is dit dan nog de moeite voor een wagen die mij nog geen 2000€ gekost heeft?
    Indien dit niet de moeite is (wat ik verwacht), waar kan ik best deze auto kwijt (schroot, verkopen voor onderdelen, ...) en hoeveel zou ik er nog voor kunnen krijgen?

Alvast enorm bedankt voor de hulp.

Zal wel een pakje meer zijn. Een nieuwe vleugel, en een stukje van de voorbumper spuiten van een e46 kosten me al 900 euro...

Heel recent, blijkbaar, aan je nummerplaat te zien

Sent from my iPad using Tapatalk
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hoe zit het met de verzekering, hoeveel krijg je daar van ? of was je in fout ?
      750-1000 euro voor te laten maken is idd een stuk te weinig.
      Ik heb eens mijn vectra (ong zelfde grootte als je bmw) 1 zijkant laten spuiten (geen nieuwe onderdelen) enkel herspuiten,
      na iemand zijn uren (dus exc btw) 700 euro betaald.
      Dus als je het wil *laten* doen ben je eerder richting de 2500 euro kwijt en dat is nog niet te hoog ingeschat vrees ik.

Comment